Hakukoneoptimointi. Laadukas Sivusto ja Verkkokauppa.

Sivut näkymään Googlessa, TAKUULLA.

Luottoluokitus AAA

Sivut näkymään Googlessa?

Google

Näin saat Sivut näkymään Googlessa

Sivujen näkyminen Googlessa aiheuttaa päänvaivaa monessa yrityksessä. Kilpailijoiden sivustot tulevat hakutuloksissa kärkisijoilla, mutta yrityksen oman Sivuston näkyvyys jää usein toivottua heikommaksi. Ammattimaisesti toteutettu Hakukoneoptimointi korjaa edellä mainitun ongelman, mutta voit myös itse tehdä joitain varmistuksia yrityksesi Sivuston Hakukonenäkyvyyden parantamiseksi.


Sivujen näkyminen Googlessa -muistilista

1

Löytääkö hakukoneen robotti sivustoasi?
Mikäli sivustosi ei saa näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa edes yrityksesi omalla nimellä haettaessa, kannattaa alkaa tutkimaan löytyykö sivustosi HTML-lähdekoodista tai robots.txt -tiedostosta määritteitä, jotka estävät hakukoneita indeksoimasta sivustoasi. Usein myös uudet sivustot, joiden verkkotunnus on rekisteröity sivuston avauksen yhteydessä eivät saa hakukonenäkyvyyttä välittömästi sivuston avauksen jälkeen, sillä Googlen robotit eivät ole vielä ehtineet vierailla sivustolla. Uuden sivuston kohdalla hakukonenäkyvyyden alkamiseen saattaa mennä muutamia viikkoja.

2

Onko käyttämäni palvelin tai sivustoni tekninen toteutus esteenä näkyvyydelle?
Kuten jo ensimmäisessä kohdassa viitattiin, sivujen näkyminen Googlessa on pitkälti kiinni siitä pääseekö hakukoneen robotti vierailemaan sivustolla vai ei. Mikäli käyttämäsi palvelin on toistuvasti tavoittamattomissa tai sivustolla käytettävät tekniset ratkaisut tekevät sivustosta kohtuuttoman hitaan, saa hakukoneen robotti yrityksesi sivuston toiminnallisuudesta heikon kuvan. Hakukoneet eivät halua lähettää käyttäjiään sivustoille, jotka ovat toistuvasti tavoittamattomissa tai kohtuuttoman hitaita käyttää. Tästä syystä sivuston nopeus ja latausajat tulee ottaa säännölliseen tarkkailuun.

3

Onko sivustosi tietoturva kunnossa?
Sivujen näkyvyys Googlessa ja muissa hakukoneissa on pitkälti riippuvainen sivustosi ja käyttämäsi palvelimen tietoturvasta. Mikäli yrityksesi sivustolle päästään lisäämään haittakoodia mahdollisten tietoturva-aukkojen kautta, saattavat hakukoneet lopettaa sivusto näyttämisen kunnes tilanne on saatu asianmukaisesti korjattua. Mikäli yrityksesi sivustoa ja käyttämääsi julkaisujärjestelmää ei päivitetä aktiivisesti, saattaa sivustolle päätynyt haittakoodi jäädä huomaamatta, jonka seurauksena hakukonenäkyvyyden pudotuksesta voi tulla pitempiaikainen ongelma. Voit tarkastaa Googlen näkemyksen sivustosi tietoturvan tasosta oheisen linkin avulla (vaihda URL-osoitteen loppuun oman sivustosi verkkotunnus): http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=Google.com

4

Olenko valinnut yritykseni sivustolle oikeat avainsanat ja hakutermit?
Sivustosi hakukonenäkyvyys on voinut jäädä toivottua heikommaksi myös siitä syystä, että olet käyttänyt vääriä hakutermejä. Yrityksesi sivuston tulisi tietysti saada hakukonenäkyvyyttä kun haetaan yrityksesi palveluihin tai tuotteisiin liittyvillä termeillä, mutta mikäli yrität saada sivustoasi näkymään yleissanoilla kuten "tuotteet" tai "palvelut" ei näkyvyyttä luonnollisesti tule. Syynä tilanteeseen on se, ettei hakukone pysty yhdistämään edellä mainitunkaltaisia yleissanoja mihinkään tiettyyn toimialaan tai palveluun. Tästä syystä hakukoneoptimointi kannattaa aloittaa mahdollisimman kohdennetuilla avainsanoilla. Voit katso lisää vinkkejä avainsanojen valintaan Netellon Hakukoneoptimointi-sivuilta.

Katso myös millä muilla keinoilla voit saada lisää kävijöitä yrityksesi sivustolle.

Hakukoneoptimointiopas


Ota yhteyttä,
laitetaan yrityksesi sivut näkymään Googlessa

Mikäli et omista ponnisteluistasi huolimatta saa yrityksesi sivustoa näkymään Googlessa, ota yhteyttä Netellon hakukoneoptimoinnin ammattilaisiin. Olemme vuosien aikana auttaneet useita yrityksiä saavuttamaan parempaa hakukonenäkyvyyttä ja autamme mielellämme myös Sinun yritystäsi.

Ota heti yhteyttä!


Hakukoneoptimointi
näkyvyys Googlessa

Näkyvyys Googlessa on tärkeää, koska erittäin moni suomalainen käyttää juuri Googlea etsiessään tietoa. Googlen hakutuloksissa on sekä erikseen merkittyjä maksettuja mainoksia (Sponsorilinkit) että perinteisiä hakutuloksia. Näkyvyyteen Googlessa pyritään vaikuttamaan Hakukonemarkkinoinnilla.


 

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi
parantaa sivuston löytymistä hakukoneista.
Netello Hakukoneoptimointi

Sivusto

Sivusto
yrityksille laadukkaalla graafisella suunnittelulla.
Netello Sivusto

Verkkokauppa

Verkkokauppa
myy tuotteet puolestasi verkossa.
Netello Verkkokauppa