Hakukoneoptimointi. Laadukas Sivusto ja Verkkokauppa.

Hakukoneoptimointi ja digitaalinen markkinointi blogi

Blogissamme käsittelemme sähköiseen markkinointiin ja kaupankäyntiin liittyviä aiheita, joiden avulla voit saada sivustosi tai verkkokauppasi tuottamaan nykyistä paremmin. Hakukoneoptimoinnista, -mainonnasta, sivustojen ja verkkokauppojen kehityksestä kirjoittaa joukko Netellon asiantuntijoita.

sivuston kuvien optimointi

Miksi sivuston kuvien optimointi on tärkeää

Julkaistu 24.02.2017

Yrityksen verkkosivustolle lisättävien kuvien valinta kannattaa tehdä huolellisesti, sillä oikein valitulla kuvamateriaalilla voidaan kertoa lisää esimerkiksi tarjottavien tuotteiden yksityiskohdista, tai kohentaa mielikuvaa tarjolla olevia palveluita kohtaan. Lue lisää


mobiilisivut ja käytettävyys

Mobiilisivujen käytettävyyden parantaminen

Julkaistu 09.02.2017

Vaikka mobiililaitteilla tapahtuva verkkosivujen selailu kasvaa vuosi vuodelta, tarjoavat monet verkkosivustot edelleen varsin heikon käyttäjäkokemuksen, kun sivustolla vierailee esimerkiksi älypuhelimen kanssa. Kokosimme yhteen muutamia asioita, joiden avulla voit suunnitella sivustostasi nykyistä mobiiliystävällisemmän. Lue lisää


uudelleenmarkkinoinnin suunnittelu

Suunnittele uudelleenmarkkinointi huolellisesti

Julkaistu 24.01.2017

Sivustolta poistuneiden käyttäjien tavoittamiseksi tehtävä uudelleenmarkkinointi kannattaa suunnitella huolellisesti, jotta mainonta tavoittaisi potentiaaliset asiakkaat – eikä satunnaisia verkkosurffaajia. Katso vinkit uudelleenmarkkinoinnin suunnitteluun Lue lisää


markkinoinnin automaation hyödyntäminen

Esimerkkejä markkinoinnin automaation hyödyntämisestä

Julkaistu 10.01.2017

Markkinoinnin automaatio tarkoittaa lyhyesti sanottu markkinoinnissa toistuvasti käytettävien prosessien automatisointia. Useasti toistuvien prosessien automatisoinnilla pystytään nopeuttamaan tiettyjen prosessien läpivientiä. Lisäksi automatisointi mahdollistaa usein myös säästöjen syntymisen. Katso lisää: Lue lisää


sosiaalisen median optimointi

Mihin sosiaalisen median optimointia (SMO) tarvitaan?

Julkaistu 29.12.2016

Sosiaalisen median optimointi eli SMO (social media optimization) on digitaalisen markkinoinnin tehokeino, jonka avulla pyritään löytämään ja tavoittamaan yrityksesi kannalta tärkein yleisö. Kyseessä ei ole yksittäisen yhteisöpalvelun ympärille rakennettava mainoskampanja, vaan yleisöä pyritään hakemaan niistä palveluista joita tavoittelemasi kohderyhmä oikeasti käyttää. Lue lisää


Monikanavamainonta auttaa tavoittamaan asiakkaasi

Miten yrityksesi voi hyödyntää monikanavamainontaa

Julkaistu 22.12.2016

Monikanavainen mainonta tarkoittaa yrityksesi kohderyhmän tavoittamista useamman kuin yhden mainoskanavan kautta. Yksittäinen mainoskanava voi olla vaikkapa mainos hakukoneessa, oma sivu yhteisöpalvelussa, TV- tai radiomainos, tai vaikkapa messuilla jaettu painotuote tai lehtimainos. Lue lisää


hidas wordpress julkaisujärjestelmä vaatii nopeuttamista

Miten Wordpress-julkaisujärjestelmästä saa nopeamman?

Julkaistu 15.12.2016

Nykyään sivustojen ylläpitäjät päätyvät monesti käyttämään Wordpress-julkaisujärjestelmää, sen tunnettavuuden vuoksi. Toistuvien tietoturvapäivitysten lisäksi ylläpitäjälle saattaa aiheuttaa päänvaivaa myös Wordpressin ajoittainen hitaus. Lue lisää


sivuston kuvien valitseminen

Miten sivuston kuvat kannattaa valita?

Julkaistu 8.12.2016

Mikä tekee sivustosta hyvän sivuston? Tärkeää on tietenkin sisältö, rakenne, navigaatio sekä toimintavarmuus kaikilla päätelaitteilla, mutta jos sinua pyydettäisiin nimeämään mistä erityisesti pidät suosikkisivustoillasi, saattaisi vastauksesi hyvinkin liittyä kuvitukseen. Kuva on voimakas tapa viestiä ja kuvituksella voit helposti nostaa tai laskea sivustosi arvoa kävijöiden silmissä. Lue lisää


verkkokauppa tuottamaan nykyistä paremmin

Mahdollistaako nykyinen verkkokauppasi kannattavan liiketoiminnan?

Julkaistu 30.11.2016

Vuodenvaihteen aikaan moni yrittäjä harkitsee oman verkkokaupan perustamista tai nykyisen verkkokaupan päivittämistä. Verkkokaupan ylläpitämiseen tarkoitettuja järjestelmiä on tarjolla useita, mutta harvemmin tulee kiinnitettyä huomiota siihen, kuinka hyvin verkkokaupan ylläpidossa käytettävä ohjelmisto tukee verkkokaupan kannattavuutta. Lue lisää


AdWords-mainonta tuottamaan

Tuottaako yrityksesi AdWords-mainonta tulosta?

Julkaistu 22.11.2016

Moni yrittäjä on ryhtynyt itse ylläpitämään yrityksenä AdWords-mainostiliä. Vaikka mainostilin asetukset olisi muokattu tarkkaan Googlen antamien ohjeiden mukaisesti, jäävät odotukset tuottavasta mainonnasta monesti saavuttamatta. Katso miten voit puuttua mainostilin tarpeettomiin kuluihin.
Lue lisää


Hakkeroidun sivuston hakutulos

Onko yrityksesi verkkosivuston tietoturva kunnossa?

Julkaistu 17.11.2016

Sivustosi tietoturvalla voi olla vaikutusta sivuston ulkoasun ja käytettävyyden lisäksi myös sivuston hakukonenäkyvyyteen ja siten myös markkinointiin. Katso vinkit, miten tarkistat onko sivustosi hakkeroitu.
Lue lisää


Hyödynnä kasvava mobiilikäyttö

Testaa hyötyykö yrityksesi mobiilikäytön kasvusta

Julkaistu 10.11.2016

Mobiililaitteilla tehtävien verkkohakujen määrä on koko ajan kasvussa ja hakukoneyhtiöt ovat alkaneet antaa yhä enemmän painoarvoa verkkosivujen käytettävyyteen mobiililaitteilla. Katso ohjeet, miten testaat oman sivustosi mobiiliystävällisyyden.
Lue lisää


Sivusto mainonnassa

Näin hyödynnät sivustoa yrityksesi mainonnassa

Julkaistu 3.11.2016

Sivusto voi toimia tehokkaana mainostamisen välineenä, mutta ainoastaan, jos sivuston ulkoasu, sisältö, löydettävyys jaasetetut tavoitteet ovat kunnossa. Katso vinkkimme, mitä asioita kannattaa ottaa huomioon.
Lue lisää


Hakukoneoptimointi lyhyesti

Mitä hakukoneoptimointi on?

Julkaistu 27.10.2016

Hakukoneoptimoinnilla pyritään parantamaan yksittäisen sivuston sijoitusta hakukoneissa. Myös itse hakutuloksen tulee olla tarpeeksi kiinnostava, jotta se kannustaa klikkaamaan linkkiä ja vierailemaan sivustolla.
Lue lisää


Myyntikauteen valmistautuminen

Aloita myyntikauteen valmistautuminen hyvissä ajoin

Julkaistu 20.10.2016

Kun joulukuu alkaa lähestymään kalenterissa, ryhtyy moni verkkokauppias miettimään kauteen liittyvän markkinoinnin aloittamista. Katso mitä keinoja voit käyttää kausimyynnin vauhdittamiseen.
Lue lisää


Sivuston sisällön asettelu

Miksi sisällön asetteluun kannattaa panostaa?

Julkaistu 17.10.2016

Kun käyttäjä saa eteensä verkkosivun, ratkaisevat pari ensimmäistä sekuntia sen jääkö käyttäjä sivustolle vai ei. Yleensä päätös tehdään puhtaasti siltä pohjalta, onko sivu informatiivisen ja helppolukuisen näköinen – vai raskaan ja vaikeaselkoisen näköinen.
Lue lisää