Facebook-mainonta on kätevä verkkomainonnan muoto, sillä voit itse valita mainosten kohdeyleisöt, määritellä budjetin ja seurata tuloksia. Se on yhä edelleen edullinen mainostusmuoto, jonka avulla voit tavoittaa erittäin suuren määrän ihmisiä.
Facebook-mainonta sopii lähes kaikille yrityksille, sillä Facebookissa liikkuu niin monenlaisia yleisöjä: kuluttaja-asiakkaista yrityspäättäjiin ja kaikkea siltä väliltä. Suomessa on yli 2,8 miljoonaa Facebook-käyttäjää, joten se on kanava, jossa kannattaa ehdottomasti olla esilllä.
Voit päättää, kenelle mainostat ja kuinka paljon olet kampanjastasi valmis maksamaan. Lisäksi valittavanasi on juuri sinun yrityksellesi tai tuotteellesi sopivia mainosmuotoja, kuten kuvia, kuvakaruselleja tai videoita.
Yrityksen Facebook-markkinoinnilla voidaan tavoitella erilaisia asioita: liidien keräämistä, näkyvyyttä, uusien tuotteiden lanseeraamista tai kävijöiden houkuttelua verkkosivuille. Mainosten rakentamisessa kannattaa miettiä visuaalisuutta eli kuvien ja videoiden valintaa sekä kohderyhmälle suunnattua lyhyttä viestiä. Päätöksiä tehdään verkossa nopeasti, joten mainoksen täytyy olla kiinnostava, puhutteleva ja laadukas.
Facebook-mainonnan askelmat:
- Valitse kohdeyleisösi
- Aseta tavoite ja budjetti
- Luo laadukkaan näköinen kampanja
- Testaa ja vertaile erilaisia mainosvaihtoehtoja, analysoi tuloksia
- Tavoita uusia asiakkaita ja näy siellä, missä ihmiset viettävät aikaansa
Mitä hyötyä Facebookista on?
Kuten sanottua, Facebookissa kannattaa näkyä, sillä palvelun käyttäjämäärä on niin valtava. Jo pelkästään yrityksen oma Facebook-sivu on hyvä olla olemassa, sillä sen avulla saat laatupisteitä Googlelta, sitoutat asiakaskuntaasi, olet vuorovaikutuksessa heidän kanssaan ja voit jakaa ajankohtaisia julkaisuja. Yritystilin perustaminen on täysin ilmaista.
Facebook-mainonnan avulla voit puolestaan tehdä esimerkiksi näitä asioita:
- Esittele uusia tuotteita erilaisilla mainosmuodoilla (esim. kuvakaruselli)
- Etsi uusia asiakkaita tai vierailijoita verkkosivuillesi
- Rakenna yrityksesi brändiä ja kasvata sen tunnettuutta
- Hanki uusia Facebook-seuraajia
- Nosta yksittäisten julkaisujen näkyvyyttä
- Houkuttele sivustollasi vierailleet ihmiset takaisin (remarketing)
Haluan keskustella asiantuntijan kanssa »
Facebook-mainonnan hinta
Facebook-mainokset ovat verkon edullisimpia mainoksia, joiden tavoittavuus on vertaansa vailla. Yksi Facebook-mainoksen klikkaus maksaa sinulle kilpailutilanteesta riippuen 0,10 euroa tai joitakin kymmeniä senttejä, mutta voit itse määritellä kokonaisbudjetin, jolloin mainos häviää uutisvirrasta, kun päiväbudjetti on kulunut loppuun. Et siis saa yllätyslaskuja, vaikka klikkihinnat olisivatkin kivunneet hieman ylemmäs.
Digitaalinen markkinointi: Levitä verkkosi kaikkialle
Digitaalinen markkinointi on laaja kokonaisuus, jonka yksi osa Facebook-mainonta on. Sen lisäksi mainontaa ja markkinointia voi tehdä myös muissa somekanavissa, kuten LinkedInissä, Instagramissa tai YouTubessa. Mainontaa voi myös tehdä Googlessa (Google Ads) tai Googlen Display-verkostossa, jolloin mainokset näkyvät erilaisilla verkkosivuilla. Digitaalista markkinointia ovat myös uutiskirjeet, orgaaninen näkyvyys (hakukoneoptimointi) ja kaikki ulkoinen viestintä, jota levitetään digitaalisesti. Lue lisää digitaalisesta markkinoinnista!
Sen takia kannattaa katsoa aina kokonaiskuvaa: mitä laajemmalle alueelle olet heittänyt verkkosi, sen laajemmalta alueelta keräät kävijöitä sivuillesi. Jos näyt esimerkiksi kaikissa edellä mainituissa palveluissa, on sanomattakin selvää, että näkyvyytesi on laajempi kuin kilpailijallasi, jolla on ainoastaan mainontaa LinkedInissä.
Jätä meille yhteydenottopyyntö, niin käymme yhdessä läpi, onko Facebook-mainonta liiketoimintasi kannalta paras vaihtoehto vai lähdemmekö etsimään yrityksellesi muita ratkaisuita. Meille tärkeintä on se, että sinä saat mahdollisimman suuren hyödyn palvelustamme!