Hakukoneoptimointi. Laadukas Sivusto ja Verkkokauppa.

Hakukonemainonta laaduk­kaasti hakukone­­optimoiduille sivustoille

Luottoluokitus AAA

Google-mainonta

Google-mainonta tuo mainoksesi näkyviin, kun joku etsii yrityksesi tarjoamia palveluita tai tuotteita Googlesta.

Google-mainonta eli hakusanamainonta näyttää mainoksesi juuri sillä hetkellä, kun potentiaalinen asiakas hakee Googlesta tietoa yrityksesi palveluista tai tuotteista. Google-mainonta on erittäin kohdennettua ja tavoittaa potentiaalisen asiakkaan juuri silloin, kun hän haluaa tietoa kyseisestä aiheesta. Maksat vain tuloksista – kun asiakas klikkaa linkkiä ja käy verkkosivustollasi tai esimerkiksi soittaa yritykseesi mainosta klikkaamalla.

Google-mainonta on tehokasta ja kohdennettua

Google-mainonta on parhaimmillaan erittäin tehokasta esimerkiksi perinteiseen printti- tai televisiomainontaan verrattuna. Aloite tulee asiakkaalta – hän on jo valmiiksi kiinnostunut tarjoamistasi tuotteista tai palveluista. Google-mainonta auttaa asiakkaita löytämään palvelusi kohdennetusti. Et yritä tavoittaa kaikkia mahdollisia ihmisiä, vaan mainokset kohdennetaan valittuihin hakusanoihin, sijaintiin ja muihin kohdennuskriteereihin. Voit kohdentaa mainokset maantieteellisesti jopa 1 km tarkkuudella.

Toisin kuin perinteisessä mainonnassa, jonka kustannukset ovat yleensä mittavat, Google-mainonta toimii tulosperusteisesti – maksat vain toteutuneista klikkauksista.

Google-mainonnalla tavoitat asiakkaat oikeilla termeillä ja oikeaan aikaan.

Asiakkaasi ovat Googlessa – ole sinäkin

Google on Suomen ja maailman suosituin hakukone. Maailmanlaajuisesti Googlen käyttö on noin 80% luokkaa. Suomessa Googlella on lähes monopoliasema – jopa noin 95% suomalaisista käyttää Googlea nettihakuihin.

Jos kohderyhmäsi sijaitsee Suomessa, on nimenomaan järkevää panostaa Google-mainontaan muun hakukonemainonnan (esim. Yahoo ja Bing) sijasta.

Googlen ykkössivu on maailman paras myyntipaikka

Googlen hakutulosten ykkössivu on maailman paras markkinointipaikka, ja jos hyödynnät Googlen potentiaalin oikein, tulee yrityksesi kassavirta lisääntymään merkittävästi. Oikeat avainsanat ja osuvat mainostekstit houkuttelevat asiakkaita klikkaamaan verkkosivustosi linkkiä. Pelkkä klikki ei kuitenkaan riitä, verkkosivuston tulee tarjota asianmukaista tietoa valitusta hakutermistä, olla visuaalisesti kiinnostava ja vakuuttaa asiakas, jotta klikki johtaa yhteydenottoon tai tilaukseen.

Google haluaa kasvattaa mainosten klikkimääriä

Nykyään mainoksia klikataan enemmän kuin koskaan! Tietyillä aloilla ja maantieteellisillä alueilla mainoksia klikataan nykyään lähes yhtä paljon kuin luonnollisia hakutuloksia.

Vielä muutama vuosi sitten Google-mainokset erottuivat muista hakutuloksista selkeästi eikä mainoksia klikattu kovin ahkerasti. Nyt tilanne on muuttunut – vuosi vuodelta ero maksettujen mainosten ja luonnollisten hakutulosten välillä on pienentynyt. Google on systemaattisesti muokannut mainosten ulkoasua luonnollisten hakutulosten suuntaan ja samalla lisännyt mainosten määrää. Samaan aikaan mobiilikäyttäjien määrä on lisääntynyt huimasti – varsinkin mobiilissa ruutunäkymä täyttyy mainoksista ja niitä klikataan entistä enemmän.

Lue lisää aiheesta: moz.com

Asiakasreferenssi

Laitoimme energia-alalla toimivan yrityksen myynnin kuntoon. Google-mainonta ajoitettiin vuoden kovimpaan myyntisesonkiin ja asiakkaan myynti nousi huimiin lukemiin:

Tilauksia Yhteensä (n.)
1. kuukausi 10 kpl 8 000 €
2. kuukausi 120 kpl 158 000 €
3. kuukausi 200 kpl 226 000 €
4. kuukausi 400 kpl 524 000 €

Myynnistä noin 70-80% tuli Google-mainonnan kautta ja yhden kaupan kulu oli noin 5-7 euroa.

Miten Google-mainonta eroaa hakukoneoptimoinnista?

Google-mainonta eli hakukonemainonta (SEM) ja hakukoneoptimointi (SEO) ovat hakutulosnäkyvyyden kaksi eri puolta. Hakukonemainonta on maksullista mainontaa, joka toteutetaan Google Adwordsilla. Laadukkaimmat Adwords-mainokset saavat parhaan näkyvyyden Googlen ensimmäisellä hakutulossivulla ja näkyvät hakutuloksissa ennen luonnollisia hakutuloksia. Hakukoneoptimointi puolestaan tähtää verkkosivuston sisällön parantamiseen, jotta verkkosivuston näkyvyys Googlen luonnollisissa hakutuloksissa paranee.

Google-mainokset eli Adwords-mainokset näkyvät hakutulossivujen mainospaikoilla. Tyypillisesti mainoksia näkyy ensimmäisellä tulossivulla 3-4 kappaletta sekä sivun ylä- että alaosassa.

Google-mainonta ja hakukoneoptimointi itse asiassa tukevat toisiaan. Laadukas sisältö sekä oikein valitut avainsanat ovat ehdottoman tärkeitä molemmissa.

Google painottaa sekä hakukonemainonnassa että hakukoneoptimoinnissa sisällön laatua, koska Google haluaa ennen kaikkea tarjota asiakkailleen asianmukaista ja aiheeseen liittyvää tietoa – sisällön on vastattava hakutermiä ja tarjottava asiakkaalle informaatiota haluamastaan aiheesta.

Milloin kannattaa ostaa? Mitä maksaa?

Google-mainonta on erittäin kustannustehokas ja mitattava mainontamuoto, joka sopii monelle budjetille. Mainonnan hinta koostuu tekemästämme työstä ja kilkkausbudjetista.

Mistä hinta määräytyy?

Hintaan vaikuttavat hakusanojen ja mainosryhmien määrä sekä hakusanojen hakumäärät. Mitä enemmän hakusanoja on, sitä enemmän teemme töitä joka kuukausi. Toisaalta mitä enemmän hakusanoja haetaan, sitä enemmän saamme käyttökelpoista dataa ja pystymme optimoimaan kampanjaa nopeammin.

Mainoksen näyttäminen ei maksa sinulle mitään. Maksat vain ja ainoastaan klikkauksista. Suomessa klikkaushinta on tyypillisesti 0,10-0,50 euron luokkaa. Hinta voi kuitenkin vaihdella muutamista senteistä kymmeniin euroihin klikkausta kohden riippuen siitä, kuinka arvokkaana näkyvyyttä kunkin hakusanan yhteydessä pidetään. Hakukonemainonta hinnoitellaan käytännössä huutokauppaperiaatteella.

Suunnittelemme ja toteutamme Google-mainonnan huolella ja tehokkaasti.

Hakukonemainontaa on helppo tehdä, mutta hankala hallita. Jos et todella tiedä, mitä teet, on täysin mahdollista tuhlata kymmeniä tuhansia lyhyessäkin ajassa. Olemme alan huippuammattilaisia ja saamme aikaan parhaan mahdollisen näkyvyyden mahdollisimman pienellä budjetilla. Hyvin suunniteltu mainoskampanja tuo sivustolle ostohaluisia asiakkaita.

Google-mainonta kannattaa suunnitella alusta asti hyvin, jotta paras mahdollinen näkyvyys saavutetaan mahdollisimman pienillä kustannuksilla. Meillä on vankkaa kokemusta Google-mainonnasta. Osaamme suositella oikeita avainsanoja ja toteuttaa laadukkaan Adwords-kampanjan, joka pienentää klikkihintaa tehokkaasti.

Hallitsemme kokonaisuuden

Yleensä parhaat tulokset saadaan yhdistelemällä hakukoneoptimointia, hakukonemainontaa ja konversio-optimointia. Juuri tämä erottaa meidät kilpailijoistamme – ymmärrämme ja toteutamme markkinointikokonaisuuden, joka nostaa yrityksesi näkyvyyden täysin uudelle tasolle.

Toteutamme laadukkaan ja tuottavan Google-kampanjan

Tavoitteemme on tuottaa asiakkaalle mahdollisimman kannattavaa ja tuottavaa Google-mainontaa. Panostamme sisällön laatuun, oikeiden avainsanojen valintaan ja oikein kohdennettuun kampanjaan.

Markkinatutkimus ja hakusanojen valinta

Tuottavan Googlen Adwords-kampanjan takana on huolellinen suunnittelu ja tinkimätön käytännön toteutus. Tutkimme markkinoita, vertailemme hakusanoja, analysoimme kilpailijoiden mainoksia ja tutustumme myytäviin tuotteisiin tai palveluihin. Pohjatyö on hoidettava kunnolla, jotta Adwords-mainonta voi tuottaa haluttua tulosta.

Kampanjan rakentaminen

Kampanjan toimivuuteen ja mainoksen sijoitukseen halutulossivulla vaikuttaa pääasiassa kaksi asiaa: mainoksen laatu ja tarjottu klikkihinta. Laadukkaan mainossisällön vaikutus on merkittävä, sillä Google pyrkii tarjoamaan asiakkailleen mahdollisimman asianmukaista sisältöä. Suunnittelemme toimivat tekstisisällöt ja rakennamme kampanjan Googlen laatukriteerien mukaisesti.

Kampanjan optimointi

Kampanjan toimivuutta seurataan kuukausittain, sillä Adwords-mainostilanne elää jatkuvasti ja kampanjaa hiotaan sen mukaisesti. Käymme läpi hakusanat, mainokset, kampanjan rakenteen ja klikkihinnat. Kiinnitämme huomiota mainostilisi tuottavuuteen, nykyisen mainoksen toimivuuteen sekä verkkosivustosi asianmukaisuuteen.

Teemme muutokset ja korjaukset, jotka voimme. Muista huomioista koostamme kattavan raportin, jossa on eriteltynä mainostiliäsi koskevat korjaus- ja kehitysehdotukset.

Jatkokehitys

Google-mainonta buustaa markkinointia ja kasvattaa myyntiä.

Haluatko saavuttaa enemmän? Paras teho saavutetaan yhdistämällä Google-mainonta hakukoneoptimointiin ja konversio-optimointiin. Me olemme hyviä hallitsemaan kokonaisuuksia. Voimme rakentaa sinulle tavoitteitasi vastaavaan markkinointipaketin, joka tehostaa myyntisi täysin uuteen uskoon.

Kiinnostuitko?

Haluatko tavoittaa oikeat ihmiset oikeaan aikaan? Laadukas Google-mainonta on nopea ja kustannustehokas tapa tavoittaa uusia asiakkaita.

Ota yhteyttä