Google-mainonta

Google-mainonta on tehokas tapa tuoda yrityksellesi lisää kassavirtaa. Google Ads -mainonnan avulla saat yrityksesi saadaan näkyviin silloin, kun potentiaalinen asiakas etsii toimialaasi liittyviä palveluita tai tuotteita verkosta.

93 prosenttia kaikista ostoprosesseista alkaa jonkun hakukoneen kautta. Ei ihme, että Googlen etusivua pidetään maailman parhaana markkinapaikkana.

Google-mainonta on usein erittäin tehokasta. Googlen hakutulosten yhteydessä esitettävät mainokset tarjoavat yrityksesi tuotetta tai palvelua sillä hetkellä, kun potentiaalinen asiakas etsii ratkaisua verkossa itsenäisesti. Google-mainonnassa maksat pelkästään tuloksista eli siitä, kun asiakas klikkaa itsensä mainoksen kautta yrityksesi sivuille.

Haluan kuulla lisää Google-mainonnasta

Mitä Google-mainonta on?

Jos tavoitteenasi on tavoittaa verkossa etenkin uusia asiakkaita, Google Ads -mainonta voi olla yrityksellesi paras ratkaisu. Google-mainonnan avulla asiakas on mahdollista tavoittaa sillä tarkaisevalla hetkellä, kun hän on hakemassa tietoa yrityksesi tarjoamasta tuotteesta tai palvelusta.

Google Ads -mainonta tarjoaa yrityksellesi mahdollisuutta päästä suoraan maailman parhaalle markkinapaikalle, Googlen ykkössivulle.

Google Ads -mainonnan avulla sinun on lisäksi mahdollista kohdentaa mainoksesi myös hyvin tietyntyyppiselle kohderyhmälle. Et edes yritä tavoittaa kaikkia mahdollisia ihmisiä, vaan mainokset kohdennetaan valittuihin hakusanoihin, sijaintiin ja muihin kohdennuskriteereihin. Näin tavoitat juuri sen kohderyhmän, jolla on yrityksesi kannalta mahdollisimman paljon ostopotentiaalia. Mainokset on mahdollista kohdentaa maantieteellisesti jopa yhden kilometrin tarkkuudella.

Toisin kuin perinteisessä mainonnassa, Google-mainonta toimii tulosperusteisesti – maksat vain toteutuneista klikkauksista. 

Google-mainonnan etuja ovat muun muassa seuraavat:

  • Tavoitat asiakkaan silloin, kun hän etsii ratkaisua itsenäisesti.
  • Maksat vain saavutetuista tuloksista.
  • Saat yrityksesi maailman parhaalle markkinapaikkalle, Googlen ykkösivulle.
  • Mainoksesi voidaan kohdentaa erittäin tarkasti.

Pyydä tarjous Google-mainonnasta

Sisältökuvat/google-mainonta/google-mainonta-maksetut-mainokset-min.png

Miksi Google Ads -mainonta kasvattaa yrityksesi myyntiä?

Google on maailman suosituin hakukone. Tutkimusten mukaan jopa 93 prosenttia verkossa tehtävistä ostoprosesseista alkaa jotakin hakukonetta käyttämällä. Googlen ykkössivua sanotaankin maailman parhaaksi myyntipaikaksi. Kun sen potentiaali hyödynnetään oikein esimerkiksi sopivien mainossanojen ja -tekstien avulla, kasvaa yrityksesi kassavirta todennäköisesti merkittävästi. Verkko onkin usein kustannustehokkain paikka uusien liidien ja asiakkaiden hankkimiseen. Jotta asiakashankinta kuitenkin kulkisi omalla painollaan ja verkkonäkyvyyttä voitaisiin kasvattaa, perusasioiden tulee olla kunnossa. 

Yrityksesi verkkonäkyvyyttä voidaan kehittää muun muassa seuraavilla keinoilla:

Pelkkä klikkaus yrityksen verkkosivustolle ei kuitenkaan riitä, vaan verkkosivuston tulee tarjota asianmukaista tietoa valitusta hakutermistä, olla visuaalisesti kiinnostava ja vakuuttaa asiakas, jotta klikki johtaa yhteydenottoon tai tilaukseen.

Me Netellolla autamme sinua haluamasi tavoitteet ja valitsemaan yrityksellesi sopivimman ratkaisun.

Haluan kuulla lisää Google-mainonnasta

Googlen ykkössivu on maailman paras myyntipaikka

Googlen hakutulosten ykkössivu on maailman paras markkinointipaikka, ja jos hyödynnät Googlen potentiaalin oikein, tulee yrityksesi kassavirta lisääntymään merkittävästi. Google Ads -mainokselle voidaan asettaa muun muassa jokin seuraavista tavoitteista, jonka potentiaalisen asiakkaan halutaan toteuttavan:

  • vierailu verkkosivustollasi
  • vierailu verkkokaupassasi
  • yhteydenotto yritykeesi
  • sovelluksesi asentaminen

Pyydä tarjous Google-mainonnasta

Google-mainonta on kustannustehokas ratkaisu

Nykyään mainoksia klikataan enemmän kuin koskaan. Tietyillä aloilla ja maantieteellisillä alueilla mainoksia klikataan nykyään lähes yhtä paljon kuin luonnollisia hakutuloksia.  Vielä muutama vuosi sitten Google-mainokset erottuivat muista hakutuloksista selkeästi eikä mainoksia klikattu kovin ahkerasti. Nyt tilanne on muuttunut – vuosi vuodelta ero maksettujen mainosten ja luonnollisten hakutulosten välillä on pienentynyt.

Google on systemaattisesti muokannut mainosten ulkoasua luonnollisten hakutulosten suuntaan ja samalla lisännyt mainosten määrää. Samaan aikaan mobiilikäyttäjien määrä on lisääntynyt huimasti. Varsinkin mobiilissa ruutunäkymä täyttyy mainoksista ja niitä klikataan entistä enemmän. 

Lue lisää aiheesta moz.comissa »

Laitoimme energia-alalla toimivan yrityksen myynnin kuntoon. Google-mainonta ajoitettiin vuoden kovimpaan myyntisesonkiin ja asiakkaan myynti nousi huimiin lukemiin:

  1. kuukausi: tilauksia 10 kpl, myyntiä 8 000 €
  2. kuukausi: tilauksia 120 kpl, myyntiä 158 000 €
  3. kuukausi: tilauksia 200 kpl, myyntiä 226 000 €
  4. kuukausi: tilauksia 400 kpl, myyntiä 524 000 €

Myynnistä noin 70-80% tuli Google-mainonnan kautta ja yhden kaupan kulu oli noin 5-7 euroa.

Haluatko, että teemme saman sinulle?

Googletetaan tabletilla Google-mainonnan ja hakukoneoptimoinnin eroja

Miten Google-mainonta eroaa hakukoneoptimoinnista?

Google-mainonta eli hakukonemainonta (SEM) ja hakukoneoptimointi (SEO) ovat kaksi erilaista keinoa kehittää yrityksen verkkonäkyvyyttä:

  • Hakukonemainonta on maksullista mainontaa, joka toteutetaan Google Adwordsilla.
  • Hakukoneoptimoinnissa puolestaan on kyse sivuston kokonaisvaltaisesta parantamisesta, jonka tavoitteena on saada Google arvostamaan sivustoa niin paljon, että se nousee mahdollisimman korkealle niin kutsutuissa luonnollisissa hakutuloksissa.

Laadukkaimmat Googel Ads -mainokset saavat parhaan näkyvyyden Googlen ensimmäisellä hakutulossivulla ja näkyvät hakutuloksissa ennen luonnollisia hakutuloksia.  Google Ads -mainokset näkyvät hakutulossivujen mainospaikoilla. Tyypillisesti mainoksia näkyy ensimmäisellä tulossivulla kolmesta neljään sekä sivun ylä- että alaosassa. 

Google-mainonta ja hakukoneoptimointi tukevat toisiaan. 

Google painottaa sekä hakukonemainonnassa että hakukoneoptimoinnissa sisällön laatua, koska sen tavoitteena on tarjota asiakkailleen asianmukaista ja aiheeseen liittyvää tietoa. Verkkosivuston sisältöjen on siis todella vastattava hakutermiä ja tarjottava asiakkaalle informaatiota halutusta aiheesta.

Nykyään näkyvyytemme ja löytyvyytemme on huippuluokkaa. [...] Tehostamme hakukoneoptimointia myös Google Ads -mainonnalla.

Tiia Keskinen, Vantaan Tulkkikeskus Oy toimitusjohtaja ja yrittäjä

Lue koko asiakastarina » 

Mitä Google-mainonta maksaa?

Google-mainonta on erittäin kustannustehokas ja helposti mitattava mainontamuoto, joka on mahdollista räätälöidä hyvin erilaisille budjeteille. 

Hintaan vaikuttavat hakusanojen ja mainosryhmien määrä sekä hakusanojen hakumäärät. Mitä enemmän hakusanoja on, sitä korkeammaksi budjetti kasvaa. Toisaalta mitä enemmän hakusanoja haetaan, sitä enemmän saamme käyttökelpoista dataa ja pystymme optimoimaan kampanjaa nopeammin. 

Mainoksen näyttäminen ei maksa sinulle mitään. Maksat vain ja ainoastaan klikkauksista, eli saavutetuista tuloksista. Suomessa Google-mainoksen klikkaushinta on tyypillisesti 0,10-0,50 euron luokkaa kerralta. Hinta voi kuitenkin vaihdella muutamista senteistä kymmeniin euroihin klikkausta kohden riippuen siitä, kuinka arvokkaana näkyvyyttä kunkin hakusanan yhteydessä pidetään. Hakukonemainonta hinnoitellaan käytännössä huutokauppaperiaatteella. 

Asiantuntijamme suunnittelevat yrityksellesi parhaan mahdollisen ratkaisun.

Hakukonemainontaa on helppo tehdä, mutta hankala hallita. Jos et todella tiedä, mitä teet, voi budjettia pahimmassa tapauksessa valua hukkaan lyhyessä ajassa suuriakin summia. Me Netellolla olemme alan huippuammattilaisia ja saamme aikaan parhaan mahdollisen näkyvyyden mahdollisimman pienellä budjetilla. Hyvin suunniteltu mainoskampanja tuo sivustolle ostohaluisia asiakkaita. 

Google-mainonta kannattaa suunnitella alusta asti hyvin, jotta paras mahdollinen näkyvyys saavutetaan mahdollisimman pienillä kustannuksilla. Meillä on vankkaa kokemusta Google-mainonnasta. Osaamme suositella oikeita avainsanoja ja toteuttaa laadukkaan Adwords-kampanjan, joka pienentää klikkihintaa tehokkaasti.

Pyydä tarjous Google-mainonnasta

HALLITSEMME KOKONAISUUDEN

Yleensä parhaat tulokset saadaan yhdistelemällä hakukoneoptimointia, hakukonemainontaa ja konversio-optimointia. Juuri tämä erottaa Netellon kilpailijoista – ymmärrämme ja toteutamme markkinointikokonaisuuden, joka nostaa yrityksesi näkyvyyden täysin uudelle tasolle. 

Kyllä, haluan tarjouksen Google-mainonnasta »

LAADUKAS JA TUOTTAVA GOOGLE ADS -KAMPANJA

Tavoitteemme on tuottaa asiakkaalle kannattavinta mahdollista Google-mainontaa.
Panostamme sisällön laatuun, oikeiden avainsanojen valintaan ja oikein kohdennettuun kampanjaan.

Markkinatutkimus ja hakusanojen valinta

Tuottavan Googlen Adwords-kampanjan takana on huolellinen suunnittelu ja tinkimätön käytännön toteutus. Tutkimme markkinoita, vertailemme hakusanoja, analysoimme kilpailijoiden mainoksia ja tutustumme myytäviin tuotteisiin tai palveluihin. Pohjatyö on hoidettava kunnolla, jotta Adwords-mainonta voi tuottaa haluttua tulosta.

Kampanjan rakentaminen

Kampanjan toimivuuteen ja mainoksen sijoitukseen halutulossivulla vaikuttaa pääasiassa kaksi asiaa: mainoksen laatu ja tarjottu klikkihinta. Laadukkaan mainossisällön vaikutus on merkittävä, sillä Google pyrkii tarjoamaan asiakkailleen mahdollisimman asianmukaista sisältöä. Suunnittelemme toimivat tekstisisällöt ja rakennamme kampanjan Googlen laatukriteerien mukaisesti.

Kampanjan optimointi

Kampanjan toimivuutta seurataan kuukausittain, sillä Adwords-mainostilanne elää jatkuvasti ja kampanjaa hiotaan sen mukaisesti. Käymme läpi hakusanat, mainokset, kampanjan rakenteen ja klikkihinnat. Kiinnitämme huomiota mainostilisi tuottavuuteen, nykyisen mainoksen toimivuuteen sekä verkkosivustosi asianmukaisuuteen. 

Teemme muutokset ja korjaukset, jotka voimme. Muista huomioista koostamme kattavan raportin, jossa on eriteltynä mainostiliäsi koskevat korjaus- ja kehitysehdotukset.

Jatkokehitys

Google-mainonta buustaa markkinointia ja kasvattaa myyntiä.  Haluatko saavuttaa enemmän? Paras teho saavutetaan yhdistämällä Google-mainonta hakukoneoptimointiin ja konversio-optimointiin. Rakennamme yrityksellesi räätälöidysti tavoitteitasi vastaavan markkinointipaketin, jonka avulla saat suoraa kasvua myyntiisi.


Haluatko saada enemmän tuottoa sivustosi kävijöistä?

Laadukas Google-mainonta on nopea ja kustannustehokas tapa tavoittaa uusia asiakkaita.

myynti@netello.fi   010 323 3840

In English