Laadukkaat kotisivut 

Nykyään laadukkaat kotisivut ovat kokonaisuus, jotka viestivät asiakkaillesi yrityksesi osaamisesta, sekä toimivat yhteen esimerkiksi markkinoinnin automaatiojärjestelmän tai ERP:n kanssa. Monestikaan ei enää riitä, että sivustouudistuksessa tehtävät muutokset koskevat pelkästään ulkoasua, vaan järjestelmätason integraatiot ovat tätä päivää jo pk-sektorillakin.

Mitä hyötyä integroinneista on?

Kotisivujen yhdistäminen automaatio tai ERP/CRM -järjestelmiin tähtää aina ajan säästämiseen ja prosessien tehostamiseen. Kun esimerkiksi liideiksi laskettavat kontaktit saadaan ohjattua suoraan myynnin käyttämään järjestelmään, voidaan liidien hoitoa seurata tehokkaasti, samalla kun liidin käsittelyyn kuluva aika (ja viive) saadaan poistettua. Yrityksen kannalta tämä lisäinvestointi maksaa itsensä helposti takaisin, kun manuaalinen liidien käsittely, ohjaaminen ja valvontatyö saadaan siirrettyä järjestelmiin. Loppukäyttäjälle Integroinnin hyöty näkyy monesti nopeampana asiakaspalveluna. Käyttäjän luottamus yrityksen toimintaan kasvaa, kun yhteydenotot hoidetaan nopeasti ja ajallaan.

Laadukkaat kotisivut ovat myös helppokäyttöiset?

Sivuston käytettävyys on hyvä mittari kotisivujen laadulle. Esimerkiksi edellä mainitut integraatiot ovat pitkälti riippuvaisia siitä miten luotettaviksi, kiinnostaviksi ja helppokäyttöisiksi käyttäjät kokevat yrityksesi sivuston. Mikäli haluttua tietoa ei sivustolta löydy, jää kontaktien ja liidienkin määrä monesti haluttua pienemmäksi. Laadukkaat kotisivut toimivat ongelmitta myös mobiililaitteilla, mutta sivuston mobiilitoimivuuden ei tulisi nojata pelkkään responsiivisuuteen – vaan pääpiste tulisi olla sivustolla tapahtuvassa asioinnissa. Ei siis riitä, että sivustolle valitaan näyttökoosta toiseen skaalautuva ulkoasu, vaan sivuston käyttöliittymän tulisi mukautua päätelaitteen mukaiseksi. Näin toimimalla voidaan varmistaa, että esimerkiksi sivuston lomakkeet ja sivustolla tapahtuva tiedonhaku ovat myös mobiilikäyttäjien saatavilla.

Älä unohda löydettävyyttä

Jotta laadukkaat kotisivut voisivat tuottaa hyötyä yrityksellesi, tarvitaan käyttäjiä. Hakukonelöydettävyys (maksuton tai maksettu) on nykyään yksi keskeisimmistä kanavista yrityksesi tuotteista ja palveluista kiinnostuneiden käyttäjien tavoittamiseen. Valitettavasti löydettävyys ei synny itsestään – etenkin maksuton löydettävyys asettaa omat haasteensa sekä sivuston tekniselle toimivuudelle että sisällölle. Googlen viimeaikaisten muutosten jälkeen on entistä tärkeämpää, että sivustollasi oleva sisältö vastaa käyttäjän tarpeisiin. Mikäli sivustosi hakukonenäkyvyydessä on ongelmia, on hyvä käydä sivustosi tekniikka ja sisältö läpi yhdessä ammattilaisen kanssa.

LISÄÄ AJANKOHTAISTA ASIAA SOMESSA

Tykkää meistä ja pysy kartalla alan tapahtumista. Jaamme sosiaalisen median kanavissamme digiliiketoimintaan liittyviä artikkeleita, ajankohtaisia uutisia ja hyödyllisiä vinkkejä, joilla voit tehostaa omaa liiketoimintaasi.

         

In English
×