LinkedIn-mainonta soveltuu erittäin hyvin B2B-alan yrityksille, sillä missään muussa kanavassa ei ole yhtä helppoa tavoittaa niin kohdennetusti yrityspäättäjiä ja muita bisneksen kannalta tärkeitä henkilöitä.
Mainonta LinkedInissä kannattaa ottaa vakavaan harkintaan, jos yrityksesi kohderyhmään kuuluvat B2B-yritykset. LinkedIn on ennen kaikkea kanava työelämän vuoropuheluun ja ammatilliseen verkostoitumiseen, joten sitä aktiivisesti käyttävien henkilöiden joukosta löytyy paljon yrittäjiä, yrityspäättäjiä, hr-henkilöitä ja muita työelämän vaikuttajia.
Jos siis haluat tavoittaa ne ihmiset, jotka päättävät myös sinun palvelusi tai tuotteesi hankinnasta, ota askel kohti LinkedIn-markkinointia.
LinkedIn-mainonta:
- Tavoitat B2B-yritykset ja -päättäjät
- Kohdennat viestisi oikeille henkilöille
- Maksat oman valintasi mukaan näyttökerroista tai klikkauksista
- Määrittelet itse budjettisi
- Näyt siellä, missä potentiaaliset asiakkaasi viettävät aikaansa
Kenelle LinkedIn on hyödyllinen?
LinkedIn on ominaisuuksiltaan samankaltainen palvelu kuin Facebook, mutta huomattavasti asiallisempi kanava, jonne jaetaan kissavideoiden sijasta ajatuksia, kysymyksiä ja kokemuksia työelämästä. Se on verkostoitumis- ja rekrytointikanava, jossa rakennetaan omaa ammatillista brändiä ja asiantuntijuutta.
LinkedIniin voi perustaa ilmaiseksi myös yritystilin (kunhan on ensin henkilökohtainen tili), jonne voi jakaa esimerkiksi blogiartikkeleita, ajankohtaisia asioita ja muita julkaisuja. Aktiivinen osallistuminen, kommentoiminen ja artikkeleiden jakaminen auttavat rakentamaan omaa kontaktiverkostoa ja tavoittamaan yrityksestä kiinnostuneita henkilöitä.
Tämän lisäksi loistavana vaihtoehtona on mainonta LinkedInissä. Voit rakentaa näkyviä kampanjoita ja kohdentaa ne juuri niin tarkasti kuin haluat, juuri niille ihmisille, ketkä haluat tavoittaa.
Haluan keskustella asiantuntijan kanssa »
LinkedIn-mainokset ja niiden kohdentaminen
LinkedIn-mainokset tavoittavat tehokkaasti yleisönsä, sillä niiden kohdennusominaisuudet ovat vertaansa vailla. Pystyt valitsemaan kohderyhmän esimerkiksi tittelin, koulutustason, kiinnostuksenkohteiden, yrityksen tai henkilön iän, sijainnin tai sukupuolen mukaan.
LinkedIn-mainos voi olla:
- Julkaisun sponsorointi eli yrityssivulla tehdyn julkaisun mainostaminen, jotta se saa paremmin näkyvyyttä.
- Tekstimainos, joka näkyy LinkedInin sivupalkissa tai yläosassa (ei toimi mobiilissa).
- Kuvakaruselli, johon saa 2-10 kuvaa ja linkit kohdesivuille.
- Direct Sponsored Post, jonka voi rakentaa suoraan kohdeyleisölle, sillä sitä ei tarvitse jakaa ensin omalla yrityssivulla. Sen avulla voi myös tehdä liidimainoksen, jossa on lomake mukana.
- Uudelleenmarkkinoinnin kanava.
Miten LinkedIn-markkinointi käytännössä toimii?
LinkedIn-mainonta perustuu kysyntään ja huutokauppatilanteeseen: voit valita kampanjallesi näyttö- tai klikkipohjaisen hinnoittelun. Klikkipohjainen hinnoittelu tarkoittaa sitä, että maksat jokaisesta klikkauksesta. Klikkihinnat ovat melko korkeita, yleensä 2 eurosta ylöspäin, ja ne kasvavat sen mukaan, miten tarkan kohdennuksen olet mainoksellesi valinnut.
Me autamme sinua optimoimaan LinkedIn-mainokset juuri oikeille kohderyhmille ja asettamaan budjetin kohdilleen. Me teemme kampanjat puolestasi, seuraamme niiden menestystä ja optimoimme niitä vielä paremmiksi. Näin markkinointi tehostuu jatkuvasti.