Mobiilisivusto on väyläsi asiakkaiden mobiililaitteisiin

Mobiilisivusto on tärkeä, koska Suomessa tehdään päivittäin miljoona mobiilia Google-hakua.

Miten yrityksenne verkkopalvelu toimii mobiililaitteella?

Mobiililaitteiden käyttö tuote- ja hintatietojen, yhteystietojen ja aukioloaikojen käytössä on lisääntynyt voimakkaasti parin viimevuoden aikana. Nopeiden langattomien yhteyksien ansiosta mobiililaitteet mahdollistavat esimerkiksi hintavertailun tai ajo-ohjeiden hankkimisen silloin kun asiakas on jo liikkeellä ja tekemässä ostopäätöstä. Kun yrityksesi Mobiilisivusto tekee yhteydenottamisen mahdollisimman helpoksi ja tarjoaa käyttäjälle oleelliset lisätiedot tarjoamistasi tuotteista ja palveluista, tavoitat jo liikkeellä olevat asiakkaat.

Yritykset etsivät tietoa yhteistyökumppaneista älypuhelimella, ja siksi Mobiilisivusto pitää optimoida juuri mobiiliympäristöön.

Mobiilisivusto ajan hengessä

  • Asiakkaasi etsivät päivittäin mobiililaitteilla yritysten Mobiilisivustoja ja heillä on kiire tavoittaa palveluntarjoajat. Yhdeksän kymmenestä älypuhelimen käyttäjästä kertoo siirtyvänsä pois yrityksen sivulta, jos se toimii huonosti mobiilissa. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että yritys menettää asiakkaita. Kotisivut jotka eivät ole rakennettu kannettaville päätelaitteille ovat useimmiten älypuhelimen käyttäjille hitaita käyttää, sisältöä on liikaa ja selaaminen hankalaa.
  • Netellon toteutus takaa toimivan ja helppokäyttöisen Mobiilisivuston yritykselle ja se on paras tapa tavoittaa asiakkaansa mobiilissa.
  • Hyvin suunniteltu Mobiilisivusto on asiakkaan kannalta helppo ja nopea käyttää. Käyttöliittymä, ulkoasu ja sisältö tulee suunnitella mobiilikäyttäjää ajatellen tarkoituksenmukaiseksi.

Älypuhelimista on tullut erottamaton osa päivittäistä elämäämme

Älypuhelimen omistaa nyt 38% ihmisistä, ja älypuhelinten käyttäjät tukeutuvat laitteisiinsa aiempaa enemmän. 44% käyttää Internetiä päivittäin älypuhelimellaan, eikä suurin osa jätä sitä koskaan kotiin. Joten yritykset, jotka tekevät mobiililaitteista keskeisen osan strategiaansa, hyötyvät mahdollisuudesta tavoittaa uudenlaisia kuluttajia, jotka ovat jatkuvasti linjoilla.

Älypuhelimet ovat muuttaneet kuluttajien käyttäytymistä

Mobiilihakua, videoita, sovelluksia ja sosiaalista mediaa käytetään erittäin runsaasti. Älypuhelinten käyttäjät hyödyntävät useita medioita samanaikaisesti: 75% käyttää puhelintaan tehdessään muita asioita, esimerkiksi katsoessaan TV:tä (44%). Laajentamalla markkinointistrategioita mobiililaitteisiin sekä kehittämällä integroituja monimediakampanjoita on mahdollista tavoittaa tehokkaammin tämän päivän kuluttajia.

Mobiilisivusto auttaa käyttäjiäsuunnistamaan maailmassa

Älypuhelinpalveluissa näkyminen on ratkaisevan tärkeää paikallisille yrityksille. 90% älypuhelinten käyttäjistä etsii paikallisia tietoja puhelimellaan ja 87% ryhtyy tämän seurauksena toimiin, esimerkiksi tekee ostoksen tai ottaa yhteyttä yritykseen. Kuluttajien on helppo ottaa yrityksiin suoraan yhteyttä, jos ne huolehtivat siitä, että klikattavissa olevat puhelinnumerot näkyvät paikallisissa tuloksissa ja että ne hyödyntävät mobiililaitteiden sijaintiin perustuvia palveluja.

Älypuhelimet ovat muuttaneet kuluttajien tapaa tehdä ostoksia

Älypuhelimet ovat keskeisiä työkaluja ostosten tekemisessä: 73% on tutkinut tuotetta tai palvelua laitteellaan. Älypuhelimella tehdyt tutkimukset vaikuttavat ostajien päätöksiin ja ostoksiin kanavasta riippumatta. 23% älypuhelinten käyttäjistä on tehnyt ostoksen puhelimellaan. Mobiililaitteille optimoitu sivusto (= Mobiilisivusto) on ratkaisevan tärkeässä asemassa, ja monikanavastrategiaa tarvitaan ohjaamaan kuluttajia ostoksen luokse monia eri reittejä pitkin.

Mobiilisivusto auttaa mainostajia luomaan yhteyksiä kuluttajiin

91% älypuhelinten käyttäjistä kiinnittää huomiotamobiilimainoksiin. Älypuhelimet ovat myös perinteisen mainonnan kannalta ratkaisevia, sillä 62% on hakenut tietoa älypuhelimellaan nähtyään mainoksen muualla kuin verkossa. Mobiilimainokset osana integroitua markkinointistrategiaa voivat tavoittaa kuluttajat paremmin.

Muista myös hakukoneoptimointi

Mobiilisivusto tukee osaltaan hyvää löytymistä hakukoneissa. Tämän lisäksi hakukoneoptimointi kannattaa ulkoistaa ammattilaisten tehtäväksi.

LISÄÄ AJANKOHTAISTA ASIAA SOMESSA

Tykkää meistä ja pysy kartalla alan tapahtumista. Jaamme sosiaalisen median kanavissamme digiliiketoimintaan liittyviä artikkeleita, ajankohtaisia uutisia ja hyödyllisiä vinkkejä, joilla voit tehostaa omaa liiketoimintaasi.

         

In English