Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Näin laitat sivustosi referenssit kuntoon

Lähes jokaiselta yrityssivustolta löytyy ainakin jonkinlainen maininta referensseistä. Referenssien tehtävänä on kertoa potentiaalisille asiakkaille yrityksen osaamisesta ja luotettavuudesta. Siksi on merkitystä, missä muodossa työnäytteet sivustolle laitetaan.

Miten referenssit kannattaa valita?

Sivustolle tulevat referenssit kannattaa valita niin, että niistä saa mahdollisimman kattavan kuvan yrityksesi osaamisesta. Mikäli yrityksesi toimii esimerkiksi monella eri toimialalla, kannattaa jokaisesta niistä kaikista laatia omat, selkeät referenssinsä.

Sisällöllisesti referenssien tulisi olla mahdollisimman lähellä yrityksesi perustuotetta tai -palvelua. Mahdolliset erikoisprojektit kannattaa toki mainita sivustolla, mutta referenssin katsojalle pitäisi heti käydä ilmi, mikä on yrityksen ydinosaamista.

Runtu Works mobiili

 

Runtu Works on yksi Netellon toteuttamista verkkosivustoista. Teemme sivustolle myös hakukoneoptimointia.

Mitä sivustosi käyttäjä haluaisi tietää?

Koska referenssien tehtävänä on vakuuttaa sivustolle saapunut käyttäjä yrityksesi osaamisesta, pohdi tarkkaan, tukevatko sivuston nykyiset referenssit tätä tavoitetta.

Sivustollasi olevien, yksittäisten referenssien hyödyllisyyttä kannattaakin miettiä esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:

  • Onko referenssi edelleen ajankohtainen ja edustaako se yrityksen ydinosaamista?
  • Tuleeko käyttäjälle selväksi, mikä on ollut yrityksesi rooli kyseisessä projektissa?
  • Kerrotaanko tärkeimmistä referensseistä riittävän monipuolisesti, onko mukana tarpeeksi kuvia ja videoita?

Asiakaskertomuksetkin ovat referenssejä

Etenkin asiantuntijapalveluiden kohdalla törmätään monesti tilanteeseen, jossa yksittäisiä referenssejä ei voida esitellä kovinkaan yksityiskohtaisesti.
Tällöin projekteista kannattaa kertoa mieluummin yksittäisten artikkeleiden muodossa, joiden keskiössä ovat esimerkiksi asiakaskertomukset. Olisi hyvä, jos sisällöissä tuotaisiin esiin esimerkiksi konkreettisten tavoitteiden pääsemisestä, projektin kokonaisvaltaisuudesta sekä asiakkaalle seuranneista hyödyistä.

Asiakaskertomukset voidaan toteuttaa esimerkiski puhtaasti case study -tyyppisinä teksteinä. Artikkelin joukkoon voidaan lisätä asiakkaan kommentteja projektista tai yrityksesi toimintatavasta.


Uusimmat blogiartikkelimme

Nordic SEO Summit 2025 – Netello osallistui Skandinavian suurimpaan SEO-konferenssiin

Olimme mukana SEO-tiimimme kanssa tämän vuoden Nordic SEO Summit -tapahtumassa, joka kokosi yhteen hakukoneoptimoinnin asiantuntijoita, markkinoijia ja digitaalisen alan kehittäjiä ympäri Pohjoismaita. Tapahtuma tarjosi erinomaisen tilaisuuden verkostoitua, syventyä uusimpiin SEO-trendeihin ja saada näkemyksiä siitä, mihin suuntaan digitaalinen näkyvyys on kehittymässä.  Päivän aikana kuulimme inspiroivia puheenvuoroja alan huippuosaajilta, käsittelimme mm. tekoälyn vaikutuksia hakukoneoptimointiin, teknisen SEO:n uusia […]

Älykkäämpää hakukoneoptimointia – Näin Netello reagoi tekoälyhakujen kasvuun

Tekoäly- eli AI-haut yleistyvät ja hakukoneisiinkin on tulossa AI:n tekemiä tiivistelmiä. Googlekin testaa AI:n tuomista hakukoneeseensa ja tämä saapunee ehkä jo loppuvuodesta Suomen markkinoille. Myös ChatGPT:n markkinaosuus hauissa on kasvussa.   Tässä artikkelissa käymme läpi, miten Netello ottaa AI-haut huomioon hakukoneoptimoinnissa, miten tekoälyhaut muuttavat hakukoneoptimointia ja millaisia haasteita tuloksien raportoinnissa on tällä hetkellä.  Miten Netellon hakukoneoptimoinnissa […]

Googlessa asiantuntijuus tekee eron – Pelkällä tekoälyllä menetät näkyvyyttä

Hakukoneoptimoinnin (SEO) ja digitaalisen sisällöntuotannon kenttä on muuttunut viime vuosina merkittävästi, erityisesti tekoälyn kehittymisen myötä. Tekoälypohjaiset työkalut, kuten ChatGPT, ovat mullistaneet tapamme luoda sisältöä, mutta samalla ne ovat tuoneet mukanaan uusia haasteita. Yksi keskeisimmistä näistä haasteista liittyy siihen, miten Google arvioi ja sijoittaa sisältöä hakutuloksissaan. Pelkkä tekoälyllä tuotettu sisältö ei enää riitä – asiantuntijuus on […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

04:01