Hakukoneoptimointi. Laadukas Sivusto ja Verkkokauppa.

Verkkokauppa
yrityksellesi

Luottoluokitus AAA

Verkkokauppa myy tuotteet puolestasi

Oikein suunniteltu verkkokauppa mahdollistaa tuotteidesi tarjoamisen laajalle ja kasvavalle asiakaskunnalle. Verkkokaupoista tilaamisen suosio kasvaa vuodesta toiseen, jonka seurauksena yhä useammat yritykset ovat kiinnostuneita verkkokaupan perustamisesta, tai nykyisen verkkokaupan kehittämisestä.

Toimiakseen verkkokauppa vaatii hyvän suunnitelman

Ennen uuden verkkokaupan perustamista tai vanhan kaupan päivittämistä, on hyvä miettiä suunnitelma, jonka avulla verkkoliiketoimintaa lähdetään viemään eteenpäin. Käytettävä verkkokauppaohjelmisto taas tulee valita siten, ettei tekniikka asetu esteeksi asetettujen tavoitteiden saavuttamiselle tai liiketoiminnan kehittämiselle.

Tee ostamisesta helppoa

Usein verkkokauppiailla riittää työtä tuotevalikoiman, toimitusten ja asiakaspalvelun saralla, jonka vuoksi verkkokaupan pullonkaulat jäävät helposti tunnistamatta. Uutta verkkokauppaa suunniteltaessa onkin hyvä varmistaa, että loppukäyttäjän suorittamasta ostoprosessista tulee mahdollisimman helppo ja suoraviivainen.  Verkkokaupan ostoprosessin toimivuuta voidaan mitata esimerkiksi Google Analyticsin verkkokauppaseurannan avulla, joka kertoo tarkkaan, miten tehokkaasti verkkokauppasi ostoprosessi toimii. Seurannan perusteella tehdyt muokkaukset auttavat monesti hylättyjen ostoskorien minimoinnissa ja myyntilukujen nostamisessa.

Nykyaikainen verkkokauppa toimii myös mobiililaitteilla

Koska verkkosivujen selaamisesta mobiililaiteilla on tullut jo arkipäivää, ei mobiilikäyttäjiä sovi unohtaa myöskään verkkokaupassa. Varmista, että tilauksen läpivienti ja maksaminen onnistuvat myös älypuhelimilla ja tablet-tietokoneilla.

On myös hyvä huomioida, että uudet asiakkaasi saatavat löytää verkkokauppasi ensimmäistä kertaa juuri mobiililaitteen avulla – vaikka itse ostotapahtuma tehtäisiin jälkeenpäin toisella päätelaitteella. Tästä johtuen verkkokauppasi tulisi tarjota mahdollisimman hyvä käyttökokemus myös mobiililaitteiden käyttäjille.

Monipuoliset toimitus- ja maksutavat

Tarjoamasi toimitustavat kannattaa räätälöidä tuotevalikoimaasi vastaavaksi ja mahdollisimman kustannustehokkaiksi. Tilauksen toimittaminen kannattaa ajatella asiakaspalveluna. Mikäli tuotevalikoimassasi on runsaasti pienikokoisia ja kevyitä tuotteita, jotka on mahdollista toimittaa kirjeenä, voidaan asiakkaan tilaamat tuotteet toimittaa suoraan asiakkaan omaan postilaatikkoon. Toinen yleistyvä toimitustapa ovat erilaiset pakettiautomaatit ja noutopisteet, jolloin asiakas saa noudettua tilauksena mahdollisimman läheltä. Jos tuotevalikoimasi koostuu suurikokoisista ja painavista tuotteista, kannattaa asiakkaalle tarjota myös kotiinkuljetusta.

Kannattaa myös huomioida, että nykyään logistiikkamarkkinoille on tullut useita toimijoita, jotka mahdollistavat verkkokauppasi koko logistiikkaketjun ulkoistamisen. Tämän tyyppisten palveluiden avulla tilausten lähettämistä ja varastonhallintaa on mahdollista nopeuttaa ja suoraviivaistaa.

Maksutapojen kohdalla kannattaa pyrkiä monipuolisuuteen - näin toimimalla varmistat, että kaikkien pankkiryhmien asiakkailla on mahdollisuus ostoksen maksamiseen. Myös luottokorttimaksujen käyttöä on hyvä harkita, sillä etenkin uusien asiakkaiden näkökulmasta luottokortilla maksamisessa on vähemmän riskejä kuin verkkopankissa tehtävässä suorassa maksussa.

Mikäli haluat tarjota asiakkaillesi mahdollisuutta laskulla maksamiseen, kannattaa tutustua rahoitusalan yritysten tarjoamiin laskun osto -palveluihin. Näissä palveluissa rahoitusalalla toimiva yritys ostaa Sinulta asettamansa ehdot täyttävän laskun. Oston jälkeen kaikki kyseiseen laskuun liittyvät riskit ja jatkotoimet siirtyvät laskun ostajalle.

Verkkokauppa, Tuottava ratkaisu    

Näy ja vakuuta

Verkkokaupan myynti ei pääse vauhtiin, ellet saa ohjattua käyttäjiä verkkokauppaan. Onneksi käytettävinäsi on useita kanavia, joiden avulla voit houkutella asiakkaita kauppaasi. Moni verkkokauppias onkin huomannut, että hyödyntämällä hakukoneoptimointia ja hakukonemainontaa, sekä yhteisöpalveluita ja uutiskirjeitä, saadaan potentiaaliset asiakkaat tavoitettua varsin tehokkaasti. Verkkokauppaohjelmistoa valittaessa tuleekin varmistaa, että verkkokauppasi mahdollistaa hakukoneoptimoinnin lisäksi myös verkkomainonnan kehittämisessä käytettävien seurantakoodien käytön.

Tehosta myyntiäsi Google AdWords ja Facebook-mainonnalla

Kun kaipaat lisää potkua verkkokauppasi myyntiin kannattaa tutustua sekä Facebookin että Google AdWords -mainosohjelmiin. Molemmat mainosohjelmat mahdollistavat mainoksien esittämisen käyttäjille, jotka kuuluvat yrityksesi kohderyhmään tai ovat muuten kiinnostuneita tarjolla olevista tuotteista. Mikä parasta molempien mainosohjelmien kuluja on mahdollista valvoa erittäin tarkasti. Tarkkaan suunnitellulla mainoskampanjalla hankit lisää asiakkaita, eikä katteesi kärsi kohtuuttomista mainoskuluista.

Kehitä verkkokauppasi toimintaa säännöllisesti

Verkkokaupan toimintoja ja tuotevalikoimaa on syytä kehittää jatkuvasti. Näin toimimalla saat pidettyä tuotevalikoimasi kilpailukykyisenä ja verkkokauppasi käyttäjien odotuksia vastaavana. Sekä tuotevalikoimaa että verkkokaupan toimintoja on mahdollista kehittää kävijäseurannan avulla. Tiedätkö, onko verkkokaupassasi esimerkiksi tuotteita, jotka jäävät ilman katselukertoja tai joiden myynti on hiipumassa? Oletko selvillä siitä miten kävijät liikkuvat verkkokaupassa ja mitä toimintoja he käyttävät eniten vierailunsa aikana? Kun saat vastaukset edellä oleviin kysymyksiin, näet selvästi mihin suuntaan verkkokaupan toimintoja ja tuotevalikoimaa on hyvä kehittää.

Miksi hankkia verkkokauppa Netellolta?

Käytössämme on yli 17 vuoden kokemus erilaisten verkkopalveluiden ja verkkokauppojen toteuttamisesta. Emme tarjoa käyttöösi valmista pakettiratkaisua, vaan toimitamme käyttöösi tarpeidesi mukaan räätälöidyn verkkokaupan – avaimet käteen periaatteella. Tämä lisäksi olemme apunasi niin verkkokaupan kehityksessä kuin verkkokauppasi näkyvyyden ja mainonnan tehostamisessa.

Pyydä meiltä tarjous verkkokaupan toteuttamisesta! Soita 010 323 3840!

Kolme syytä miksi Verkkokauppa:

1

Verkkokauppa kannattaa

2

Verkkomyynti kasvaa

3

Verkkokauppa on avoinna 24 h ja koko maailma on mahdollisuus!

Kolme syytä miksi Netellosta:

1

Otamme huomioon juuri sinun yrityksesi liiketoiminnan

2

Osaamme tuottaa asiakkaat Verkkokauppaasi juuri silloin kun he etsivät sinun tuotteitasi

3

Teemme siitä asiakasystävällisen ja helppokäyttöisen

Annoimme sinulle 6 syytä. Tilaa meiltä niin huomaat miten paljon enemmän saat.
Ota heti yhteyttä.


Hakukoneoptimointi
Verkkokaupalle

Verkkokauppaan tehtävä hakukoneoptimointi on hieman haastavampaa, mutta optimoinnin tulokset ovat monesti paremmin mitattavissa. Verkkokauppaan tehtävät optimointitoimenpiteet tulisi kohdentaa yksittäisiin tuotteisiin tai tuoteryhmiin, jotka ovat toimitusvarmoja ja joita pystytään varmuudella myymään pidemmän aikajakson kuluessa.


Konversio-Optimointi
Verkkokaupassa

Useat verkkokaupan ylläpitäjät huomaavat sivustollaan varsin tyypillisen ongelman: sivustolle saadaan kyllä hankittua kävijöitä, mutta kauppaa tulee kävijämääristä huolimatta varsin nihkeästi - eli kaupan konversioprosentti jää alhaiseksi. Verkkokaupan konversio-optimointi tähtää juuri tämän ongelman ratkaisemiseen: miten sivustolle hankitut käyttäjät saadaan muutettua maksaviksi asiakkaiksi.