Hakukoneoptimointi

Haluatko löytyä paremmin Googlen hakutuloksista ja lisätä kävijöiden määrää verkkosivustollasi? Hakukoneoptimoinnin tavoite on saada sivustosi tuottamaan lisää kauppaa.

 

Hakukoneoptimointi (SEO eli Search Engine Optimization) on sivuston kokonaisvaltaista parantamista, jonka tavoitteena on saada Google ja muut hakukoneet arvostamaan sivustoa niin paljon, että sivusto nousee mahdollisimman ylös normaaleissa eli orgaanisissa hakutuloksissa. Kun hakukoneoptimointi tehdään oikein, löytyy sivustosi Googlen ilmaisten hakutulosten kärkipäästä silloin, kun potentiaaliset asiakkaasi etsivät niitä tuotteita tai palveluita, joita yrityksesi myy. Silloin ostohaluiset asiakkaat huomaavat sivustosi ja klikkaavat linkkiä.

Yli 300 kotimaista pk-yritystä luottaa tälläkin hetkellä Netellon hakukone­optimointi­osaamiseen, koska:

 

PELTITAITURIT

VALTAKUNNALLINEN B2C / B2B

”Suosittelen Netelloa lämpimästi kenelle tahansa, joka haluaa uudistaa toimintaansa verkossa. Yhteydenottoja tulee tällä hetkellä erittäin paljon, ruuhkaksi asti. Niiden määrä on kasvanut merkittävästi aiemmasta.”

Martti Loponen – Peltitaiturit

Tutustu

 

HERMANNI-LAUTEET

VALTAKUNNALLINEN B2C / B2B

”Asiakkaita tulee tällä hetkellä 90 % enemmän kuin ennen, ja liikevaihtomme on kasvanut koko ajan. Tuotteilla on myös parempi kate, kun tilaukset tulevat suoraan verkkokaupan kautta”

Petri Keinänen – Hermanni-Talot

Tutustu

 

ETELÄ-SUOMEN LATTIAPINNOITUS

PAIKALLINEN B2C / B2B

”Yhteistyö on sujunut erittäin hyvin, ja tästä kertovat loistavat tulokset. Liikevaihtomme on kasvanut, vaikka myyntiresursseja ei ole lisätty. Vuonna 2017 liikevaihto kasvoi noin 50 %, seuraavana vuonna 90 % ja viime vuonna 60 %.”

Tutustu

Hakukoneoptimointi nostaa yrityksesi näkyviin Googlessa ja saat lisää asiakkaita verkkosivuillesi

Tavoitteenamme on taata yrityksellesi mahdollisimman hyvä Google-näkyvyys eli saada sivustosi löytymään mahdollisimman korkealta ilmaisista hakutuloksista.  Tämä on erittäin tärkeää, sillä 93% asiakkaistasi eivät katso Googlessa ensimmäistä hakutulossivua pidemmällä.

Hyvin suunnitellussa hakukoneoptimoinnissa kerrot kohderyhmällesi jo hakutulosten yhteydessä, mitä yrityksesi tekee ja mitkä ovat vahvuutenne. Hakukoneoptimoinnin tarkoituksena ei ole saada kaikkia mahdollisia ihmisiä tulemaan sivustollesi, vaan olennaista on tavoittaa oikea kohderyhmä heihin vetoavalla viestillä. Hyvä Google-näkyvyys tuottaa tulosta, jos myös viesti on oikea!

  • Markkinoinnin keinoista paras tuotto-panos-suhde
  • 80 % ostajista (sekä B2B että B2C) aloittaa ostamisen Googlesta
  • Jopa 49 % B2B-asiakkaista on valmis ostamaan tuotteen suoraan verkosta

 

KATSO MITEN TURUN JOKERIPELTI OY:N LIIKEVAIHTO KOLMINKERTAISTUI »

93% eivät katso googlen etusivua pidemmälle

Löytyvyys ja toimiva kokonaisuus tuovat lisää kauppaa

Aina, kun yrityksesi löydetään hakukoneista, voit saada sitä kautta asiakkaita.

Pelkkä löytyvyys ei silti välttämättä johda mihinkään. Yrityksesi verkkosivuston tulee olla sisällöltään ja visuaaliselta ilmeeltään vakuuttava ja kiinnostava. On erittäin tärkeää, että se toimii teknisesti moitteettomasti kaikilla moderneilla laitteilla ja avautuu nopeasti. Kiinnostuneille kävijöille on tarjottava helppo tapa ottaa yhteyttä tai tehdä ostos.

Nykyään ostopäätökset tehdään hyvin pitkälti netissä, ja olennainen tieto päätösten tueksi on oltava helposti saatavilla. Jos tärkeää tietoa ei ole tarjolla, on turha kuvitella, että asiakkaat soittavat ja kysyvät lisää. He menevät takaisin Googleen ja etsivät tietoa muualta.

Hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä työtä, joka kehittää sivuston luonnollista sisältöä ja laatua. Siksi löytyvyyden lisäksi myös sivuston toimivuus ja tehokkuus paranevat. Tämä on pääsyy siihen, että Googlen normaalia, luonnollista hakutulosta klikkaava kävijä päätyy yli kaksi kertaa useammin tekemään osto- tai yhteydenottopäätöksen kuin mainonnan avulla sisälle saatu vierailija.

 

Miten hakukoneoptimointi eroaa hakukonemainonnasta?

Hakukoneoptimointiin kannattaa panostaa. Noin 95% asiakkaista klikkaa luonnollisia eli ilmaisia hakutuloksia ja vain 5% maksettuja mainoksia (SmartInsights).

Myös hakukonemainonta lisää yrityksen näkyvyyttä Googlessa, mutta pitkäkestoiset tulokset jäävät usein heikoiksi. Tämä johtuu yllä mainitun lisäksi muutamasta yksinkertaisesta seikasta:

  • Mainoksiin luotetaan vähemmän, koska ne ovat mainoksia.
  • Jokainen klikkaus maksaa rahaa. Kun budjetti on käytetty, loppuu näkyvyys.
  • Ihmiset mieltävät normaalien hakutulosten kärkipäästä löytyvät yritykset alan markkinajohtajiksi.

Mainonnan teho on paras silloin, kun ostopäätökset tehdään impulsiivisesti. Jos autosi hajoaa moottoritielle, tarvitset hinausauton välittömästi. Silloin ei ole aikaa tehdä laajoja vertailuja ja kilpailutuksia, vaan todennäköisesti klikkaat ensimmäistä linkkiä, josta pystyy soittamaan suoraan hinauspalveluun.

Mitä pitempi ja tarkempi asiakkaan ostoprosessi on, sitä vähäisempi on mainonnasta saatava hyöty.

HALUAN TARJOUKSEN HAKUKONEOPTIMOINNISTA »

 

Mitä hakukoneoptimointi maksaa?

Ammattilaisen toteuttamana jatkuva hakukoneoptimointi maksaa tyypillisesti tavalliselle yrityssivustolle tehtynä 350e – 750e/kk. Mikäli kyseessä on verkkokauppa, jonka tuotevalikoima on laaja, hintahaitari on tyypillisesti 750-1200e/kk.

Lopullisen hintatason määrittää aina se, miten paljon eri tuotteita tai palveluita halutaan saada löytymään Googlesta, ja miten kilpaillulla toimialalla ollaan. Siksi lopullinen hinta määräytyy sen mukaan, kun lähtötilanne ja tarve on kartoitettu Netellon asiantuntijan kanssa.

Hakukoneoptimoinnin hintaan vaikuttaa ennen kaikkea kaksi seikkaa:

  • Yrityksen toimialan kilpailutilanne. Paikallisesti toimiva yritys, jonka toimiala ei ole kovin kilpailtu on helpompaa ja halvempaa saada löytymään kuin globaalisti toimiva firma, jonka kilpailutilanne on kova.
  • Optimoinnin laajuus, eli se, kuinka monella hakutermillä haluat löytyä.

Hakukoneoptimointi vaatii aina laajan analyysi- ja aloitustyön. Siinä valitaan yhteistyössä parhaiten tuottavat hakusanat, ja selvitetään, millä toimenpiteillä kilpailijat päihitetään. Nämä toimet toteutetaan, mutta työ ei suinkaan lopu siihen. Optimointia on jatkettava kuukausittain, jotta hakukoneiden jatkuvaan kehitykseen ja kilpailevien yritysten vastaaviin toimiin voidaan reagoida nopeasti.

HALUAN TARJOUKSEN HAKUKONEOPTIMOINNISTA »

 

Mistä tiedät, osaako yritys asiansa?

Pelkästään Suomessa on satoja hakukoneoptimointia tarjoavia yrityksiä. Alan kärki on kuitenkin hyvin kapea. Asiakasreferenssit kannattaa tutkia tarkkaan, mutta yksi helpoimmista keinoista selvittää hakukoneoptimointia tarjoavan yrityksen osaaminen on tutkia, löytyykö se itse hakukoneista esim. hakusanalla ”hakukoneoptimointi”.

Kirjoita Googleen ”hakukoneoptimointi” ja katso mistä löydät Netellon »

”Netellon tekemä jatkuva hakukoneoptimointi on kasvattanut saatujen yhteydenottojen määrää. Yhteydenotot ovatkin nousseet viime vuoden marraskuulta tuntuvasti, puhuisin arviolta jopa 100 % noususta. Netello tekee meille myös hakukonemainontaa, jonka tuloksiin olemme myös olleet tyytyväisiä. Tulokset näkyvät suoraan yhteydenottojen määrässä.”

Jari Ståhlhammar, HammarData

Lue koko asiakastarina  »

Olemme auttaneet yrityksiä kasvamaan verkossa jo yli 20 vuotta

 

BPI-CHEMPUMP

VALTAKUNNALLINEN B2B

”Olemme tehneet Netellon kanssa yhteistyötä nyt vuoden verran ja sivustomme kävijämäärä on tuona aikana tuplaantunut. Kasvu on ollut huomattavaa. Olemme pystyneet pistämään erittäin hyvin hanttiin isommillekin kilpailijoille Google-näkyvyydessä ja lisäksi olemme saaneet uusia asiakkaita uuden sivustomme kautta.”

Joni Nordström – BPI-Chempump

Tutustu

 

HUONE1

VALTAKUNNALLINEN B2C

”Yhteistyö Netellon kanssa on ollut meille iso harppaus eteenpäin. Yhteydenottojen ja syntyneiden kauppojen määrä on kasvanut merkittävästi aikaisemmasta.”

Eila Tölli – Huone1

Tutustu

 

OAKLAND SERVICE

VALTAKUNNALLINEN B2B

“Netello on pitänyt meistä äärimmäisen hyvää huolta! Asiakkaana tuntuu, että meistä ja tuloksista kannetaan oikeasti vastuuta. Työntekijät pitävät Netellolla huolen siitä, että saamme todella sitä, mitä haluamme. Kaikki netellolaiset tuntuvat ymmärtävän, että hyvät tulokset ovat varmin tapa saada asiakkuus jatkumaan.”

Tuomo Nieminen – Oakland Service

Tutustu

Netellon toimintamalli – miten teemme hakukoneoptimointia?

Ratkaisumyyjämme ovat asiantuntijoita. Heidän tehtävänään on määritellä tavoitteenne, tarpeenne ja niiden mukaiset ratkaisut yhdessä kanssanne. Tämä tapahtuu yleensä henkilökohtaisella tapaamisella, mutta tietysti asioita voidaan hoitaa etänäkin. Jos yhteistyön aloittaminen koetaan puolin ja toisin järkeväksi, laaditaan hakukoneoptimoinnista kirjallinen tilaussopimus. Siinä määritellään palvelun sisältö, projektin aikataulu, vastuualueet, kiinteät hinnat ja laskutusaikataulu.

Hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä ja jatkuvaa työtä, jonka tavoitteena on saada asiat pysyvästi kuntoon. Siksi sopimuskauden pituus on yleensä vähintään 12 kuukautta.

1. Hakusanojen valinta ja analyysi

Hakukoneoptimoinnin analyysivaiheen ytimessä on oikeiden avainsanojen valinta. Aluksi on selvitettävä, millä termeillä potentiaaliset asiakkaasi etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. Voimavarat tulee kohdistaa oikein, koska muuten aika ja raha menevät harakoille.

2. Optimoinnin aloitus

Aloitustyön yhteydessä selvitetään, miksi sivustosi ei tällä hetkellä löydy riittävän hyvin, ja tehdään parannuksia tilanteen korjaamiseksi. Ensimmäisessä vaiheessa teemme muun muassa:

  • avaivansana-analyysin, jonka perusteella päätetään optimoitavat hakusanat
  • rakennesuunnitelman, jossa mietitään mille sivuille asiakkaan sivustolla tai verkkokaupassa optimointia kannattaa kohdistaa

3. Kuukausittainen optimointi

Optimointitoimia tehdään aloitustyön jälkeen joka kuukausi. Korjaamme ja kehitämme yhteistyömallista riippuen sekä nettisivujesi sisältöä että teknisiä osa-alueita ja linkitystä. Saat tiedon sivuston sijoituksen kehityksestä Googlen hakutuloksissa kuukausittain kattavassa raportissa.

Meille Netellon optimointitiimissä on tärkeintä, että asiakas on hakukoneoptimoinnin palveluumme ja saavutettuihin tuloksiin tyytyväinen. Jokaisella asiakkaallamme on optiomointiprojektille valittu asiantuntija, vastuuoptimoija, johon voi olla  suoraan yhteydessä kaikissa asioissa sähköpostitse tai puhelimitse.

Toimintamme tähtää jatkuvaan kehitykseen ja selkeiden, mitattavien tulosten parantamiseen.

 

Haluatko sinäkin päihittää kilpailijasi maailman suosituimmalla markkinapaikalla, Googlessa?

Vastaamme kaikkiin tiedusteluihin seuraavana arkipäivänä!

Jätä soittopyyntö, niin etsitään yhdessä parhaat keinot kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä verkossa!

  • Meillä on paljon näyttöä loistavista tuloksista
  • Asiakkaan onnistuminen on meille tärkeintä
  • Olemme auttaneet yrityksiä kasvamaan verkossa jo yli 20 vuotta
  • Laaja asiantuntemus verkon mahdollisuuksista

Käytämme lomakkeen kautta saatuja tietoja yhteydenottoon sekä sisäiseen tilastointiin. Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme. Rekisterinpitäjä on Netello Systems Oy.





    In English
    ×