Haluatko parantaa yrityksesi tulosta?

HAKUKONEOPTIMOINTI

Haluatko löytyä paremmin Googlen hakutuloksista ja lisätä kävijöiden määrää verkkosivustollasi? Hakukoneoptimoinnin tavoite on saada sivustosi tuottamaan lisää kauppaa.

Hakukoneoptimointi on sivuston kokonaisvaltaista parantamista, jonka tavoitteena on saada Google ja muut hakukoneet arvostamaan sivustoa niin paljon, että sivusto nousee mahdollisimman ylös normaaleissa eli orgaanisissa hakutuloksissa.

TESTAA YRITYSSIVUSTOSI LÖYTYVYYS  »

Kun hakukoneoptimointi tehdään oikein, löytyy sivustosi Googlen ilmaisten hakutulosten kärkipäästä silloin, kun potentiaaliset asiakkaasi etsivät niitä tuotteita tai palveluita, joita yrityksesi myy. Silloin ostohaluiset asiakkaat huomaavat sivustosi ja klikkaavat linkkiä.

 

OHJEITA OPTIMOINTIIN

Kaikki aina avainsanojen valinnasta tekniseen hakukoneoptimointiin selkeästi aihepiireittäin jaoteltuna.

Tutustu

 

KONVERSIO-OPTIMOINTI

Paranna sivustosi konversiota ja asiakaskokemusta. Teemme kävijöistä ostajia. 

Tutustu

 

OSTAJAN OPAS

Vinkkejä ostajalle hakukone­optimoinnista. 

Tutustu

 

Tilaa ilmainen raportti yrityssivustosi löytyvyydestä ja hakukoneystävällisyydestä



TAVOITA OIKEA KOHDERYHMÄ VETOAVALLA VIESTILLÄ

Hyvin suunnitellussa hakukoneoptimoinnissa kerrot kohderyhmällesi jo hakutulosten yhteydessä, mitä yrityksesi tekee ja mitkä ovat vahvuutenne. Hakukoneoptimoinnin tarkoituksena ei ole saada kaikkia mahdollisia ihmisiä tulemaan sivustollesi, vaan olennaista on tavoittaa oikea kohderyhmä heihin vetoavalla viestillä. Tavoitteena on saada sivustosi löytymään mahdollisimman korkealta ilmaisista hakutuloksista.  Tämä on erittäin tärkeää, sillä 93% asiakkaistasi eivät katso Googlessa ensimmäistä sivua pidemmällä.

Sisältökuvat/hakukoneoptimointi/google-loytyvyys-on-elintarkeaa.png

MIKSI HAKUKONE­OPTIMOINTI ON TÄRKEÄÄ?

Lähestulkoon kaikki hakevat tuotteita ja palveluita Googlesta. Noin 93% asiakkaista aloittaa ostoprosessiin Googlesta tai muusta hakukoneesta (Junto Digital). Jos yrityksesi ei löydy Googlesta, ei sitä käytännössä ole olemassa.

Googlen ja muiden hakukoneiden merkitys asiakashankinnan ja myynnin kannalta on ainutlaatuisen tärkeä. Missä muualla ihmiset kertovat avoimesti, mikä heitä juuri sillä hetkellä kiinnostaa eniten maailmassa? Kun hyödynnät tämän potentiaalin oikealla tavalla, tulee maailmasi mullistumaan.

Löytyvyys ja toimiva kokonaisuus tuovat lisää kauppaa

Aina, kun yrityksesi löydetään hakukoneista, voit saada sitä kautta asiakkaita.

Pelkkä löytyvyys ei silti välttämättä johda mihinkään. Yrityksesi verkkosivuston tulee olla sisällöltään ja visuaaliselta ilmeeltään vakuuttava ja kiinnostava. On erittäin tärkeää, että se toimii teknisesti moitteettomasti kaikilla moderneilla laitteilla ja avautuu nopeasti. Kiinnostuneille kävijöille on tarjottava helppo tapa ottaa yhteyttä tai tehdä ostos.

Toimiva kokonaisuus johtaa siihen, että saat lisää yhteydenottoja tai suoraa kauppaa juuri niiltä asiakkailta, joita haluat.

KATSO MITEN TURUN JOKERIPELTI OY:N LIIKEVAIHTO KOLMINKERTAISTUI »

MITEN HAKUKONE­OPTIMOINTI EROAA HAKUKONE­MAINONNASTA?

Hakukoneoptimointiin kannattaa panostaa. Noin 95% asiakkaista klikkaa luonnollisia eli ilmaisia hakutuloksia ja vain 5% maksettuja mainoksia (SmartInsights).

Myös hakukonemainonta lisää yrityksen näkyvyyttä Googlessa, mutta pitkäkestoiset tulokset jäävät usein heikoiksi. Tämä johtuu yllä mainitun lisäksi muutamasta yksinkertaisesta seikasta:

  • Mainoksiin luotetaan vähemmän, koska ne ovat mainoksia.
  • Jokainen klikkaus maksaa rahaa. Kun budjetti on käytetty, loppuu näkyvyys.
  • Ihmiset mieltävät normaalien hakutulosten kärkipäästä löytyvät yritykset alan markkinajohtajiksi.

Mainonnan teho on paras silloin, kun ostopäätökset tehdään impulsiivisesti. Jos autosi hajoaa moottoritielle, tarvitset hinausauton välittömästi. Silloin ei ole aikaa tehdä laajoja vertailuja ja kilpailutuksia, vaan todennäköisesti klikkaat ensimmäistä linkkiä, josta pystyy soittamaan suoraan hinauspalveluun.

Mitä pitempi ja tarkempi asiakkaan ostoprosessi on, sitä vähäisempi on mainonnasta saatava hyöty.

HALUAN TARJOUKSEN HAKUKONEOPTIMOINNISTA »

”Netellon toteuttama hakukoneoptimointi on tuottanut loistavia tuloksia! Aloitimme parilla avainsanalla, vuosien varrella optimointia on lisätty ja nykyään sisältömme on optimoitu noin 10 sanan osalta. Kun kysymme asiakkailtamme, miten löysit meidät, vastaus on yleensä Googlesta, oikeiden hakusanojen perusteella. Tulemme Googlen hakutuloksissa ensimmäisten joukossa vastaan! Kirjapainojen vaikeina aikoina yrityksemme suunta on kääntynyt kasvuun, nykyään olemme erittäin menestyvä yritys. Suuri kiitos tästä kuuluu Netellolle.”

Risto Keränen, Laatulomake AJ Oy talousjohtaja

Lue koko asiakastarina  »

Googlen tärkeimmät hakukoneoptimointi­kriteerit

1) Sisällön laatu
2) Oikeat avainsanat
3) Hakukoneet löytävät sivut
4) Mobiiliystävällisyys
5) Html-titlet
6) Sivuston auktoriteetti
7) Ulkoinen linkitys
8) Maantieteellinen sijainti

Lue lisää kriteereistä Searchengineland.comissa » 

Hakukoneoptimointi kehittää  sivustoa ja innostaa yhteydenottoon

Sisällön tulee vastata asiakkaan odotuksia. Muuten yhteydenotto tai tilaus jää haaveeksi.

Nykyään ostopäätökset tehdään hyvin pitkälti netissä, ja olennainen tieto päätösten tueksi on oltava helposti saatavilla. Jos tärkeää tietoa ei ole tarjolla, on turha kuvitella, että asiakkaat soittavat ja kysyvät lisää. He menevät takaisin Googleen ja etsivät tietoa muualta.

Hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä työtä, joka kehittää sivuston luonnollista sisältöä ja laatua. Siksi löytyvyyden lisäksi myös sivuston toimivuus ja tehokkuus paranevat. Tämä on pääsyy siihen, että Googlen normaalia, luonnollista hakutulosta klikkaava kävijä päätyy yli kaksi kertaa useammin tekemään osto- tai yhteydenottopäätöksen kuin mainonnan avulla sisälle saatu vierailija.

hakukoneoptimointi

MILLOIN HAKUKONEOPTIMOINTI KANNATTAA OSTAA?

Hakukoneoptimoinnin perusasioita voit opiskella itsekin. Netti on tietoa täynnä, ja mekin tarjoamme ohjeita hakukoneoptimointiin asiasta kiinnostuneille. Yrityksen on kuitenkin usein järkevää keskittää resurssinsa omaan ydinosaamiseensa. Hakukoneoptimoinnin kriteerit muuttuvat päivittäin ja optimointi on jatkuvaa työtä. Ainut keino pysyä kilpailijoiden edellä on antaa optimointi ammattilaisten hoidettavaksi.

Mitä hakukoneoptimointi maksaa?

Hakukoneoptimoinnin hintaan vaikuttaa ennen kaikkea kaksi seikkaa:

  • Yrityksen toimialan kilpailutilanne. Paikallisesti toimiva yritys, jonka toimiala ei ole kovin kilpailtu on helpompaa ja halvempaa saada löytymään kuin globaalisti toimiva firma, jonka kilpailutilanne on kova.
  • Optimoinnin laajuus, eli se, kuinka monella hakutermillä haluat löytyä.

Hakukoneoptimointi vaatii aina laajan analyysi- ja aloitustyön. Siinä valitaan yhteistyössä parhaiten tuottavat hakusanat, ja selvitetään, millä toimenpiteillä kilpailijat päihitetään. Nämä toimet toteutetaan, mutta työ ei suinkaan lopu siihen. Optimointia on jatkettava kuukausittain, jotta hakukoneiden jatkuvaan kehitykseen ja kilpailevien yritysten vastaaviin toimiin voidaan reagoida nopeasti.

Hyvään ja tulokselliseen hakukoneoptimointiin on varauduttava sijoittamaan vähintään muutama tuhat euroa vuodessa. Tärkeintä on kuitenkin se, että investoinnin tuotto-odotus on kohdallaan – ja että optimointia tekevä yritys aidosti tietää, mitä tekee.

HALUAN TARJOUKSEN HAKUKONEOPTIMOINNISTA »

”Tapaaminen Mikon (Netellon myyntipäällikön) kanssa vakuutti meidät, että Netello on oikea yhteistyökumppani meille. Mikko osasi havainnollistaa, miten nettisivut ja hakukoneoptimointi kulkevat käsi kädessä ja miten asiat hoidetaan kuntoon. Ymmärsimme myös, että hakukoneoptimointi on meille hakukonemainontaa parempi vaihtoehto. Netti on tärkein markkinointikanavamme, joten Google-löytyvyys ja vakuuttava sivusto ovat meille kaikki kaikessa. Päätös yhteistyön aloittamisesta oli helppo tehdä.”

Jonna Jääskeläinen, Kontrasti Oy toimitusjohtaja

Lue koko asiakastarina  »

hakukoneoptimointi

Mistä tiedät, osaako yritys asiansa?

Pelkästään Suomessa on satoja hakukoneoptimointia tarjoavia yrityksiä. Alan kärki on kuitenkin hyvin kapea. Asiakasreferenssit kannattaa tutkia tarkkaan, mutta yksi helpoimmista keinoista selvittää hakukoneoptimointia tarjoavan yrityksen osaaminen on tutkia, löytyykö se itse hakukoneista esim. hakusanalla ”hakukoneoptimointi”.

Kirjoita Googleen ”hakukoneoptimointi” ja katso mistä löydät Netellon »

hakukoneoptimointi aikajana

MITEN TEEMME HAKUKONE­OPTIMOINTIA?

Ratkaisumyyjämme ovat asiantuntijoita. Heidän tehtävänään on määritellä tavoitteenne, tarpeenne ja niiden mukaiset ratkaisut yhdessä kanssanne. Tämä tapahtuu yleensä henkilökohtaisella tapaamisella, mutta tietysti asioita voidaan hoitaa etänäkin. Jos yhteistyön aloittaminen koetaan puolin ja toisin järkeväksi, laaditaan hakukoneoptimoinnista kirjallinen tilaussopimus. Siinä määritellään palvelun sisältö, projektin aikataulu, vastuualueet, kiinteät hinnat ja laskutusaikataulu.

Hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä ja jatkuvaa työtä, jonka tavoitteena on saada asiat pysyvästi kuntoon. Siksi sopimuskauden pituus on yleensä vähintään 12 kuukautta.

Hakusanojen valinta ja analyysi

Hakukoneoptimoinnin analyysivaiheen ytimessä on oikeiden avainsanojen valinta. Aluksi on selvitettävä, millä termeillä potentiaaliset asiakkaasi etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. Voimavarat tulee kohdistaa oikein, koska muuten aika ja raha menevät harakoille.

Optimoinnin aloitus

Aloitustyön yhteydessä selvitetään, miksi sivustosi ei tällä hetkellä löydy riittävän hyvin, ja tehdään parannuksia tilanteen korjaamiseksi. Huomioitavia asioita on kaiken kaikkiaan noin 200 Googlen sen hetkisistä kriteereistä riippuen.

Kuukausittainen optimointi

Optimointitoimia tehdään aloitustyön jälkeen joka kuukausi. Korjaamme ja kehitämme yhteistyömallista riippuen sekä nettisivujesi sisältöä että teknisiä osa-alueita ja linkitystä. Saat tiedon sivuston sijoituksen kehityksestä Googlen hakutuloksissa kuukausittain, ja 1-3 kuukauden välein myös laajemman raportin löytyvyyteen ja sivustosi toimintaan liittyen. Toimintamme tähtää jatkuvaan kehitykseen ja selkeiden, mitattavien tulosten parantamiseen.

HAKUKONE­OPTIMOINNIN TÄRKEIMMÄT OSA-ALUEET

1) Tekninen hakukoneoptimointi
2) Sisällön optimointi
3) Ulkoinen linkitys

Näihin kaikkiin kiinnitetään jatkuvaa huomiota. Toimintatapaamme kuuluu, että teemme mieluiten itse kaikki tarvittavat toimenpiteet aina, kun mahdollista. Näin voimme varmistua, että asiat tulevat tehtyä rivakasti ja oikealla tavalla. Kun sivuston tai sen löytyvyyden parantamiseen liittyen havaitaan jotain, jossa voitte itse olla avuksi, kerromme tietysti heti, mistä on kyse.

Toimimme aina Googlen sääntöjen mukaisesti ja noudatamme Googlen hakukoneoptimoinnille asettamia kriteerejä erittäin tarkasti.


Ota yhteyttä

Netello on auttanut suomalaisia pk-yrityksiä verkkoliiketoiminnan kehittämisessä jo 18 vuoden ajan. Liity sinäkin menestyvien asiakkaidemme joukkoon, ja ota yhteyttä jo tänään!

PYYDÄ TARJOUS   ASIAKASTÖITÄMME

In English