Netellon artikkelit


 
Netellon sisällöntuotantotiimi tuottaa tähän sivustoon digitaaliseen liiketoimintaan ja verkkoviestintään liittyviä oppaita ja artikkeleita. Seuraa Netelloa ja Netellon viestintää myös sosiaalisissa medioissa. Tavoita #netello myös muualla netissä ja osallistu keskusteluun.
 
 
         

Mitä konversio-optimointi on?

16.4.2019

Konversio-optimoinnin ideana on saada verkkosivuille saapuvassa potentiaalisessa asiakkaassa aikaan toivottu reaktio. Se voi olla esimerkiksi yhteydenotto tai osto. Miten verkkosivukävijää ohjataan oikein?

Näin laitat sivustosi referenssit kuntoon

17.2.2019

Haluatko kasvattaa potentiaalisten asiakkaiden luottamusta yritystäsi kohtaan? Katso miten laitat referenssi -sivusi kuntoon.

Paikallinen hakukoneoptimointi ja näkyvyys

9.1.2019

Voiko yrityksen kasvu olla pelkän paikallisen näkyvyyden varassa? Paikallisessa optimoinnissa ei lähdetä kilpailemaan valtakunnallisesta näkyvyydestä, vaan pyritään varmistamaan että yritys saa parasta mahdollista näkyvyyttä omalla kotikentällään.

Verkkokaupan kansainvälistyminen

10.12.2018

Verkkokaupan kansainvälistyminen ja ulkomailta tilaaminen on jo nykypäivää etenkin kuluttajapuolella. Miten sinun tulisi toimia, jos haluaisit laajentaa yrityksesi omaa verkkokauppaa ulkomaille?

Nettipresenssi kuntoon?

13.11.2018

Nettipresenssi on muutakin kuin pelkät kotisivut. Some on yhä tärkeämpi osa jokaisen vakavasti otettavan yrityksen brändiä. Somessa syntynyt vuorovaikutus vaikuttaa myös epäsuorasti yrityksesi nettilöytyvyyteen sekä parantaa mahdollisuuksiasi saada kauppaa.

Sisältöstrategia ja yrityksen näkyvyys SoMessa

19.9.2018

Monilla yrityksillä on käytössä nimellinen sisältöstrategia, joka on muotoutunut kahden kysymyksen ympärille: milloin ja mitä. Valitettavasti listasta puuttuu yksi keskeinen kysymys - missä.

Jälkimarkkinointi verkossa

7.9.2018

Jälkimarkkinoinnin sähköiseen toteuttamiseen on useitakin syitä, joista kustannustehokkuus ja skaalautuvuus ovat ehkä tärkeimpiä. Hyvin toteutettu jälkimarkkinointi avaa mahdollisuuden lisämyyntiin ja asiakkuuden arvon kasvattamiseen.

Verkkokaupan kehittäminen

1.8.2018

Verkkokaupan kehittäminen tulisi suunnitella aina asiakkaan näkövinkkelistä – eli miettiä tekevätkö prosesseihin, käyttöliittymään tai ulkoasuun kaavaillut muutokset ostamisesta helpompaa vai vaikeampaa.

Miten yritys voi kasvaa verkossa

9.7.2018

Jokaisella yrityksellä on käytössään kourallinen keinoja, joiden avulla voidaan rakentaa pohja liiketoiminnan kasvulle verkossa. Luodaan seuraavaksi tarkempi katsaus, miten esimerkiksi markkina, myyntikanava, tarjonta ja tuottavuus -keinot voivat kasvattaa yrityksen liiketoimintaa verkossa.

Eikö yrityksesi saa näkyvyyttä Googlessa?

2.7.2018

Useilla yrityksillä on verkkosivujensa löydettävyyden kanssa sama ongelma: keskeisten tuotteiden ja palveluiden näkyvyys jää kauaksi toivotusta. Tilanne voidaan monesti korjata hakukoneoptimoinnin perusasioiden kertauksella.

Miten lisätä verkkokaupan suosiota?

19.6.2018

Samat keinot eivät toimi jokaisessa kaupassa – suunnitelmat pitää tehdä verkkokaupan ja tarjolla olevan tuotevalikoiman mukaisesti. Asiakasmäärien lisäämiseksi on siis tehtävä määrätietoista työtä, joka kannattaa aloittaa aivan perusasioista.

Sivuston kävijämäärän lisääminen

4.6.2018

Sivustouudistus ei automaattisesti saa seurantaohjelmien kävijätilastoja nousuun, vaan kävijämäärien lisäämiseksi pitää tehdä selkeä suunnitelma. Määrän lisäksi kannattaa huomioida myös laatu.

In English