Netellon artikkelit


 
Netellon sisällöntuotantotiimi tuottaa tähän sivustoon digitaaliseen liiketoimintaan ja verkkoviestintään liittyviä oppaita ja artikkeleita. Seuraa Netelloa ja Netellon viestintää myös sosiaalisissa medioissa. Tavoita #netello myös muualla netissä ja osallistu keskusteluun.
 
 
         

Verkkokaupan kehittäminen

1.8.2018

Verkkokaupan kehittäminen tulisi suunnitella aina asiakkaan näkövinkkelistä – eli miettiä tekevätkö prosesseihin, käyttöliittymään tai ulkoasuun kaavaillut muutokset ostamisesta helpompaa vai vaikeampaa.

Lue lisää

Miten yritys voi kasvaa verkossa

9.7.2018

Jokaisella yrityksellä on käytössään kourallinen keinoja, joiden avulla voidaan rakentaa pohja liiketoiminnan kasvulle verkossa. Luodaan seuraavaksi tarkempi katsaus, miten esimerkiksi markkina, myyntikanava, tarjonta ja tuottavuus -keinot voivat kasvattaa yrityksen liiketoimintaa verkossa.

Lue lisää

Eikö yrityksesi saa näkyvyyttä Googlessa?

2.7.2018

Useilla yrityksillä on verkkosivujensa löydettävyyden kanssa sama ongelma: keskeisten tuotteiden ja palveluiden näkyvyys jää kauaksi toivotusta. Tilanne voidaan monesti korjata hakukoneoptimoinnin perusasioiden kertauksella.

Lue lisää

Miten lisätä verkkokaupan suosiota?

19.6.2018

Samat keinot eivät toimi jokaisessa kaupassa – suunnitelmat pitää tehdä verkkokaupan ja tarjolla olevan tuotevalikoiman mukaisesti. Asiakasmäärien lisäämiseksi on siis tehtävä määrätietoista työtä, joka kannattaa aloittaa aivan perusasioista.

Lue lisää

Sivuston kävijämäärän lisääminen

4.6.2018

Sivustouudistus ei automaattisesti saa seurantaohjelmien kävijätilastoja nousuun, vaan kävijämäärien lisäämiseksi pitää tehdä selkeä suunnitelma. Määrän lisäksi kannattaa huomioida myös laatu.

Lue lisää

Miten Googlen etusivulle kannattaa pyrkiä?

22.5.2018

Googlen etusivulle pääsyyn on karrikoidusti sanottuna kaksi tietä: maksuttomat hakutulokset, sekä maksetut mainokset. Muutamilla toimialoilla Googlen etusivulle pääsee jo pienillä ponnisteluilla, toisilla toimialoilla etusivun paikka taas voi olla pidemmän taipaleen takana.

Lue lisää

Asiakaspolku on keskeinen osa asiakasymmärrystä

30.4.2018

Termistä asiakaspolku puhutaan monesti markkinoinnin automaation yhteydessä, mutta asiakaspolun ymmärtäminen voi auttaa myös markkinoijaa asiakkaidensa parempaan ymmärtämiseen ja palveluun.

Lue lisää

Miksi ostajapersoonat kannattaa määritellä?

11.4.2018

Asiakastyyppi tai ostajapersoona on hyvä tunnistaa, koska silloin voit kohdentaa markkinointia ja viestintää tehokkaasti. Kohdennettu viesti puhuttelee asiakasta.

Lue lisää

Yrityksen arvolupaus - miten erotut kilpailijoista?

22.3.2018

Yritys tarvitsee arvolupausta kilpailijoista erottumiseen. Arvolupauksessa on kyse eräänlaisesta hinnan perustelusta tai yrityksen kilpailuetujen korostamisesta.

Lue lisää

Kuinka yrityksen verkkonäkyvyys laitetaan kuntoon?

9.3.2018

Yrityksen verkkonäkyvyys koostuu nykypäivänä useasta osa-alueesta. Katso, mitä panostuksia yrityksesi kannattaa tehdä ja miten voit valita oikeat kanavat parantaaksesi yrityksesi näkyvyyttä.

Lue lisää

Yrityssivuston hakukoneoptimoinnin perusteet

21.2.2018

Yrityssivuston hakukoneoptimoinnin perusteet - onko tullut aika päivittää omia optimointitaitoja tai luoda uusi malli yrityksesi näkyvyyden parantamiselle.

Lue lisää

Hakukoneoptimointi hinta

9.2.2018

Hakukoneoptimointi hinta aiheuttaa monelle ostajalle ylimääräistä päänvaivaa. Miten optimoinnin hintaa voi verrata ja mitä tulisi huomioida. Katso lisää blogistamme.

Lue lisää

In English