Netellon artikkelit


 
Netellon sisällöntuotantotiimi tuottaa tähän sivustoon digitaaliseen liiketoimintaan ja verkkoviestintään liittyviä oppaita ja artikkeleita. Seuraa Netelloa ja Netellon viestintää myös sosiaalisissa medioissa. Tavoita #netello myös muualla netissä ja osallistu keskusteluun.
 
 
         

Nettipresenssi kuntoon?

13.11.2018

Nettipresenssi on muutakin kuin pelkät kotisivut. Some on yhä tärkeämpi osa jokaisen vakavasti otettavan yrityksen brändiä. Somessa syntynyt vuorovaikutus vaikuttaa myös epäsuorasti yrityksesi nettilöytyvyyteen sekä parantaa mahdollisuuksiasi saada kauppaa.

Sisältöstrategia ja yrityksen näkyvyys SoMessa

19.9.2018

Monilla yrityksillä on käytössä nimellinen sisältöstrategia, joka on muotoutunut kahden kysymyksen ympärille: milloin ja mitä. Valitettavasti listasta puuttuu yksi keskeinen kysymys - missä.

Jälkimarkkinointi verkossa

7.9.2018

Jälkimarkkinoinnin sähköiseen toteuttamiseen on useitakin syitä, joista kustannustehokkuus ja skaalautuvuus ovat ehkä tärkeimpiä. Hyvin toteutettu jälkimarkkinointi avaa mahdollisuuden lisämyyntiin ja asiakkuuden arvon kasvattamiseen.

Verkkokaupan kehittäminen

1.8.2018

Verkkokaupan kehittäminen tulisi suunnitella aina asiakkaan näkövinkkelistä – eli miettiä tekevätkö prosesseihin, käyttöliittymään tai ulkoasuun kaavaillut muutokset ostamisesta helpompaa vai vaikeampaa.

Miten yritys voi kasvaa verkossa

9.7.2018

Jokaisella yrityksellä on käytössään kourallinen keinoja, joiden avulla voidaan rakentaa pohja liiketoiminnan kasvulle verkossa. Luodaan seuraavaksi tarkempi katsaus, miten esimerkiksi markkina, myyntikanava, tarjonta ja tuottavuus -keinot voivat kasvattaa yrityksen liiketoimintaa verkossa.

Eikö yrityksesi saa näkyvyyttä Googlessa?

2.7.2018

Useilla yrityksillä on verkkosivujensa löydettävyyden kanssa sama ongelma: keskeisten tuotteiden ja palveluiden näkyvyys jää kauaksi toivotusta. Tilanne voidaan monesti korjata hakukoneoptimoinnin perusasioiden kertauksella.

Miten lisätä verkkokaupan suosiota?

19.6.2018

Samat keinot eivät toimi jokaisessa kaupassa – suunnitelmat pitää tehdä verkkokaupan ja tarjolla olevan tuotevalikoiman mukaisesti. Asiakasmäärien lisäämiseksi on siis tehtävä määrätietoista työtä, joka kannattaa aloittaa aivan perusasioista.

Sivuston kävijämäärän lisääminen

4.6.2018

Sivustouudistus ei automaattisesti saa seurantaohjelmien kävijätilastoja nousuun, vaan kävijämäärien lisäämiseksi pitää tehdä selkeä suunnitelma. Määrän lisäksi kannattaa huomioida myös laatu.

Miten Googlen etusivulle kannattaa pyrkiä?

22.5.2018

Googlen etusivulle pääsyyn on karrikoidusti sanottuna kaksi tietä: maksuttomat hakutulokset, sekä maksetut mainokset. Muutamilla toimialoilla Googlen etusivulle pääsee jo pienillä ponnisteluilla, toisilla toimialoilla etusivun paikka taas voi olla pidemmän taipaleen takana.

Asiakaspolku on keskeinen osa asiakasymmärrystä

30.4.2018

Termistä asiakaspolku puhutaan monesti markkinoinnin automaation yhteydessä, mutta asiakaspolun ymmärtäminen voi auttaa myös markkinoijaa asiakkaidensa parempaan ymmärtämiseen ja palveluun.

Miksi ostajapersoonat kannattaa määritellä?

11.4.2018

Asiakastyyppi tai ostajapersoona on hyvä tunnistaa, koska silloin voit kohdentaa markkinointia ja viestintää tehokkaasti. Kohdennettu viesti puhuttelee asiakasta.

Yrityksen arvolupaus - miten erotut kilpailijoista?

22.3.2018

Yritys tarvitsee arvolupausta kilpailijoista erottumiseen. Arvolupauksessa on kyse eräänlaisesta hinnan perustelusta tai yrityksen kilpailuetujen korostamisesta.

In English
×