Sisältömarkkinointi

Jälkimarkkinointi, uudelleenmarkkinointi, LinkedIn vai blogi? Kaikkea pitäisi tehdä, mutta aika on kortilla. Me autamme sinua valitsemaan juuri sinun liiketoimintasi kannalta oikeat sisältömarkkinoinnin tavat ja toteuttamaan ne tuottavasti.

Sisältömarkkinointi on markkinointiviestinnän uusi musta. Kaikki puhuvat siitä, mutta yllättävän harva tekee sitä johdonmukaisesti. Kannattaa muistaa, että kaikki ulkoinen viestintä, oli kyseessä sitten uutiskirje, somejulkaisu, verkkosivuteksti tai vaikkapa blogiartikkeli, on sisältömarkkinointia. Sen vuoksi kannattaa miettiä, mitä kanavissa julkaistaan ja kenelle viestitään. 

Sisältömarkkinoinnin neljä peruspilariamme ovat:

  • Sisältösuunnitelma ja tavoitteen määrittely
  • Laadukas ja säännöllinen sisällöntuotanto
  • Some, verkkosivut ja digitaalinen markkinointi
  • Yhtenäinen ilme ja kohdeyleisölle suunnattu puhetapa kaikissa digikanavissa

Ota yhteyttä ja kysy lisää

Sisältösuunnitelma ja päätavoitteen määrittely

Kaikki lähtee hyvästä suunnitelmasta. Mitä, miksi, kenelle ja kuinka usein? Netellon asiantuntija auttaa sinua kohderyhmän määrittelyssä, jonka jälkeen laaditaan yhdessä perustason sisältösuunnitelma ja päätetään ”tone of voice”.

Riippuen yrityksen tilanteesta ja tarpeesta, voidaan sisältömarkkinoinnin keinoin pyrkiä ensisijaistesti joko vahvistamaan jo olemassa olevia asiakassuhteita tai hankkimaan uutta asiakaskuntaa.

Sisältökuvat/Muut/sisältömarkkinointi-suunnitelma.jpg     

Usein on hyvä määritellä myös, halutaanko sisällön avulla tavoitella esim. maksimaalista näkyvyyttä somessa vai pyritäänkö lähinnä saamaan liikennettä omalle verkkosivustolle. Molemmat ovat mahdollisia tavoitteita, mutta paras lopputulos saadaan yleensä silloin kun yhdellä sisällöllä on vain yksi tavoite.

Sisältösuunnitelman pohjalta voidaan aloittaa systemaattinen sisällöntuotanto yhdessä määriteltyjen reunaehtojen ja saadun briiffin pohjalta.

Jatkuva sisällöntuotanto

Hakukoneet arvostavat tuoretta sisältöä ja asiakassuhteen ylläpitäminen vaatii jatkuvaa vuorovaikutusta. Tarvittaessa hyvä sisältö toimii hunajapurkin tavoin ja vetää puoleensa myös uusia asiakkaita.

Tekstit, jotka vangitsevat lukijoiden huomion ja saavat aikaan reaktioita, voivat saada aikaan myös toimintaa, kuten jakokertoja sosiaalisissa medioissa, jolloin tietoisuus yrityksen olemassaolosta leviää yhä laajemman yleisön tietoisuuteen.

Tämä edellyttää tietysti sitä, että sisällöt ovat aidosti kiinnostavia ja sellaisia, joita kohderyhmä haluaa lukea. Viraalin synnyttäminen edellyttää, että lukijalle tarjotaan aidosti hyödyllistä ja/tai tarpeeksi viihdyttävää sisältöä.

Kun sisältösi kiertää yleisön silmien eteen tarpeeksi monta kertaa, se alkaa vaikuttamaan yrityskuvaan laajemmallakin perspektiivillä. Yrityksesi digitaalinen jalanjälki kasvaa, tunnettuus lisääntyy ja brändisi pääsee mukaan kahvipöytäkeskusteluihin.

Sisältökuvat/Muut/sisältömarkkinointi-some-automaatio.jpg

Some, verkkosivut ja digitaalinen markkinointi

Yhtä tärkeää kuin laadukas sisältö, on myös se, miten ja kenelle sisältö jaellaan. 

Sosiaalinen media on tärkeä sisältömarkkinoinnin väylä, jossa kannattaa olla aktiivinen monesta syystä. Se on nopea tapa tiedottaa asioista, se vahvistaa yrityksen brändiä ja esimerkiksi työnantajamielikuvaa, ja lisäksi se tukee yrityksen näkyvyyttä. Sen lisäksi se on tärkeä kanava nykyisten asiakkaiden sitouttamiseksi ja uusien asiakkaiden etsimiseksi. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ilman rahallista lisäpanostusta ja päivitysten sponsorointia normaalit sivupäivitykset tavoittavat vain murto-osan tykkääjistä ja seuraajista. Me voimme luoda brändi-ilmettänne tukevat sometilit ja käynnistää sometuotannon. Teemme myös laadukasta somemarkkinointia.

Verkkosivut ovat monelle yritykselle pelkästään alusta, jossa on yrityksen yhteystiedot ja palvelut/tuotteet. Mutta ajattelepa asiaa tältä kantilta: kun ihminen saapuu verkkosivustollesi, se on sama asia, kuin se, että ihminen saapuisi kivijalkaliikkeeseesi. Ensivaikutelma, visuaalinen ilme, viestintätapa ja mutkaton palvelu ovat kaikki viestejä siitä, millainen yritys on kyseessä. Jos sivusto on retuperällä, se saattaa antaa vaikutelman yrityksestä, joka tekee myös työnsä "hieman sinne päin". Verkkosivusto on siis mitä olennaisin osa sisältömarkkinointia, jolla vaikutetaan mielikuvien lisäksi voimakkaasti ostopäätökseen.

Digitaalinen markkinointi on nykyaikaa, sillä potentiaaliset asiakkaat viettävät hyvin paljon aikaa verkossa. Päätöksiä tehdään jopa sekunneissa, joten on tärkeää näkyä siellä, missä näitä päätöksiä tehdään. Digitaalinen markkinointi pyrkii olemaan aina askelen edellä, ja vastaamaan potentiaalisen asiakkaan kysymyksiin ja tarpeisiin, jo ennen kuin hän tunnistaa näitä tarpeita. Mainosten kohdentaminen onnistuu hyvinkin tarkasti. Lisäksi digitaalisen markkinoinnin avulla on mahdollista tavoittaa ne ihmiset, jotka ovat käyneet verkkosivuillasi, mutta poistuneet ostamatta.

Asiantuntijamme käy kanssasi läpi tarpeesi ja kertoo sinulle lisää siitä, kuinka me voimme sinua auttaa. Jätä tästä soittopyyntö, niin saat pian soiton, joka avaa silmäsi.

Kyllä, haluan kuulla lisää vaihtoehdoista   -

Yhtenäinen ilme kaikissa digikanavissa

Vakuuttava markkinointiviestintä edellyttää myös vakuuttavaa ja yhtenäistä ilmettä eri digitaalisissa kanavissa. Netello yhdenmukaistaa someprofiilisi ja huolehtii siitä, että keisarilla on vaatteet päällä.

Uskottava ja yhtenäinen ulkoasu vahvistaa sisältömarkkinoinnin sanomaa ja sitoo digitaalisen viestinnän osaksi yrityksestäsi muodostuvaa brändimielikuvaa.

Kun yrityksesi toissijaisetkin verkkopresenssit näyttävät hyvältä ja yhdenmukaisilta, se on asiakkaalle vahva viesti toimintasi laadusta silloin kun hän etsii yritystäsi esimerkiksi firmasi nimellä. Googlen etusivun ”omistaminen” on voimallinen maineenhallinnan työkalu.

Sisältökuvat/Muut/veera.jpg

Ota yhteyttä ja kysy lisää

Täytä yhteydenottolomake   -

In English