Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Verkkokaupan perustaminen vaatii hyvää suunnittelua

Verkkokaupan perustaminen kannattaa tehdä yhdessä kokeneen ammattilaisen kanssa, jolloin hankkimasi verkkokauppa vastaa yrityksesi nykyisiä tarpeita ja joustaa liiketoimintasi kehittyessä ja toimintasi kasvaessa.

Valitse verkkokauppaohjelma, jonka avulla saat asiakkaita ja myyntiä

Koska verkkokaupan perustaminen vaatii useita erityyppisiä käytännön järjestelyitä logistiikasta aina toimitussopimuksiin asti, jää käytettävän verkkokauppaohjelmiston valinta monesti vähemmälle huomiolle. Verkkokauppa-alustaksi tulevan ohjelmiston valinnassa kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota ohjelmiston helppokäyttöisyyteen, tuotteen laajennettavuuteen, saatavilla olevaan tukeen ja ohjelmiston avulla toteutettavan kaupan löydettävyyteen – eli siihen miten hyvin verkkokauppa tukee h. Markkinoilla on lukuisia verkkokauppaohjelmistoja, jotka lupaavat helpon perustamisen ja edullisen hinnan. Ennen valintaa kannattaa kiinnittää huomioita seuraaviin asioihin.

Verkkokaupan perustaminen ja hakukoneoptimointi

Verkkokaupan menestyksen kannalta ratkaisevaa on kävijöiden saaminen sivustolle. Netellon verkkokauppa-alusta mahdollistaa tehokkaan hakukoneoptimoinnin. Muutaman satasen säästö kaupan perustamisessa ei kannata, jos sen joutuu maksamaan mainonnassa moninkertaisena, koska hakukoneiden kautta ei tule riittävästi kävijöitä.

Verkkokaupan hallinta

Verkkokaupan perustaminen kannattaa aloittaa ohjelmiston valinnalla. Verkkokauppaohjelmistojen käytön helppoudessa on eroa. Netellon Verkkokaupan hallinnassa kauppias voi määritellä tuotteille kuvat, kuvaustekstit, hinnat, tuotenumerot ja veroprosentit. Kauppa tuottaa kauppiaalle raportit tilauksista ja toimituksista, sekä rekisteröityneistä asiakkaista. Kauppias voi lähettää järjestelmän avulla tiedotteita rekisteröityneille asiakkailleen sähköpostina. Asiakkaille voi tarjota monta maksutapaa – pankkien maksunapit, luottokortin, laskutuksen ja postiennakon.

Verkkokaupan ulkoasu

Näyttävä, yritykselle sopiva ja kilpailijoista myönteisesti erottuva ulkoasu on tärkeää Verkkokaupalle. Vaikka Internetissä hinta on merkittävä kilpailukeino, kaupan tulee ennen ostopäätöstä vakuuttaa luotettavuudellaan. Viimeistelty, ammattilaisen suunnittelema ulkoasu viestii luotettavasta toimijasta. Selkeä käyttöliittymä tekee ostamisesta helppoa, ja kohderyhmää puhutteleva ulkoasu houkuttaa ostopäätöksiin. Kun perustat verkkokauppaa, tilaa myös graafinen suunnittelu ammattilaiselta.

Verkkokaupan Kävijäseuranta

Hyvää kauppiasta kiinnostaa, minkälaisia ihmisiä kaupassa käy, vai käykö kaupassa kukaan. Kävijäseurannan avulla voi seurata kaupan kävijäliikennettä. Kävijäseuranta on tärkeä osa toimivaa Verkkokauppaa. Verkkokaupan perustaminen kannattaa suunnitella siten, että kävijäseuranta onnistuu.

Hakukoneoptimointi auttaa löytymään

Kauppa ei käy, ellei kohderyhmäsi löydä sinua, etkä sinä heitä. Varmista siis että Verkkokaupan perustaminen tehdään oikein. Hakukoneoptimointi saa verkkokauppasi löytymään entistäkin paremmin hakukoneissa, juuti silloin kun ostohaluiset asiakkaat etsivät tuotteita.


Uusimmat blogiartikkelimme

ChatGPT:n tekoälyhaku on lanseerattu – lue, miten tekoäly tulee muuttamaan hakukoneita tulevaisuudessa ja miten tähän tulee varautua 

Hakukoneet, kuten Google ja Bing ovat jo pitkään olleet tiedonhakumme peruspilareita. Etsiessämme tietoa tuotteista ja palveluista tai kun tarvitsemme vastauksen kysymykseen, ensimmäinen askel on hakulausekkeen syöttäminen hakukoneen hakukenttään.   Tekoälyn nopea kehitys ja koneoppimisen hyödyntäminen ovat kuitenkin tuoneet uusia ulottuvuuksia siihen, miten hakukoneet toimivat ja kuinka ne tulevat kehittymään. Tulevaisuudessa tekoälyn vaikutus hakukoneisiin saattaa olla niin […]

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

Tutki ennen kuin hutkit – hyvä markkinointistrategia voi mullistaa tulokset myös rajallisella budjetilla

Hyvin suunniteltu markkinointistrategia ohjaa yritystä kohti kestävää kasvua ja menestystä – oli budjetti mikä tahansa. Investointi huolellisesti laadittuun markkinointistrategiaan on yksi kannattavimmista sijoituksista, jonka rajallisella budjetilla toimiva yritys voi tehdä.  Kun markkinointibudjetti on tiukka, jokaisen euron on tuotettava tulosta  Hyvin laadittu markkinointistrategia toimii kompassina, joka ohjaa resurssien kohdentamista tehokkaimpiin kanaviin ja toimenpiteisiin. Se auttaa välttämään […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

02:11