Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Oman verkkokaupan perustaminen voi olla järkevä panostus

Oikein suunniteltuna ja toteutettuna verkkokaupan avulla on mahdollista kasvattaa yrityksen asiaksmääriä ja kassavirtaa. Verkkokaupan perustaminen ei onneksi ole nykyään vain suuryritysten mahdollisuus, sillä myös PK-yritysten on kohtalaisen vaivatonta myydä tuotteitaan verkossa.

Useimpia tuotteita ja palveluita voi myydä verkossa

Fyysisen tavaran lisäksi verkossa voi myydä palveluita, jolloin verkkokauppa opastaa asiakasta sopivan palvelun löytämisessä ja ohjaa esimerkiksi sähköiseen ajanvaraukseen. Palveluiden lisäksi myös monet ohjelmistotuotteet hankitaan nykyään erilaisista verkkokaupoista. Verkon kautta voidaankin myydä lähes mitä vain; teknisiä esteitä myynnille ei ole.
Joissain tilanteissa lainsäädäntö voi kuitenkin rajoittaa tai estää tiettyjen tuotteiden etämyyntiä.

Verkkokaupan perustamista on turha arastella. Yhä suurempi määrä ihmisistä ostaa tuotteita ja palveluita verkosta, joten mikset myisi ostohaluisille?
Verkkomaksaminenkin on nykyään turvallista ja helppoa. Pelkästään suomalaiset kuluttajat ostivat esimerkiksi vuonna 2017 verkosta yhteensä 4,9 miljardilla eurolla (lähde: Kaupan Liitto).

Kivijalkamyymälä ja verkkokauppa tukevat toisiaan

Toisinaan omalla verkkokaupalla saattaa olla myös kivijalkamyymälää tukeva vaikutus.Toisinaan asiakkaat etsivät ideoita ja vertailevat tuotteita aktiivisesti verkossa, mutta päätyvät silti ostamaan tuotteensa (tai palvelunsa) paikan päältä myymälästä. Tällaisissa tilanteissa pieni ja kustannustehokkaasti pyöritetty myymäläketju voikin toimia esimerkiski tietynlaisena tavaran noutopisteenä, jossa asiakasta voidaan palvella henkilökohtaisesti samalla, kun tavaran toimittamiseen liittyvät työtehtävät ja kulut minimoidaan.

Tiesitkö, että me Netellolla toteutamme asiakkaillemme toiveiden mukaisesti räätälöityjä verkkokauppoja?


Uusimmat blogiartikkelimme

Nordic SEO Summit 2025 – Netello osallistui Skandinavian suurimpaan SEO-konferenssiin

Olimme mukana SEO-tiimimme kanssa tämän vuoden Nordic SEO Summit -tapahtumassa, joka kokosi yhteen hakukoneoptimoinnin asiantuntijoita, markkinoijia ja digitaalisen alan kehittäjiä ympäri Pohjoismaita. Tapahtuma tarjosi erinomaisen tilaisuuden verkostoitua, syventyä uusimpiin SEO-trendeihin ja saada näkemyksiä siitä, mihin suuntaan digitaalinen näkyvyys on kehittymässä.  Päivän aikana kuulimme inspiroivia puheenvuoroja alan huippuosaajilta, käsittelimme mm. tekoälyn vaikutuksia hakukoneoptimointiin, teknisen SEO:n uusia […]

Älykkäämpää hakukoneoptimointia – Näin Netello reagoi tekoälyhakujen kasvuun

Tekoäly- eli AI-haut yleistyvät ja hakukoneisiinkin on tulossa AI:n tekemiä tiivistelmiä. Googlekin testaa AI:n tuomista hakukoneeseensa ja tämä saapunee ehkä jo loppuvuodesta Suomen markkinoille. Myös ChatGPT:n markkinaosuus hauissa on kasvussa.   Tässä artikkelissa käymme läpi, miten Netello ottaa AI-haut huomioon hakukoneoptimoinnissa, miten tekoälyhaut muuttavat hakukoneoptimointia ja millaisia haasteita tuloksien raportoinnissa on tällä hetkellä.  Miten Netellon hakukoneoptimoinnissa […]

Googlessa asiantuntijuus tekee eron – Pelkällä tekoälyllä menetät näkyvyyttä

Hakukoneoptimoinnin (SEO) ja digitaalisen sisällöntuotannon kenttä on muuttunut viime vuosina merkittävästi, erityisesti tekoälyn kehittymisen myötä. Tekoälypohjaiset työkalut, kuten ChatGPT, ovat mullistaneet tapamme luoda sisältöä, mutta samalla ne ovat tuoneet mukanaan uusia haasteita. Yksi keskeisimmistä näistä haasteista liittyy siihen, miten Google arvioi ja sijoittaa sisältöä hakutuloksissaan. Pelkkä tekoälyllä tuotettu sisältö ei enää riitä – asiantuntijuus on […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

07:34