Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Enemmän kävijöitä sivustollesi?

Pelkkä sivustouudistus ei automaattisesti saa seurantaohjelmien kävijätilastoja nousuun, vaan kävijämäärien lisäämiseksi pitää tehdä selkeä suunnitelma.

Yrityksen sivustouudistus vaatii monesti paljon panostusta, koska sisällöt, kuvat ja sivuston visuaalinen ilme pitää saada nykyaikaiseksi. Uuden sivuston avaamisen jälkeen edessä saattaa kuitenkin olla melko karu herätys. Tässä artikkelista löydät konkreettisia vinkkejä ja ohjeita kävijämäärän nostamiseen.

Kävijämäärän lisääminen ja huomioitavat asiat

Ennen kuin alat suunnittelemaan sivustosi kävijämäärien nostamista, on hyvä tiedostaa ettei yrityksellesi ole välttämättä mitään hyötyä täysin satunnaisista vierailijoista, jotka eivät kuulu yrityksesi kohderyhmään. Tästä syystä ei ole se ja sama mistä ja miten kävijät saapuvat sivustollesi – monesti asiayhteys ratkaisee keräämäsi liikenteen laadukkuuden, sekä sivustouudistuksen onnistuneen lopputuloksen.

Kävijämäärät olisikin hyvä pitää mielessä jo uutta sivustoa suunniteltaessa. Esimerkiksi uuden sivuston sisältöä suunniteltaessa olisi hyvä miettiä tavoiteltavaa yleisöä, eli henkilöitä joiden haluat päätyvän sivustollesi. Saatat esimerkiksi haluta tavoittaa sekä edustamaasi tuotemerkkiä hakevat henkilöt että yleisön joka hakee ratkaisua tiettyyn ongelmaan. Tässä tilanteessa sinun ei kannata suunnitella sivustosi sisältöä pelkästään yksittäisen tuotemerkin varaan, koska asiakaspolun alussa olevat käyttäjät eivät välttämättä vielä tunne edustamaasi tuotemerkkiä – eivätkä näin ollen osaa hakea tietoa kyseisellä tuotemerkillä, jolloin heidän tekemät verkkohaut keskittyvät monesti käyttäjällä olevan ongelman ympärille.

Hakukoneoptimointi on yksi tärkeä osa sivuston kävijämäärän kasvattamisessa.

Toinen keskeinen asia liittyy tarjoamasi sisällön laajuuteen ja monipuolisuuteen. Etenkin ratkaisua hakevat käyttäjät arvostavat monesti laajoja sisältöjä, joista he voivat löytää vastauksia ja lisätietoja heitä askarruttaviin kysymyksiin. Laajojen ja monipuolisten sisältöjen avulla voit myös useasti varmistaa, että sivustollesi saapuneet käyttäjät viettävät mahdollisimman paljon aikaa tuottamiesi sisältöjen parissa.

Mitä keinoja yrityksellä on sivuston kävijämäärien lisäämiseen?

Yritykselläsi on olemassa useita kanavia sivuston kävijämäärien kasvattamiseenGoogle-mainonta ja hakukoneoptimointi ovat monesti varsin keskeisiä ja toimivia kanavia kävijämäärien lisäämisessä, koska kyseisten kanavien avulla pystyt tavoittamaan käyttäjän juuri silloin kun tarjoamasi tuote tai palvelu kiinnostaa häntä. Sivuston kävijämäärien lisäämisen ei kuitenkaan tarvitse rajoittua pelkästään Googleen.

Yrityksesi toimialasta riippuen myös yhteisöpalvelut kuten Facebook ja LinkedIn voivat osoittautua hyviksi liikenteen lähteiksi. Tämän lisäksi myös sähköpostilla lähetettävät uutiskirjeet voivat ohjata yrityksesi vanhoja asiakkaita taikaisin sivustollesi. Useilla toimialoilla on myös olemassa omia yhteisöjä ja/tai verkkojulkaisuja joissa mukana oleminen saattaa lisätä myös sivustosi saamaa näkyvyyttä.

Verkkonäkyvyyden kanavat

Somekanavat ja uutiskirjeet ovat hyviä kävijämäärän lähteitä

Mittaa ja analysoi

Kävijämäärien lisäämisessä ei kannata tyytyä pelkästään kasvaviin käyttäjämääriin – vaan pelkän määrän lisäksi kannattaa huomioida myös laatu. Tutustu käytössäsi olevaan verkkoanalytiikka ohjelmaan (tai asenna sivustollesi esimerkiksi maksuton Google Analytics), ja pyri selvittämään mihin suuntaan esimerkiksi sivustollasi käytetty aika on muuttunut, kuinka monta sivua käyttäjät katsovat vierailunsa aikana ja mistä liikenteen lähteestä saat parhaimman laatuista liikennettä.


Haluatko tietää lisää?

Me Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään entistäkin paremmin.
Ota yhteyttä, niin kerromme enemmän!

Ota yhteyttä


Uusimmat blogiartikkelimme

Nordic SEO Summit 2025 – Netello osallistui Skandinavian suurimpaan SEO-konferenssiin

Olimme mukana SEO-tiimimme kanssa tämän vuoden Nordic SEO Summit -tapahtumassa, joka kokosi yhteen hakukoneoptimoinnin asiantuntijoita, markkinoijia ja digitaalisen alan kehittäjiä ympäri Pohjoismaita. Tapahtuma tarjosi erinomaisen tilaisuuden verkostoitua, syventyä uusimpiin SEO-trendeihin ja saada näkemyksiä siitä, mihin suuntaan digitaalinen näkyvyys on kehittymässä.  Päivän aikana kuulimme inspiroivia puheenvuoroja alan huippuosaajilta, käsittelimme mm. tekoälyn vaikutuksia hakukoneoptimointiin, teknisen SEO:n uusia […]

Älykkäämpää hakukoneoptimointia – Näin Netello reagoi tekoälyhakujen kasvuun

Tekoäly- eli AI-haut yleistyvät ja hakukoneisiinkin on tulossa AI:n tekemiä tiivistelmiä. Googlekin testaa AI:n tuomista hakukoneeseensa ja tämä saapunee ehkä jo loppuvuodesta Suomen markkinoille. Myös ChatGPT:n markkinaosuus hauissa on kasvussa.   Tässä artikkelissa käymme läpi, miten Netello ottaa AI-haut huomioon hakukoneoptimoinnissa, miten tekoälyhaut muuttavat hakukoneoptimointia ja millaisia haasteita tuloksien raportoinnissa on tällä hetkellä.  Miten Netellon hakukoneoptimoinnissa […]

Googlessa asiantuntijuus tekee eron – Pelkällä tekoälyllä menetät näkyvyyttä

Hakukoneoptimoinnin (SEO) ja digitaalisen sisällöntuotannon kenttä on muuttunut viime vuosina merkittävästi, erityisesti tekoälyn kehittymisen myötä. Tekoälypohjaiset työkalut, kuten ChatGPT, ovat mullistaneet tapamme luoda sisältöä, mutta samalla ne ovat tuoneet mukanaan uusia haasteita. Yksi keskeisimmistä näistä haasteista liittyy siihen, miten Google arvioi ja sijoittaa sisältöä hakutuloksissaan. Pelkkä tekoälyllä tuotettu sisältö ei enää riitä – asiantuntijuus on […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

09:01