Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Enemmän kävijöitä sivustollesi?

Pelkkä sivustouudistus ei automaattisesti saa seurantaohjelmien kävijätilastoja nousuun, vaan kävijämäärien lisäämiseksi pitää tehdä selkeä suunnitelma.

Yrityksen sivustouudistus vaatii monesti paljon panostusta, koska sisällöt, kuvat ja sivuston visuaalinen ilme pitää saada nykyaikaiseksi. Uuden sivuston avaamisen jälkeen edessä saattaa kuitenkin olla melko karu herätys. Tässä artikkelista löydät konkreettisia vinkkejä ja ohjeita kävijämäärän nostamiseen.

Kävijämäärän lisääminen ja huomioitavat asiat

Ennen kuin alat suunnittelemaan sivustosi kävijämäärien nostamista, on hyvä tiedostaa ettei yrityksellesi ole välttämättä mitään hyötyä täysin satunnaisista vierailijoista, jotka eivät kuulu yrityksesi kohderyhmään. Tästä syystä ei ole se ja sama mistä ja miten kävijät saapuvat sivustollesi – monesti asiayhteys ratkaisee keräämäsi liikenteen laadukkuuden, sekä sivustouudistuksen onnistuneen lopputuloksen.

Kävijämäärät olisikin hyvä pitää mielessä jo uutta sivustoa suunniteltaessa. Esimerkiksi uuden sivuston sisältöä suunniteltaessa olisi hyvä miettiä tavoiteltavaa yleisöä, eli henkilöitä joiden haluat päätyvän sivustollesi. Saatat esimerkiksi haluta tavoittaa sekä edustamaasi tuotemerkkiä hakevat henkilöt että yleisön joka hakee ratkaisua tiettyyn ongelmaan. Tässä tilanteessa sinun ei kannata suunnitella sivustosi sisältöä pelkästään yksittäisen tuotemerkin varaan, koska asiakaspolun alussa olevat käyttäjät eivät välttämättä vielä tunne edustamaasi tuotemerkkiä – eivätkä näin ollen osaa hakea tietoa kyseisellä tuotemerkillä, jolloin heidän tekemät verkkohaut keskittyvät monesti käyttäjällä olevan ongelman ympärille.

Hakukoneoptimointi on yksi tärkeä osa sivuston kävijämäärän kasvattamisessa.

Toinen keskeinen asia liittyy tarjoamasi sisällön laajuuteen ja monipuolisuuteen. Etenkin ratkaisua hakevat käyttäjät arvostavat monesti laajoja sisältöjä, joista he voivat löytää vastauksia ja lisätietoja heitä askarruttaviin kysymyksiin. Laajojen ja monipuolisten sisältöjen avulla voit myös useasti varmistaa, että sivustollesi saapuneet käyttäjät viettävät mahdollisimman paljon aikaa tuottamiesi sisältöjen parissa.

Mitä keinoja yrityksellä on sivuston kävijämäärien lisäämiseen?

Yritykselläsi on olemassa useita kanavia sivuston kävijämäärien kasvattamiseenGoogle-mainonta ja hakukoneoptimointi ovat monesti varsin keskeisiä ja toimivia kanavia kävijämäärien lisäämisessä, koska kyseisten kanavien avulla pystyt tavoittamaan käyttäjän juuri silloin kun tarjoamasi tuote tai palvelu kiinnostaa häntä. Sivuston kävijämäärien lisäämisen ei kuitenkaan tarvitse rajoittua pelkästään Googleen.

Yrityksesi toimialasta riippuen myös yhteisöpalvelut kuten Facebook ja LinkedIn voivat osoittautua hyviksi liikenteen lähteiksi. Tämän lisäksi myös sähköpostilla lähetettävät uutiskirjeet voivat ohjata yrityksesi vanhoja asiakkaita taikaisin sivustollesi. Useilla toimialoilla on myös olemassa omia yhteisöjä ja/tai verkkojulkaisuja joissa mukana oleminen saattaa lisätä myös sivustosi saamaa näkyvyyttä.

Verkkonäkyvyyden kanavat

Somekanavat ja uutiskirjeet ovat hyviä kävijämäärän lähteitä

Mittaa ja analysoi

Kävijämäärien lisäämisessä ei kannata tyytyä pelkästään kasvaviin käyttäjämääriin – vaan pelkän määrän lisäksi kannattaa huomioida myös laatu. Tutustu käytössäsi olevaan verkkoanalytiikka ohjelmaan (tai asenna sivustollesi esimerkiksi maksuton Google Analytics), ja pyri selvittämään mihin suuntaan esimerkiksi sivustollasi käytetty aika on muuttunut, kuinka monta sivua käyttäjät katsovat vierailunsa aikana ja mistä liikenteen lähteestä saat parhaimman laatuista liikennettä.


Haluatko tietää lisää?

Me Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään entistäkin paremmin.
Ota yhteyttä, niin kerromme enemmän!

Ota yhteyttä


Uusimmat blogiartikkelimme

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

Tutki ennen kuin hutkit – hyvä markkinointistrategia voi mullistaa tulokset myös rajallisella budjetilla

Hyvin suunniteltu markkinointistrategia ohjaa yritystä kohti kestävää kasvua ja menestystä – oli budjetti mikä tahansa. Investointi huolellisesti laadittuun markkinointistrategiaan on yksi kannattavimmista sijoituksista, jonka rajallisella budjetilla toimiva yritys voi tehdä.  Kun markkinointibudjetti on tiukka, jokaisen euron on tuotettava tulosta  Hyvin laadittu markkinointistrategia toimii kompassina, joka ohjaa resurssien kohdentamista tehokkaimpiin kanaviin ja toimenpiteisiin. Se auttaa välttämään […]

Miten markkinoida rajallisella budjetilla?

Tässä artikkelissa käymme läpi, miten tekoälyn hyödyntäminen voi mullistaa hakukoneoptimoinnin ja millainen merkitys ihan oikeilla ihmisasiantuntijoilla on tässä kehityskulussa.

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

09:49