Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Oman verkkokaupan perustaminen voi olla järkevä panostus

Oikein suunniteltuna ja toteutettuna verkkokaupan avulla on mahdollista kasvattaa yrityksen asiaksmääriä ja kassavirtaa. Verkkokaupan perustaminen ei onneksi ole nykyään vain suuryritysten mahdollisuus, sillä myös PK-yritysten on kohtalaisen vaivatonta myydä tuotteitaan verkossa.

Useimpia tuotteita ja palveluita voi myydä verkossa

Fyysisen tavaran lisäksi verkossa voi myydä palveluita, jolloin verkkokauppa opastaa asiakasta sopivan palvelun löytämisessä ja ohjaa esimerkiksi sähköiseen ajanvaraukseen. Palveluiden lisäksi myös monet ohjelmistotuotteet hankitaan nykyään erilaisista verkkokaupoista. Verkon kautta voidaankin myydä lähes mitä vain; teknisiä esteitä myynnille ei ole.
Joissain tilanteissa lainsäädäntö voi kuitenkin rajoittaa tai estää tiettyjen tuotteiden etämyyntiä.

Verkkokaupan perustamista on turha arastella. Yhä suurempi määrä ihmisistä ostaa tuotteita ja palveluita verkosta, joten mikset myisi ostohaluisille?
Verkkomaksaminenkin on nykyään turvallista ja helppoa. Pelkästään suomalaiset kuluttajat ostivat esimerkiksi vuonna 2017 verkosta yhteensä 4,9 miljardilla eurolla (lähde: Kaupan Liitto).

Kivijalkamyymälä ja verkkokauppa tukevat toisiaan

Toisinaan omalla verkkokaupalla saattaa olla myös kivijalkamyymälää tukeva vaikutus.Toisinaan asiakkaat etsivät ideoita ja vertailevat tuotteita aktiivisesti verkossa, mutta päätyvät silti ostamaan tuotteensa (tai palvelunsa) paikan päältä myymälästä. Tällaisissa tilanteissa pieni ja kustannustehokkaasti pyöritetty myymäläketju voikin toimia esimerkiski tietynlaisena tavaran noutopisteenä, jossa asiakasta voidaan palvella henkilökohtaisesti samalla, kun tavaran toimittamiseen liittyvät työtehtävät ja kulut minimoidaan.

Tiesitkö, että me Netellolla toteutamme asiakkaillemme toiveiden mukaisesti räätälöityjä verkkokauppoja?


Uusimmat blogiartikkelimme

ChatGPT:n tekoälyhaku on lanseerattu – lue, miten tekoäly tulee muuttamaan hakukoneita tulevaisuudessa ja miten tähän tulee varautua 

Hakukoneet, kuten Google ja Bing ovat jo pitkään olleet tiedonhakumme peruspilareita. Etsiessämme tietoa tuotteista ja palveluista tai kun tarvitsemme vastauksen kysymykseen, ensimmäinen askel on hakulausekkeen syöttäminen hakukoneen hakukenttään.   Tekoälyn nopea kehitys ja koneoppimisen hyödyntäminen ovat kuitenkin tuoneet uusia ulottuvuuksia siihen, miten hakukoneet toimivat ja kuinka ne tulevat kehittymään. Tulevaisuudessa tekoälyn vaikutus hakukoneisiin saattaa olla niin […]

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

Tutki ennen kuin hutkit – hyvä markkinointistrategia voi mullistaa tulokset myös rajallisella budjetilla

Hyvin suunniteltu markkinointistrategia ohjaa yritystä kohti kestävää kasvua ja menestystä – oli budjetti mikä tahansa. Investointi huolellisesti laadittuun markkinointistrategiaan on yksi kannattavimmista sijoituksista, jonka rajallisella budjetilla toimiva yritys voi tehdä.  Kun markkinointibudjetti on tiukka, jokaisen euron on tuotettava tulosta  Hyvin laadittu markkinointistrategia toimii kompassina, joka ohjaa resurssien kohdentamista tehokkaimpiin kanaviin ja toimenpiteisiin. Se auttaa välttämään […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

01:30