Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Miten saada näkyvyyttä Googlessa?

Monella yrityksellä on verkkosivujensa löydettävyyden kanssa sama haaste: keskeisten tuotteiden ja palveluiden näkyvyys jää kauas toivotusta. Tilanne on yleensä mahdollista korjata hakukoneoptimoinnin perusteiden kertauksella.

Varmista, että hakukoneiden on mahdollista löytää sivustosi

Mikäli yrityksesi ei löydy verkosta kunnolla omalla nimellään, on syytä selvittää, ovathan hakukoneet ylipäätään tietoisia yrityssivustosi olemassaolosta. On mahdollista, että olet vahingossa estänyt hakukoneiden pääsyn sivustollesi.

Jos olet esimerkiksi siirtänyt sivustosi toiseen verkkotunnukseen tai ottanut käyttöösi uuden verkkotunnuksen, eivät hakukoneet välttämättä ole tietoisia uudesta verkkotunnuksestasi. Auttaaksesi hakukoneita löytämään sivustosi, voit esimerkiksi yrittää osoittamaan muutamia linkkejä vaihtuneeseen tai uuteen verkkotunnukseen. Voit vaikkapa tiedottaa muutamille yhteistyökumppaneillesi verkkotunnuksesi vaihtumisesta ja pyytää, että he päivittäisivät omilla sivustoillaan olevat linkit uuteen verkkotunnukseen.

Tilanteet, joissa hakukoneiden pääsy sivustolle on estetty, liittyvät usein sivustouudistukseen. Esimerkiksi uutteen julkaisujärjestelmään siirryttäessä järjestelmän asetuksiin on saattanut jäädä valinta, joka estää hakukoneita indeksoimasta sivustollasi olevia sivuja. Käytännössä tämä tarkoittaa, että hakukoneet pudottavat sivustosi pois hakutuloksistaan.

Huolehdi, että sisällöt ovat kunnossa

Myös sivuston sisällöllä on valtava merkitys hakukonenäkyvyyteen. Hakukoneet suosivat sivustoja, joiden sisältö on runsasta, monipuolista ja relevanttia. Mikäli hakukoneet eivät osaa yhdistää sivustolla olevaa tietoa yrityksen toimialaan tai eivät pidä yrityksen sivustoa luotettavana tietolähteenä, voi näkyvyys jäädä heikoksi.

Kannattaa siis varmistaa, että sivustolla on kattavasti tekstisisältöä, joka kertoo yrityksen toimialasta ja vastaa käyttäjien ongelmiin ja kysymyksiin.

Sisällön laatu parantaa näkyvyyttä Googlessa

Mieti, voisitko hyödyntää paikallista näkyvyyttä

Paikallisesti toimivien yritysten harvoin kannattaa kilpailla verkkonäkyvyydestä koko Suomen alueella. Paikallinen hakukoneoptimointi onkin monesti paras tapa varmistaa näkyvyys sekä yrityksen kotikaupungissa että kustannustehokas kasvusuunnitelman mukaisella alueella.

Helppo keino edesauttaa paikallisesti toimivan yrityksen näkyvyyttä on myös varmistaa, että yrityksen Google MyBusiness -tiedot ovat kunnossa. MyBusiness -tietojen avulla Google pystyy luomaan niin kutsutun yrityskortin, jonka se esittää sopivaksi katsomiensa hakujen yhteydessä.

Lisäksi yrityksen sivuston sisällöissä olisi hyvä korostaa paikallista toimintaa ja tuoda esiin esimerkiksi paikallisesti toteutettuja referenssejä.

Myös mainonta tuo lisänäkyvyyttä Googlessa

Googlen hakutulosten yhteydessä esitettävät AdWords-mainokset tarjoavat yrityksellesi mahdollisuuden päästä suoraan hakutulosten kärkeen. Mainostaminen kannattaa toteuttaa aina suunnitelmallisesti, jotta budjetti pysyy yrityksellesi sopivissa raameissa ja että mainontasi on kohdistettu parhaalle mahdolliselle kohderyhmälle.


Haluatko tietää lisää?

Me Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään entistäkin paremmin.
Ota yhteyttä, niin kerromme enemmän!

Ota yhteyttä


Uusimmat blogiartikkelimme

ChatGPT:n tekoälyhaku on lanseerattu – lue, miten tekoäly tulee muuttamaan hakukoneita tulevaisuudessa ja miten tähän tulee varautua 

Hakukoneet, kuten Google ja Bing ovat jo pitkään olleet tiedonhakumme peruspilareita. Etsiessämme tietoa tuotteista ja palveluista tai kun tarvitsemme vastauksen kysymykseen, ensimmäinen askel on hakulausekkeen syöttäminen hakukoneen hakukenttään.   Tekoälyn nopea kehitys ja koneoppimisen hyödyntäminen ovat kuitenkin tuoneet uusia ulottuvuuksia siihen, miten hakukoneet toimivat ja kuinka ne tulevat kehittymään. Tulevaisuudessa tekoälyn vaikutus hakukoneisiin saattaa olla niin […]

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

Tutki ennen kuin hutkit – hyvä markkinointistrategia voi mullistaa tulokset myös rajallisella budjetilla

Hyvin suunniteltu markkinointistrategia ohjaa yritystä kohti kestävää kasvua ja menestystä – oli budjetti mikä tahansa. Investointi huolellisesti laadittuun markkinointistrategiaan on yksi kannattavimmista sijoituksista, jonka rajallisella budjetilla toimiva yritys voi tehdä.  Kun markkinointibudjetti on tiukka, jokaisen euron on tuotettava tulosta  Hyvin laadittu markkinointistrategia toimii kompassina, joka ohjaa resurssien kohdentamista tehokkaimpiin kanaviin ja toimenpiteisiin. Se auttaa välttämään […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

11:13