Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Vaihtoehtoja perinteiselle sähköpostimarkkinoinnille

Täysin perinteisin keinoin tehtävä sähköpostimarkkinointi ei aina saa toivottua vastaanottoa. Syitä tähän voi olla monia. Käytössäsi olevat osoitelistat voivat olla vanhentuneita, jolloin lähetettyjä viestejä ei lueta. Joskus massapostituksena lähetetyt viestit saattavat myös päätyä roskaposteihin tai vaihtoehtoisesti lähetettyjen viestien sisältö ei enää palvele vastaanottajan tarpeita. Nämä ongelmat ovat saaneet monet etsimään vaihtoehtoisia kanavia sivuston käyttäjien tavoittamiseen.

Yhteisöpalvelut vaihtoehtona

Vaihtoehdot sähköpostimarkkinoinnille

Monesti yhteisöpalvelut kuten Facebook tai LinkedIn tarjoavat hyvä vaihtoehdon perinteisille massapostituksille. Vaikka yhteisöpalveluiden käyttö yrityksesi kohdeyleisön tavoittamiseen ei monestikaan ole täysin ilmaista, peittoaa yhteisöpalvelujen tavoittavuus heikosti toimivan sähköpostilistan monesti mennen tullen. Usein yhteisöpalveluiden hyvänä puolena koetaan myös se, että kohdeyleisön kasvattaminen onnistuu useissa tapauksissa huomattavasti sähköpostilistan kasvattamista nopeammin. Esimerkiksi Facebookissa kynnys tietystä sivusta tykkäämiseen on varsin matala, joka helpottaa kohderyhmän hankkimista entisestään.

Muita vaihtoehtoja asiakkaiden tavoittamiseen

Yrityksesi verkkopalvelusta riippuen myös tekstiviestit tai päätelaitteelle lähetettävät ilmoitukset (ns. push-viestit), voivat osoittautua toimiviksi keinoiksi, kun halutaan tavoittaa esimerkiksi yrityksesi vanhoja asiakkaita. Monet verkkokaupat ovatkin kokeilleet alennuskoodeja sisältävien tekstiviestien lähettämistä niille asiakkaille, joiden edellisestä tilauksesta on kulunut esimerkiksi pari kuukautta.

Myös monet mainosverkot – mukaan lukien Google AdWords – mahdollistavat tietyille sähköpostiosoitteille kohdennetun mainonnan tekemisen. Näin ollen sinun ei tarvitse hylätä keräämääsi sähköpostilistaa kokonaan, vaan parhaassa tapauksessa pystyt tavoittamaan listallasi olevat henkilöt toisen kanavan kautta.

Näin selvität sähköpostilistasi toimivuuden

Mikäli käytössäsi on nykyaikainen postitusohjelma, pystyt näkemään helposti jos postituslistallasi on toimimattomia osoitteita, jotka tulisi poistaa lähetyslistalta. Lisäksi postitusohjelmista on monesti mahdollista nähdä myös lähetettyjen viestien avausprosentti eli tieto siitä moniko vastaanottaja avasi lähettämäsi viestin. Jo näiden kahden tiedon avulla pystyt selvittämään sähköpostilistasi toimivuutta. Jos käyttäjät eivät reagoi lähettämiisi viesteihin, saattaa olla syytä tarkastella kriittisemmin lähetettyjen viestien sisältöä tai yrittää tavoittaa asiakkaat muiden kanavien kautta.


Uusimmat blogiartikkelimme

Googlessa asiantuntijuus tekee eron – Pelkällä tekoälyllä menetät näkyvyyttä

Hakukoneoptimoinnin (SEO) ja digitaalisen sisällöntuotannon kenttä on muuttunut viime vuosina merkittävästi, erityisesti tekoälyn kehittymisen myötä. Tekoälypohjaiset työkalut, kuten ChatGPT, ovat mullistaneet tapamme luoda sisältöä, mutta samalla ne ovat tuoneet mukanaan uusia haasteita. Yksi keskeisimmistä näistä haasteista liittyy siihen, miten Google arvioi ja sijoittaa sisältöä hakutuloksissaan. Pelkkä tekoälyllä tuotettu sisältö ei enää riitä – asiantuntijuus on […]

Miksi Netello valitsee ihmiskeskeisen tavan toimia?

Tässä artikkelissa kerron liiketoimintajohtajan näkökulmasta, miksi me Netellossa valitsemme ihmiskeskeisen lähestymistavan hakukoneoptimointiin ja kaikkiin muihinkin palveluihimme – ja miksi se ei suinkaan tarkoita modernin teknologian hylkäämistä. Viimeisen parin vuoden aikana markkinoille on tullut trendi, joka on monille hyvinkin tuttu: tekoäly ja siihen pohjautuvat digitaalisen markkinoinnin, kuten hakukoneoptimoinnin eli SEOn palvelut. Vaikka teknologia kehittyy huimaa vauhtia […]

Verkkosivuston saavutettavuus pähkinänkuoressa – ja käytännön vinkkejä

Saavutettavuus on verkkosivustojen suunnittelun ja toteutuksen kulmakivi. Kun saavutettavuus otetaan huomioon, varmistamme, että kaikki käyttäjät voivat käyttää verkkosivustoja sujuvasti, riippumatta heidän fyysisistä tai kognitiivisista kyvyistään. Tämä ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan myös laajentaa potentiaalista käyttäjäkuntaa ja tuo liiketoiminnallisia hyötyjä. Lue eteenpäin saadaksesi käytännön vinkkejä, joiden avulla voit tehdä verkkosivustostasi saavutettavan kaikille!  Mikä ihmeen saavutettavuus ja […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

06:08