Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Vaihtoehtoja perinteiselle sähköpostimarkkinoinnille

Täysin perinteisin keinoin tehtävä sähköpostimarkkinointi ei aina saa toivottua vastaanottoa. Syitä tähän voi olla monia. Käytössäsi olevat osoitelistat voivat olla vanhentuneita, jolloin lähetettyjä viestejä ei lueta. Joskus massapostituksena lähetetyt viestit saattavat myös päätyä roskaposteihin tai vaihtoehtoisesti lähetettyjen viestien sisältö ei enää palvele vastaanottajan tarpeita. Nämä ongelmat ovat saaneet monet etsimään vaihtoehtoisia kanavia sivuston käyttäjien tavoittamiseen.

Yhteisöpalvelut vaihtoehtona

Vaihtoehdot sähköpostimarkkinoinnille

Monesti yhteisöpalvelut kuten Facebook tai LinkedIn tarjoavat hyvä vaihtoehdon perinteisille massapostituksille. Vaikka yhteisöpalveluiden käyttö yrityksesi kohdeyleisön tavoittamiseen ei monestikaan ole täysin ilmaista, peittoaa yhteisöpalvelujen tavoittavuus heikosti toimivan sähköpostilistan monesti mennen tullen. Usein yhteisöpalveluiden hyvänä puolena koetaan myös se, että kohdeyleisön kasvattaminen onnistuu useissa tapauksissa huomattavasti sähköpostilistan kasvattamista nopeammin. Esimerkiksi Facebookissa kynnys tietystä sivusta tykkäämiseen on varsin matala, joka helpottaa kohderyhmän hankkimista entisestään.

Muita vaihtoehtoja asiakkaiden tavoittamiseen

Yrityksesi verkkopalvelusta riippuen myös tekstiviestit tai päätelaitteelle lähetettävät ilmoitukset (ns. push-viestit), voivat osoittautua toimiviksi keinoiksi, kun halutaan tavoittaa esimerkiksi yrityksesi vanhoja asiakkaita. Monet verkkokaupat ovatkin kokeilleet alennuskoodeja sisältävien tekstiviestien lähettämistä niille asiakkaille, joiden edellisestä tilauksesta on kulunut esimerkiksi pari kuukautta.

Myös monet mainosverkot – mukaan lukien Google AdWords – mahdollistavat tietyille sähköpostiosoitteille kohdennetun mainonnan tekemisen. Näin ollen sinun ei tarvitse hylätä keräämääsi sähköpostilistaa kokonaan, vaan parhaassa tapauksessa pystyt tavoittamaan listallasi olevat henkilöt toisen kanavan kautta.

Näin selvität sähköpostilistasi toimivuuden

Mikäli käytössäsi on nykyaikainen postitusohjelma, pystyt näkemään helposti jos postituslistallasi on toimimattomia osoitteita, jotka tulisi poistaa lähetyslistalta. Lisäksi postitusohjelmista on monesti mahdollista nähdä myös lähetettyjen viestien avausprosentti eli tieto siitä moniko vastaanottaja avasi lähettämäsi viestin. Jo näiden kahden tiedon avulla pystyt selvittämään sähköpostilistasi toimivuutta. Jos käyttäjät eivät reagoi lähettämiisi viesteihin, saattaa olla syytä tarkastella kriittisemmin lähetettyjen viestien sisältöä tai yrittää tavoittaa asiakkaat muiden kanavien kautta.


Uusimmat blogiartikkelimme

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

Tutki ennen kuin hutkit – hyvä markkinointistrategia voi mullistaa tulokset myös rajallisella budjetilla

Hyvin suunniteltu markkinointistrategia ohjaa yritystä kohti kestävää kasvua ja menestystä – oli budjetti mikä tahansa. Investointi huolellisesti laadittuun markkinointistrategiaan on yksi kannattavimmista sijoituksista, jonka rajallisella budjetilla toimiva yritys voi tehdä.  Kun markkinointibudjetti on tiukka, jokaisen euron on tuotettava tulosta  Hyvin laadittu markkinointistrategia toimii kompassina, joka ohjaa resurssien kohdentamista tehokkaimpiin kanaviin ja toimenpiteisiin. Se auttaa välttämään […]

Miten markkinoida rajallisella budjetilla?

Tässä artikkelissa käymme läpi, miten tekoälyn hyödyntäminen voi mullistaa hakukoneoptimoinnin ja millainen merkitys ihan oikeilla ihmisasiantuntijoilla on tässä kehityskulussa.

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

13:14