Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Verkkosivuston hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi (SEO) tähtää sekä yrityksesi löydettävyyden parantamiseen että sivustosi liikennemäärien kasvattamiseen.

Tyypillisimmin sivuston optimoinnilla haetaan näkyvyyttä hakukone Googlen maksuttomista hakutuloksista. Tarve hakukonenäkyvyydelle on hyvin yksinkertainen: Googlesta on käytännössä tullut kaiken tiedonhaun ykköskanava – jolloin ei ole liioiteltua sanoa, että hakukoneet voivat tuoda asiakkaat yrityksesi luokse. Sivustosi löytyminen hakutuloksien kärkipäästä on yrityksellesi myös erittäin tehokas mainos, jonka avulla voit hakea kasvua järkevillä kustannuksilla.

 

Lisää asiakkaita verkosta hakukoneoptimoinnin avulla

Haluatko saada verkosta enemmän yhteydenottoja ja myyntiä? Olet tullut oikeaan paikkaan, sillä tekemämme hakukoneoptimoinnin keskeisimmät tavoitteet ovat:

  • Näkyä Googlen hakutuloksissa kilpailijoita korkeammalla
  • Saada sivustollesi lisää ostovalmiita asiakkaita
  • Saada asiakkaat ottamaan yhteyttä tai ostamaan suoraan verkosta

Kun nämä asiat ovat kunnossa ja lisäksi huolehdit itse siitä, että tuotteesi, palvelusi ja hinnoittelusi ovat kunnossa, voit saada paljon lisää hyviä asiakkaita ja kauppaa. Ota ensimmäinen askel kohti tuottavampaa sivustoa ja jätä meille soittopyyntö. Pääset keskustelemaan kokeneen asiantuntijan kanssa. Puhelu ei tietenkään sido sinua mihinkään.

Tehosta yrityksesi näkyvyyttä

Miksi Netello?

  • Asiakkaamme ovat saaneet loistavia tuloksia.
  • Tuotamme jokaiselle asiakkaallemme konkreettista ja mitattavaa hyötyä.
  • Meillä on yli 20 vuoden kokemus.
  • Tarvittaessa kaikki asiantuntijamme ovat käytettävissäsi.
 

STRATEGIA JA AVAINSANAT

Millä hakutermeillä käyttäjät hakevat palveluitasi tai tuotteitasi?  Asiakkaiden eniten käyttämät hakutermit ovat suurella todennäköisyydellä juuri ne sanat joilla haluat yrityksesi löytyvän. Sanojen valinta kannattaa tehdä huolella. Jos hakukoneoptimointi rakennetaan esimerkiksi ”siivouspalvelut Turku” -termin ympärille, mutta asiakkaasi tekevät verkkohakuja pääsääntöisesti ”puhdistuspalvelu”- tai ”siivouspalvelu Raisio” -termeillä, jää sivustosi hakukonenäkyvyys heikoksi väärän sanavalinnan vuoksi.

Tutustu

 

SISÄLLÖN OPTIMOINTI

Kun hakukoneoptimoinnin strategia ja hakutermit ovat selvillä, panosta sekä sisällön laadukkuuteen että asetteluun. Kirjoita selkeää, helppolukuista ja myyvää tekstisisältöä. Tuota sisältö aina loppukäyttäjää ajatellen. Mieti mitä tietoa asiakas hakee sivustoltasi ja mitkä seikat tuovat käyttäjälle oikeasti hyötyä. Hakukoneet haluavat tarjota käyttäjilleen relevantteja ja kiinnostavia hakutuloksia, joten verkkosivuston sisältö on olennainen osa hakukoneoptimointia.

Tutustu

 

TEKNINEN OPTIMOINTI

Teknisellä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan verkkosivustolle ja palvelimelle tehtäviä teknisiä muutoksia, joiden tarkoituksena on parantaa sivuston löydettävyyttä. Tekninen hakukoneoptimointi on aiheena varsin laaja ja sisältää useita osa-alueita, alkaen sivuston title-otsikoista aina lähdekoodin rakenteeseen ja palvelimen toimivuuteen asti. Laittamalla perusasiat kuntoon, voit varmistaa, että sivustosi tekniikka tukee yrityksesi löydettävyyttä.

Tutustu

Suomen Lasitehdas: Yli 200 % korkeammat kävijämäärät

”Kaikki kymmenkunta sivua, jotka optimoitiin omille, tarkoin valituille avaintermeilleen, komeilevat tätä nykyä Googlen hakutulosten ykkössijalla. Parhaimmillaan kävijämäärät ovat olleet jopa 226 % korkeammat vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna.”

Mikko Hosiokoski, Suomen Lasitehdas

Lue koko asiakastarina »

MILLOIN HAKUKONE­OPTIMOINTI ELI SEO ON TARPEELLISTA?

Tiedätkö millä mallilla sivustosi hakukonenäkyvyys on tällä hetkellä? Ei hätää, sillä voit selvittää asian varsin helposti. Mieti millä hakusanoilla asiakkaasi hakevat yrityksesi tarjoamia palveluita, ja tee muutama Google-haku tarjoamiesi tuotteiden tai palveluiden nimillä. Jos toimit vain tietyllä maantieteellisellä alueella, voit lisätä käyttämäsi hakutermin perään esimerkiksi paikkakunnan nimen. Tuloksien varmistamiseksi voit pyytää myös ystävääsi tekemään samat Google-haut omalta koneeltaan. Vaikka saamanne hakutulokset eivät olisikaan täysin identtiset, saat selkeän kuvan sivustosi hakukonenäkyvyyden nykytilasta.

Mikäli sivustosi ei löydy ensimmäiseltä hakutulossivulta, on erittäin todennäköistä, että yrityksesi ei pysty hyödyntämään maksutonta hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Tällöin hakukoneoptimoinnilla on mahdollista parantaa sivustosi löydettävyyttä ja tuoda lisää asiakkaita yrityksellesi sivustolle.

Hakukoneoptimointi on siis tarpeellista silloin, kun yrityksesi sivustolla ei ole riittävää hakukonenäkyvyyttä, eli kun sivustosi ei löydy Googlen hakutuloksien kärkipäästä.

Tarvitset hakukoneoptimointia, jos:

  • haluat saada yrityksellesi lisää asiakkaita verkossa
  • haluat kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja tunnettuutta
  • haluat yrityksesi Googlen ykkössivulle (75 % ihmisistä ei selaa hakutuloksia toiselle sivulle asti)
  • haluat saada yrityksellesi pitkän tähtäimen hyötyä ja olet valmis sitoutumaan yhteistyöhön kanssamme
  • tarjoat asiakkaillesi kilpailukykyisiä tuotteita tai palveluita

Tekemämme hakukoneoptimointi EI sovi sellaiselle, joka…

  • ei usko pitkäjänteiseen työskentelyyn ja tavoitteisiin, vaan uskoo saavuttavansa hyviä tuloksia ostamalla hakukoneoptimoinnin kertaluontoisena palveluna
  • ei ole valmis sitoutumaan jatkuvaan yhteistyöhön kanssamme
  • ei ole vielä saanut yrityksensä ydinliiketoimintaa tai kilpailukykyä kuntoon

Kyllä, haluan tarjouksen hakukoneoptimoinnista

MITÄ HAKUKONEOPTIMOINTI MAKSAA?

Ammattilaisen toteuttamana jatkuva hakukoneoptimointi maksaa tyypillisesti tavalliselle yrityssivustolle tehtynä 350e – 750e/kk. Mikäli kyseessä on verkkokauppa, jonka tuotevalikoima on laaja, hintahaitari on tyypillisesti 750-1200e/kk.

Lopullisen hintatason määrittää aina se, miten paljon eri tuotteita tai palveluita halutaan saada löytymään Googlesta, ja miten kilpaillulla toimialalla ollaan. Siksi lopullinen hinta määräytyy sen mukaan, kun lähtötilanne ja tarve on kartoitettu Netellon asiantuntijan kanssa.

Hakukoneoptimoinnin hintaan vaikuttaa ennen kaikkea kaksi seikkaa:

  • Yrityksen toimialan kilpailutilanne. Paikallisesti toimiva yritys, jonka toimiala ei ole kovin kilpailtu on helpompaa ja halvempaa saada löytymään kuin globaalisti toimiva firma, jonka kilpailutilanne on kova.
  • Optimoinnin laajuus, eli se, kuinka monella hakutermillä haluat löytyä.

Hakukoneoptimointi vaatii aina laajan analyysi- ja aloitustyön. Siinä valitaan yhteistyössä parhaiten tuottavat hakusanat, ja selvitetään, millä toimenpiteillä kilpailijat päihitetään. Nämä toimet toteutetaan, mutta työ ei suinkaan lopu siihen. Optimointia on jatkettava kuukausittain, jotta hakukoneiden jatkuvaan kehitykseen ja kilpailevien yritysten vastaaviin toimiin voidaan reagoida nopeasti.

HALUAN TARJOUKSEN HAKUKONEOPTIMOINNISTA »

HAKUKONEOPTIMOINTI TUO ASIAKKAAT LUOKSESI

Pelkästään se, että sivustosi löytyy Googlen hakutuloksien kärjessä ei riitä. Sivuston sisällön tulee olla sekä kiinnostavaa, selkeää että vastata käyttäjän kysymyksiin, jotta käynti sivustolla johtasi myyntitapahtumaan. Kun sivusto on ammattimaisesti optimoitu, se löytyy hakutuloksien kärkipäästä ja tarjoaa käyttäjälle hyödyllistä ja relevanttia tietoa. Jos hakukoneoptimointi ei ole kunnolla toteutettu, saatat menettää potentiaaliset asiakkaat yrityksesi kilpailijoille jo ostopolun alkumetreillä.

Googlen vinkit hakukoneoptimointiin:

HAKUKONE­OPTIMOINNIN OSA-ALUEET

Hakukoneoptimointi voidaan määrittää prosessiksi, jonka päämäärä on parantaa verkkosivuston käyttäjäkokemusta ja näkyvyyttä Googlen luonnollisissa hakutuloksissa. Hakukoneoptimointi varmistaa, että sivuston sisältö, tekniikka ja ulkoiset tekijät mahdollistavat hyvän hakukonenäkyvyyden. Hakupalvelut kehittävät ja parantelevat toimintamallejaan jatkuvasti, joten hakukoneoptimoinnin voidaan sanoa olevan enemmänkin jatkuvaprosessi kuin staattinen tila. Sivustosi sisällön ja teknisen toimivuuden tulee vastata hakukoneiden kehittyviä ja muuttuvia laatuvaatimuksia. Muutaman viimeisen vuoden aikana esimerkiksi sivuston nopeus ja mobiilitoimivuus ovat kasvattaneet merkitystään.

 

Luonnollinen löytyvyys

Mitä kaikkea optimoinnissa tulee huomioida?

Jubilo Oy saavutti huikeita tuloksia uuden verkkokaupan ja optimoinnin kautta

Olemme saaneet uuden verkkokaupan kautta lisää myyntiä ja hakukoneoptimoinnin kautta enemmän yhteydenottoja. Olemme Googlen ykkössivulla kaikilla yrityksellemme valituilla avainsanoilla.

Viktor Stenmark, Jubilo Oy

Lue koko asiakastarina »

HAKUKONEOPTIMOINNIN ERI OSA-ALUEITA

Monipuolinen ja laadukas sisältö

Sivuston sisällöllä on suuri vaikutus hakukonelöydettävyyteen. Mitä monipuolisempaa ja laadukkaampaa sisältösi on, sitä enemmän Google arvostaa sivustoasi. Avainsanojen valintaan kannattaa käyttää aikaa ja ottaa selville, millä sanoilla asiakkaasi hakevat tarjoamiasi tuotteita tai palveluja. Asianmukaista sisältöä arvostavat sekä käyttäjät että hakukoneet. Parhaimmillaan sisältö on käyttäjälle hyödyllistä ja monipuolista pitäen sisällään mm. hyvin kirjoitetun tekstin, sekä aihetta tukevat kuvat ja videot. Hyvälaatuiset ja houkuttelevat kuvat puolestaan parantavat lukukokemusta ja houkuttelevat ostamaan.

Sisällön laatu vaikuttaa oleellisesti myös kävijöiden käyttäytymiseen – mitä enemmän aikaa sivustolla vietetään, sitä luotettavampi sivustosi on myös hakukoneiden mielestä. Käyttäjät jotka viihtyvät sivustollasi pitkään ovat monesti myös kiinnostuneempia tuotteistasi ja palveluistasi, jonka seurauksena pitkään jatkuneet käynnit johtavat monesti myös haluttuun lopputulokseen – yhteydenottoon tai ostotapahtumaan – eli konversioon.

PYYDÄ TARJOUS HAKUKONEOPTIMOINNISTA

Kuvien valinta

Jotta kuvat hyödyttäisivät sivustosi hakukoneoptimointia, kiinnitä erityistä huomiota kuvien laatuun ja kontekstiin. Heikkolaatuiset tai sivun sisältöön vaikeasti yhdistettävissä olevat kuvat vievät käyttäjän huomion pois itse sivun sisällöstä. Tästä syystä sivuston eri alasivuille on suositeltavaa valita omat kuvansa, jolloin samaa kuvamateriaalia ei tarvitse kierrättää sivulta toiselle. Kuvituksen hankinnassa saattaa olla hyvä turvautua omaan kameraan tai ammattikuvaajaan, sillä yleisistä kuvapankeista on toisinaan vaikeaa löytää kuvia, jotka istuisivat ongelmitta sivustosi aihealueeseen tai yrityksesi toimialaan. Kuvien julkaisun yhteydessä on puolestaan hyvä varmistaa, että kuvat ovat nimetty selkokielisesti (sivun teemaa mukaisesti), kuvalle on määritetty HTML-lähdekoodiin ALT-teksti ja kuvat on pienennetty sopivan kokoisiksi. Näin toimimalla voidaan varmistaa, että hakukoneet pystyvät tulkitsemaan sivustollasi olevat kuvat, eivätkä kuvat hidasta sivuston latausaikoja.

Kuvat eivät ole ainoa asia jolla sivuston sisältöä voidaan monipuolistaa. Monet toimialat ovat nykyään varsin datakeskeisiä, jolloin sopivia kuvia voi olla vaikeaa hankkia. Tällöin sivun aiheeseen liittyvää dataa voidaan visualisoida, esimerkiksi helppolukuiseksi kaavioksi. Datan hyödyntäminen voi monesti auttaa myös sivustolla olevan aineiston päivittämisessä, sillä tuoreen datan avulla myös sivuston sisältö pysyy paremmin ajan tasalla.

Tekninen hakukoneoptimointi

Tekninen hakukoneoptimointi aloitetaan yleensä valittujen kohdesivujen title-otsikoista ja meta-kuvauksista, koska kyseisten elementtien päivittäminen voidaan monesti tehdä sivuston sisällön päivittämisen yhteydessä. Oikein laadittu otsikointi ja kuvaus auttavat sekä käyttäjää että hakukonetta sivustosi aihealueen ja sisällön hahmottamisessa. Sivuston sisältöön liittyvät elementit ovat kuitenkin vain osa teknistä optimointia, myös palvelimen sijaintiin ja sivuston latausaikoihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Semantiikka

HTML5-standardin myötä semantiikan eli merkitysopin hyödyntäminen kasvattaa suosiotaan myös hakukoneoptimoinnissa. Verkkosivujen kanssa työskenneltäessä semantiikka tarkoittaa lyhyesti sanottuna HTML-elementtien standardien mukaista käyttöä, jotta hakukone pystyy tulkitsemaan HTML-dokumenttia paremmin. Semantiikkaa voi käyttää apuna tiedon jäsentelyssä vanhemmillakin sivustoilla.

 

Semantiikka

Informaatioarkkitehtuuri

Parhaimmillaan hakukoneoptimoidut sivut ovat luonnollinen osa sivuston rakennetta ja navigaatiota. Optimointisivuja ei missään nimessä kannata haudata hakukonerobottien ulottumattomiin, joten varmista, että optimointisivut ovat olennainen osa verkkosivustoasi ja että ne indeksoituvat normaalisti.

Informaatioarkkitehtuurilla tarkoitetaan hakukoneoptimoinnissa korostettavan sisällön esilletuontia, selkeää merkintää ja sivujen ryhmittelyä. Kyseisillä toimenpiteillä pyritään varmistamaan, että hakukoneet löytävät verkkohakujen kannalta tärkeän sisällön mahdollisimman vaivattomasti, ja saavat selvän kuvan yksittäisen alasivun sisällöstä. Olet esimerkiksi aiemmin saattanut kuulla neuvon siitä, että sivustosi keskeisen sisällön tulisi olla enintään kolmen klikkauksen päässä sivuston etusivusta. Tämän tyyppisillä neuvoilla on pyritty priorisoimaan keskeisen sisällön esilletuonti, ja samalla varmistamaan ettei tärkeää sisältöä haudata syvälle sivuston rakenteeseen. Jotta selkeä informaatioarkkitehtuuri hyödyttäisi myös sivuston käyttäjää, ei ole se ja sama mihin sivuston alasivut sijoitetaan, tai miten sivut nimetään. Tästä syystä sivuston alasivuista tulisi luoda selkeäsi nimettyjä ryhmiä, jotka lopulta muodostavat sivuston osiot.

Sisäinen linkitys

Sivuston sisäinen linkitys viittaa nimensä mukaisesti siihen, miten sivustosi alasivut on linkitetty toisiinsa. Hyvin toteutettu sisäinen linkitys tukee sivustosi informaatioarkkitehtuuria, ja auttaa sekä käyttäjää että hakukonetta löytämään sivustolta lisää tietoa ja uusia alasivuja. Käyttäjän kannalta esimerkiksi sivuston sisällöstä löytyvä selkeästi nimetty linkki, voi tuntua luontevammalta tavalta siirtyä alasivulta toiselle kuin se, että vastaavaa linkkiä tarvitsisi lähteä etsimään sivuston päävalikon kautta. Tästä syystä myös sisällöstä tapahtuvaan linkitykseen on hyvä kiinnittää huomioita.

Ulkoinen linkitys

Verkkosivuston ulkoiset tekijät, kuten laadukas linkitys ovat tärkeitä osa-alueita hakukoneoptimoinnissa. Ulkoisella linkillä tarkoitetaan toisessa verkkotunnuksessa olevaa linkkiä, jotka klikkaamalla pääsee siirtymään yrityksesi omalle sivustolle. Koska ulkoiset linkit eivät ole suoraan yrityksesi hallittavissa – vaan ulkoisen tahon on täytynyt lisätä kyseiset linkit yrityksesi puolesta – pitävät hakukoneet ulkoisia linkkejä ikään kuin kannatusääninä sivustosi puolesta. Hakukoneille ulkoiset linkit kertovat sivustosi luotettavuudesta ja arvostuksesta, jonka vuoksi ne ovat myös hyvä signaali sivustosi sijoitusten määrittelyyn. Yrityksesi voi saada ulkoisia linkkejä luontevasti esimerkiksi yhteistyökumppaneiltaan ja sidosryhmiltään. Sivustosi aihealueesta riippuen myös blogit ja yhteisöpalvelut voivat toimia kanavana ulkoiselle linkitykselle.

Linkkien toisena tehtävänä on auttaa hakukoneita löytämään sivustollasi olevaa sisältöä. Hakukoneiden robotit liikkuvat verkossa linkkejä seuraamalla, joten ulkoiselta sivustolta yrityksesi sivustolle johtava linkki on myös reitti, jonka kautta hakukoneiden robotit voivat löytää sivustosi. Pidemmällä aikavälillä tehtävä suunnitelmallinen linkitys varmistaa sen, että sivustolle tulevat linkit ovat laadukkaita eivätkä riko hakukoneiden laatusääntöjä.

Hakukoneilla on olemassa tarkat laatusäännöt linkityksen suhteen. Mikäli yrityksesi käyttämä linkitys rikkoo kyseisiä laatusääntöjä, saattavat hakukoneet heikentää sivustosi näkyvyyttä. Kun haluat pitää hakukonenäkyvyyden kunnossa, älä milloinkaan osta linkkejä tai käytä palveluita joissa taataan yrityksellesi tietty sijoitus hakutuloksissa. Tämän kaltaiset palvelut toimivat lähes poikkeuksetta hakukoneiden laatusääntöjen vastaisesti.

Sivuston maine ja luotettavuus on Googlelle tärkeää – hakukoneet haluavat tarjota käyttäjilleen ennen kaikkea luotettavia ja asiaankuuluvia hakutuloksia.

Mobiilitoimivuus

Nykyaikaisen hakukoneoptimoinnin kannalta verkkosivuston mobiiliystävällisyys on tärkeää, koska sivustojen mobiilikäyttö on kasvanut viime vuosina voimakkaasti – ja kasvu jatkuu edelleen. Koska hakukoneet haluavat tarjota käyttäjilleen mahdollisimman hyviä käytäjäkokemuksia, ei verkkosivustoa voi enää suunnitella pelkästään yksittäiselle päätelaitteelle. Etenkin Google arvostaa sivustoja, jotka toimivat ongelmitta jokaisella päätelaitteella, jonka seurauksena mobiilitoimivuuden merkitys hakukoneoptimoinnissa on viime vuosina korostunut entisestään.

Mobiilitoimivuuteen liittyy myös AMP-tekniikka. AMP on Googlen tukema tekniologia, jolla pyritään nopeuttamaan mobiilisivujen latautumista. Yksinkertaisesti sanottuna AMP-tekniikan ideana on luoda sivustostasi nopeasti latautuva versio, johon mobiililaitetta käyttävä henkilö ohjataan tavallisen sivuston sijasta. AMP ei vaikuta suoraan sivustosi sijoituksiin, mutta se tähtää käyttäjäkokemuksen parantamiseen, tilanteissa joissa sivuston mobiilinopeutta ei muuten voi parantaa. Monesti sivuston hitauden korjaaminen on kuitenkin parempi ratkaisu, kuin erillisten tekniikoiden implementointi.

HTTPS-suojaus

Hakukoneista etenkin Google, on ilmoittanut HTTPS-suojauksen käytön olevan positiivinen signaali, joka antaa oman tukensa myös sivuston löydettävyydelle. Kun HTTPS-suojaus asennetaan sivustolle, on erityisen tärkeää varmistaa, että kaikki sivuston liikenne ja resurssit siirretään kyseisen suojauksen taakse. Oikein toteutettuna kaikki sivuston liikenne ohjataan automaattisesti suojatulle sivustolle, jolloin sivuston vanha (suojaamaton) versio poistuu automaattisesti käytöstä.

HTTPS-suojauksen käytöstä on näkyvyyden lisäksi myös muitakin etuja. Ensinnäkin jos sivustollasi käsitellään salasanoja tai käyttäjätietoja, lisää HTTPS-suojaus sivustosi luotettavuutta käyttäjien silmissä, jolloin sivustollasi asiointi on mielekkäämpää. Toiseksi HTTPS-suojauksen käyttäminen luo myös hyvän pohjan tulevien tekniikoiden hyödyntämiselle, joista monet toimivat ainoastaan suojatuilla sivustoilla.

Tekoäly ja koneoppiminen

Teknologiayrityksinä hakukoneet hyödyntävät myös koneoppimista ja tekoälyä sivustojen sijoitusten määrittelyssä. Esimerkiksi tekoälyn käyttö mahdollistaa pitkien ja monimutkaisten kyselyiden tulkinnan nopeasti, ja lisäksi koneoppimista voidaan hyödyntää ihmisten hakukonekäyttäytymisen seuraamisessa. Näiden tekniikoiden avulla hakukoneet pystyvät punnitsemaan kyselykohtaisesti pitääkö käyttäjälle esittää mahdollisimman tuoretta sisältöä, vai esimerkiksi sisältöä, joka on vastannut saman verkkohaun tehneiden käyttäjien tarpeisiin aiemmin. Tästä syystä sivuston ylläpitäjä ei voi enää olettaa, että hakukonenäkyvyyttä saa jatkossa millä tahansa tekstinpätkällä, vaan sivustojen sisällön tekeminen tulee muuttaa entistä asiakaskeskeisemmäksi.

 

Tekoäly

HALUATKO TIETÄÄ LISÄÄ?

Kun haluat pysyä ajan tasalla hakukoneiden tekemistä muutoksista, sekä saada lisää vinkkejä sivustosi optimointiin, kannattaa tutustua esimerkiksi moz.com tai search­engine­land.com -sivustoihin.

Haluan tarjouksen hakukoneoptimoinnista

HAKUKONEOPTIMOINTI ON JATKUVA PROSESSI

Hakukonenäkyvyys on osa markkinointia, joten myös hakukoneoptimointi tulisi nähdä jatkuvana prosessina eikä yhdellä kertaa tehtävänä työnä. Hakukoneoptimointi on jatkuvaa panostusta sekä yrityksen markkinointiin että löydettävyyteen.

Päivitä säännöllisesti

Yksi keskeisimmistä asioista hakukoneoptimoinnissa on verkkosivuston sisällön päivittäminen. Pidä sivuston tiedot ajan tasalla, poista sivuilta vanhentunut tai virheellinen tieto. Säännöllisesti tehtävät päivitykset kertovat hakukoneille sivustosi tietojen olevan ajan tasalla, jolloin sivustosi saa helpommin lisänäkyvyyttä hakutuloksissa.

Seuraa sivuston laatua

Google Search Console on työkalu, jolla voit seurata verkkosivusi laatua. Search Console on ainoa virallinen viestintäkanava, jonka kautta Google lähettää sekä sivustoasi koskevia raportteja että tiedotteita. Seuraa siksi säännöllisesti työkalun tarjoamia raportteja, ja korjaa raporteissa korostuvat ongelmmat viivyttelemättä.

Google Search Console


Milloin kannattaa ottaa yhteyttä ammattilaiseen?

Jos resurssisi eivät mahdollista hakukoneoptimoinnin laadukasta suorittamista ja tulosten tarkkailua tai jos itse tehty hakukoneoptimointi ei ole tuottanut toivottua tulosta, kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen. Olemme hakukoneoptimoinnin ammattilaisia. Hakukoneoptimoinnin eri osa-alueet, kuten sisällöntuotanto ja tekninen hakukoneoptimointi ovat erikoisosaamistamme ja olemme auttaneet lukuisia yrityksiä nousemaan hakutuloksien kärkeen.

Kun haluat parantaa yrityksesi näkyvyyttä Googlessa ja kasvattaa myyntiäsi, ota yhteyttä.

PYYDÄ TARJOUS ASIAKKAIDEMME KOKEMUKSIA

×