Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Näin lisäät yrityksesi verkkokaupan suosiota

Vaikka yksityiskohtainen suunnitelma verkkokaupan suosion lisäämiseksi tulee tehdä aina tapauskohtaisesti, muutamat perussäännöt pätevät useimmissa tapauksissa.

Myös verkkokaupan kävijämäärien lisääminen eroaa hieman tavallisen yrityssivuston liikennemäärien kasvattamisesta, sillä verkkokauppaan hankitulle liikenteelle on huomattavasti helpompaa laskea arvo. Kaupallisen arvon määrittäminen auttaa ja motivoi yrityksellesi sopivien liikenteen lähteiden valinnassa sekä mainosbudjetin tarkemmassa kohdentamisessa.

Monesti esimerkiksi uusien liikenteenlähteiden etsiminen, budjetin onnistunut kohdentaminen ja yhteydenpito olemassa oleviin asiakkaisiin ovat avainasemassa silloin, kun tavoitteen on kasvattaa verkkokaupan kävijämääriä.

Miten voit saada lisää kävijöitä verkkokauppaasi?

Ei ole olemassa yhtä keinoa, jonka avulla jokaisen verkkokaupan suosio olisi taattu. Suunnitelma tuleee tehdä aina verkkokaupan toimialan, tavoitteiden ja tarjolla olevan tuotevalikoiman mukaisesti. Muutamat peruasiat pätevät kuitenkin useimpien verkkokauppojen kävijämäärän kasvattamiseen.

1. Valjasta käyttöösi maksuttomat kanavat

Googlen orgaaninen hakuliikenne muodostaa pohjan monen verkkokaupan liikennemäärille.

Maksuttoman verkkohaun tuoma liikenne kannattaa pyrkiä aina maksimoimaan. Orgaaninen liikenne on erinomainen kanava yrityksesi tunnettavuuden lisäämiseen sekä konkreettiseen asiakashankintaan. Orgaanisen liikenteen lisäämiseksi kannattaakin varmistaa, että sivustosi hakukoneoptimointi on kunnossa.

2. Varmista, että oikea kohderyhmä löytää verkkokauppasi

Jos verkkokauppasi sisältö liittyy esimerkiksi tiettyyn harrastukseen, kannattaa selvittää, onko kyseisen toiminnan ympärille muodostunut yhteisöjä, forumeita tai sivustoja. Olemassa olevat yhteisöt voivat tarjota mahdollisuuden mainostilan ostamiseen tai esimerkiksi näkyvyyden kasvattamiseen yhteisön sisäisessä uutiskirjeessä. Yhteisöistä saattaa löytyä potentiaalisia, juuri sinun verkkokauppasi toiminnasta kiinnostuneita asiakkaita.

3. Hyödynnä mainontaa ja kumppanuusohjelmia

Hakukonemainonta on toimivuutensa vuoksi yksi verkkokauppiaiden tärkeimmistä työkaluista liikenteen lisäämisessä. Jotta hakukonemainonta ei nakertaisi koko mainosbudjettiasi, kannattaa se suunnitella mahdollisimman tuloslähtöisesti.

Kumppanuusohjelmat ovat myös eräänlaista mainontaa. Kumppanuusohjelmilla tarkoitetaan käytäntöä, jossa ulkoinen taho (esimerkiksi blogin ylläpitäjä) ohjaa verkkokauppaasi liikennettä ja saa vastineeksi korvauksen lähettämänsä liikenteen tuomista kaupoista.

Mikäli myymäsi tuotteet liittyvät esimerkiksi tiettyyn harrastukseen, voi verkosta löytyä esimerkiksi harrastustoimintaan liittyviä blogeja, joiden kirjoittajat saattaisivat olla halukkaita yhteistyöhön. Kumppanuusohjelmien pyörittämiseen on olemassa erilaisia ohjelmia, mutta yksinkertaisen seurannan pystyt rakentamaan myös Google Analyticsin avulla.

93% eivät katso googlen etusivua pidemmälle

4. Tavoita kohderyhmäsi sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjeiden avulla

Sekä yhteisöpalvelut että uutiskirjeet ovat erinomaisia kanavia verkkokauppasi kanta-asiakkaiden tavoittamiseen. Yhteisöpalvelujen seuraajamäärien ja uutiskirjeen vastaanottajien määrän kasvattaminen vaatii kuitenkin hieman aikaa ja paneutumista. Siksi näiden kanavien hyödyntäminen on usein mahdollista vasta pitempään toimineille verkkokaupoille.

Uudenkin verkkokauppiaan on kuitenkin hyvä ryhtyä keräämään sosiaalisen median sivustoilleen ja uutiskirjeilleen seuraajia melko hyvissä ajoin, jotta niille saadaan muodostettua jonkinlainen pohja.

5. Anna alennuskoodeja

Verkkokauppojen alennuskoodit toimivat monesti hyvin niin sosiaalisessa mediassa kuin uutiskirjeissäkin.

Verkosta löytyy myös useita sivustoja, jotka listaavat verkkokauppojen alennuskoodeja. Joissain tapauksissa tällaiset sivustot voivat myös ohjata lisää liikennettä suoraan verkkokauppoihin. Ennen alennuskoodien tarkastamista muistathan kuitenkin varmistaa, että koodilla annettavan alennuksen suuruus ja siihen liittyvät ehdot ovat sellaiset, joihin sinulla on oikeasti varaa.


Haluatko tietää lisää?

Me Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään entistäkin paremmin.
Ota yhteyttä, niin kerromme enemmän!

Ota yhteyttä


Uusimmat blogiartikkelimme

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

Tutki ennen kuin hutkit – hyvä markkinointistrategia voi mullistaa tulokset myös rajallisella budjetilla

Hyvin suunniteltu markkinointistrategia ohjaa yritystä kohti kestävää kasvua ja menestystä – oli budjetti mikä tahansa. Investointi huolellisesti laadittuun markkinointistrategiaan on yksi kannattavimmista sijoituksista, jonka rajallisella budjetilla toimiva yritys voi tehdä.  Kun markkinointibudjetti on tiukka, jokaisen euron on tuotettava tulosta  Hyvin laadittu markkinointistrategia toimii kompassina, joka ohjaa resurssien kohdentamista tehokkaimpiin kanaviin ja toimenpiteisiin. Se auttaa välttämään […]

Miten markkinoida rajallisella budjetilla?

Tässä artikkelissa käymme läpi, miten tekoälyn hyödyntäminen voi mullistaa hakukoneoptimoinnin ja millainen merkitys ihan oikeilla ihmisasiantuntijoilla on tässä kehityskulussa.

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

09:47