Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Miten valita sivustolla käytettävät kuvat?

Mikä tekee sivustosta hyvän sivuston? Tärkeää on tietenkin sisältö, rakenne, navigaatio sekä toimintavarmuus kaikilla päätelaitteilla, mutta jos sinua pyydettäisiin nimeämään mistä erityisesti pidät suosikkisivustoillasi, saattaisi vastauksesi hyvinkin liittyä kuvitukseen. Kuva on voimakas tapa viestiä ja kuvituksella voit helposti nostaa tai laskea sivustosi arvoa kävijöiden silmissä.

Huono kuvitus vaikuttaa käyttäjäkokemukseen, konversioon ja uskottavuuteesi. Tässä neuvoja miten valitset sivustollesi oikeanlaiset kuvat.

Näin valitset sivustosi kuvat:

Katso, että valitsemasi kuvat ovat tarpeeksi hyvälaatuisia

Toimivuus ja sivuston latausajat rajoittavat sivustolle ladattavien kuvien kokoa, mutta näissäkin rajoissa pystyt panostamaan hyvälaatuisiin kuviin. Tarkka kuvanlaatu näyttää vaikuttavammalta ja antaa sivustostasi ammattimaisemman kuvan. Vertaa alla

Pidä, huoli että kuvasi liittyvät aiheeseen.

Hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Laadukas kuva, joka ilmentää mitä haluat asiakkaillesi viestiä, saa monesti suuremman vaikutuksen aikaan kuin pitkä tekstinpätkä kilpailueduistasi. 

Kuvat parantavat lukukokemusta

Olet varmasti vieraillut monilla sivustoilla, jotka pursuavat tekstiä. Asia saattaa olla mielenkiintoista, mutta silti lukuelämys on raskas. Oikein valituilla ja sijoitetuilla kuvilla kevennät tekstiä ja saat lukijasi pysymään sivulla.

Lisää sivustolle kuvia

Panosta kuviin, jotka houkuttavat ostamaan

Kuvien ei ole tarkoitus olla vain koristeena sivustollasi. Tavoitteena on tietenkin, että kävijälle tulee tarve kuvan nähdessään ostaa tarjoamasi tuote tai palvelu. Kun kuvaat toimitilojasi, pidä mielessä minkä kuvan yrityksestäsi asiakkaalle annat. Kuva varastostasi saattaa olla sinänsä hyvä idea, mikäli se on esiteltävässä kunnossa.

Valitse yksilöllisiä kuvia

Onko alasi kilpailtu? Löytyykö netistä kymmeniä muita, jotka tarjoavat lähes samanlaisia tuotteita tai palveluita? Sitä suuremmalla syyllä kannattaa valita kuvia, jotka tukevat viestiäsi ja kertovat miksi juuri sinulta kannattaa ostaa. 

Uniikki kuva

Ihmiset kiinnostavat

Kuvat, joissa esiintyy ihmisiä ovat aina kiinnostavampia, kuin pelkkä tyhjä halli tai kuva työkoneista. Erilaiset kuvat henkilökunnasta työn touhussa ovat hyvin monikäyttöisiä. Olethan kuitenkin varovainen kuvapankkikuvien kanssa. Kuvapankki kuvat ovat helposti teennäisiä ja helposti tunnistettavissa.


Kaiken kaikkiaan, ymmärrä hyvässä kuvituksessa piilevä voima ja käytä sitä eduksi tuotteidesi tai palveluidesi myymisessä. Asetu asiakkaan asemaan ja kuvaa yrityksesi parhaat puolet. Millaisia kuvia sinä asiakkaana haluaisit nähdä?


Uusimmat blogiartikkelimme

Älykkäämpää hakukoneoptimointia – Näin Netello reagoi tekoälyhakujen kasvuun

Tekoäly- eli AI-haut yleistyvät ja hakukoneisiinkin on tulossa AI:n tekemiä tiivistelmiä. Googlekin testaa AI:n tuomista hakukoneeseensa ja tämä saapunee ehkä jo loppuvuodesta Suomen markkinoille. Myös ChatGPT:n markkinaosuus hauissa on kasvussa.   Tässä artikkelissa käymme läpi, miten Netello ottaa AI-haut huomioon hakukoneoptimoinnissa, miten tekoälyhaut muuttavat hakukoneoptimointia ja millaisia haasteita tuloksien raportoinnissa on tällä hetkellä.  Miten Netellon hakukoneoptimoinnissa […]

Googlessa asiantuntijuus tekee eron – Pelkällä tekoälyllä menetät näkyvyyttä

Hakukoneoptimoinnin (SEO) ja digitaalisen sisällöntuotannon kenttä on muuttunut viime vuosina merkittävästi, erityisesti tekoälyn kehittymisen myötä. Tekoälypohjaiset työkalut, kuten ChatGPT, ovat mullistaneet tapamme luoda sisältöä, mutta samalla ne ovat tuoneet mukanaan uusia haasteita. Yksi keskeisimmistä näistä haasteista liittyy siihen, miten Google arvioi ja sijoittaa sisältöä hakutuloksissaan. Pelkkä tekoälyllä tuotettu sisältö ei enää riitä – asiantuntijuus on […]

Miksi Netello valitsee ihmiskeskeisen tavan toimia?

Tässä artikkelissa kerron liiketoimintajohtajan näkökulmasta, miksi me Netellossa valitsemme ihmiskeskeisen lähestymistavan hakukoneoptimointiin ja kaikkiin muihinkin palveluihimme – ja miksi se ei suinkaan tarkoita modernin teknologian hylkäämistä. Viimeisen parin vuoden aikana markkinoille on tullut trendi, joka on monille hyvinkin tuttu: tekoäly ja siihen pohjautuvat digitaalisen markkinoinnin, kuten hakukoneoptimoinnin eli SEOn palvelut. Vaikka teknologia kehittyy huimaa vauhtia […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

23:19