Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Miten valita sivustolla käytettävät kuvat?

Mikä tekee sivustosta hyvän sivuston? Tärkeää on tietenkin sisältö, rakenne, navigaatio sekä toimintavarmuus kaikilla päätelaitteilla, mutta jos sinua pyydettäisiin nimeämään mistä erityisesti pidät suosikkisivustoillasi, saattaisi vastauksesi hyvinkin liittyä kuvitukseen. Kuva on voimakas tapa viestiä ja kuvituksella voit helposti nostaa tai laskea sivustosi arvoa kävijöiden silmissä.

Huono kuvitus vaikuttaa käyttäjäkokemukseen, konversioon ja uskottavuuteesi. Tässä neuvoja miten valitset sivustollesi oikeanlaiset kuvat.

Näin valitset sivustosi kuvat:

Katso, että valitsemasi kuvat ovat tarpeeksi hyvälaatuisia

Toimivuus ja sivuston latausajat rajoittavat sivustolle ladattavien kuvien kokoa, mutta näissäkin rajoissa pystyt panostamaan hyvälaatuisiin kuviin. Tarkka kuvanlaatu näyttää vaikuttavammalta ja antaa sivustostasi ammattimaisemman kuvan. Vertaa alla

Pidä, huoli että kuvasi liittyvät aiheeseen.

Hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Laadukas kuva, joka ilmentää mitä haluat asiakkaillesi viestiä, saa monesti suuremman vaikutuksen aikaan kuin pitkä tekstinpätkä kilpailueduistasi. 

Kuvat parantavat lukukokemusta

Olet varmasti vieraillut monilla sivustoilla, jotka pursuavat tekstiä. Asia saattaa olla mielenkiintoista, mutta silti lukuelämys on raskas. Oikein valituilla ja sijoitetuilla kuvilla kevennät tekstiä ja saat lukijasi pysymään sivulla.

Lisää sivustolle kuvia

Panosta kuviin, jotka houkuttavat ostamaan

Kuvien ei ole tarkoitus olla vain koristeena sivustollasi. Tavoitteena on tietenkin, että kävijälle tulee tarve kuvan nähdessään ostaa tarjoamasi tuote tai palvelu. Kun kuvaat toimitilojasi, pidä mielessä minkä kuvan yrityksestäsi asiakkaalle annat. Kuva varastostasi saattaa olla sinänsä hyvä idea, mikäli se on esiteltävässä kunnossa.

Valitse yksilöllisiä kuvia

Onko alasi kilpailtu? Löytyykö netistä kymmeniä muita, jotka tarjoavat lähes samanlaisia tuotteita tai palveluita? Sitä suuremmalla syyllä kannattaa valita kuvia, jotka tukevat viestiäsi ja kertovat miksi juuri sinulta kannattaa ostaa. 

Uniikki kuva

Ihmiset kiinnostavat

Kuvat, joissa esiintyy ihmisiä ovat aina kiinnostavampia, kuin pelkkä tyhjä halli tai kuva työkoneista. Erilaiset kuvat henkilökunnasta työn touhussa ovat hyvin monikäyttöisiä. Olethan kuitenkin varovainen kuvapankkikuvien kanssa. Kuvapankki kuvat ovat helposti teennäisiä ja helposti tunnistettavissa.


Kaiken kaikkiaan, ymmärrä hyvässä kuvituksessa piilevä voima ja käytä sitä eduksi tuotteidesi tai palveluidesi myymisessä. Asetu asiakkaan asemaan ja kuvaa yrityksesi parhaat puolet. Millaisia kuvia sinä asiakkaana haluaisit nähdä?


Uusimmat blogiartikkelimme

Hakukoneoptimointi 2025: trendit, ennusteet ja toimintaohjeet 

Vuosi 2024 oli tekoälyn kehittymisen vuoksi yksi hakukoneoptimoinnin merkittävimmistä vuosista. Vuonna 2025 SEO kehittyy entisestään, kun tekoäly, nollaklikkaukset ja uudet alustat edelleen muuttavat digitaalista markkinointia. Tässä artikkelissa tarkastelemme keskeisiä SEO-trendejä ja annamme vinkkejä siihen, miten voit valmistautua tulevaisuuteen. Vuoden 2024 tärkeimmät tapahtumat Keskeiset trendit vuodelle 2025 1. Tekoälyn vaikutus kasvaa Parempi hakukoneiden ymmärrys / Hakutulosten […]

ChatGPT:n tekoälyhaku on lanseerattu – lue, miten tekoäly tulee muuttamaan hakukoneita tulevaisuudessa ja miten tähän tulee varautua 

Hakukoneet, kuten Google ja Bing ovat jo pitkään olleet tiedonhakumme peruspilareita. Etsiessämme tietoa tuotteista ja palveluista tai kun tarvitsemme vastauksen kysymykseen, ensimmäinen askel on hakulausekkeen syöttäminen hakukoneen hakukenttään.   Tekoälyn nopea kehitys ja koneoppimisen hyödyntäminen ovat kuitenkin tuoneet uusia ulottuvuuksia siihen, miten hakukoneet toimivat ja kuinka ne tulevat kehittymään. Tulevaisuudessa tekoälyn vaikutus hakukoneisiin saattaa olla niin […]

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

07:09