Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Konversio-optimointi

Konversio-optimoinnin (CRO) avulla sivustosi vierailijat voidaan muuttaa maksaviksi asiakkaiksi. Onnistunut konversio saa yrityksesi verkkosivuston tuottamaan liidejä ja lisäämään myyntiä.

Verkkosivustolla voi olla erilaisia tavoitteita, kuten yhteydenottojen saaminen, uutiskirjeen tilaaminen tai asiakkaan ohjaaminen kivijalkamyymälään. Konversioilla tarkoitetaan saavutettuja tavoitteita: sivuston kävijä on toteuttanut verkkosivulla halutun toimenpiteen.

Haluatko, että verkkosivustosi kasvattaa yrityksesi myyntiä? Konversio-optimoinnin avulla sivuston satunnainen vierailija on mahdollista muuttaa maksavaksi asiakkaaksi.

Konversio-optimointi osana hakukoneoptimointia

Haluatko, että yrityksesi löytyy Googlen etusivulta, maailman parhaalta markkinapaikalta? Parhaat tulokset saavutetaan, kun konversio-optimointi yhdistetään hakukoneoptimointiin. Konversiolla tarkoitetaan yksinkertaisesti sitä, että käyttäjä toteuttaa yrityssivustollasi jonkin tavoitteeksi asetetuista toimenpiteistä, kuten ottaa yhteyttä myyjääsi tai täyttää sivustollasi olevan yhteydenottolomakkeen. Käytännössä konversio-optimoinnin avulla yrityksesti verkkosivustosta voidaan saada oikeasti tuottoa ja yrityksesi liiketoimintaa parhaalla mahdollisella tavalla edistävä.

Konversio-optimointi on erinomainen tapa saada yrityksesi verkkosivustolta lisää liidejä ja myyntiä.

Haluan kuulla lisää konversio-optimoinnista  »

Mitä hyötyä tästä on minulle?

Konversio-optimointi on tehokkain tapa kehittää verkkokauppasi tai verkkosivustosi tuottavuutta nykyisellä kävijämäärällä. Me Netellolla selvitämme, mikä osuus sivustolle saapuvasta liikenteestä on yrityksesi liiketoiminnan kannalta tärkeää millä tavalla voit hyötyä kyseisen kohderyhmän tavoittamisesta. Konversio-optimoinnin keskeisin tavoite on nostaa verkkopalvelusi konkreettista tuottavuutta. Käytännössä tämä saattaa tarkoittaa esimerkiski yhteydenottojen määrän lisääntymistä tai verkkokaupasta tehtyjen ostosten kasvattamista.

Konversio-optimointi:

  • tuo yrityksellesi lisää liidejä ja edesauttaa myyntiä
  • auttaa sinua selvittämään, miten verkkosivustosi toimii
  • auttaa sinua selvittämään, mitä ongelmia verkkosivustollasi mahdollisesti on
  • muuttaa verkkosivuston satunnaisen vierailijan maksavaksi asiakkaaksi.
Konversio-optimointi tuo lisää asiakkaita verkossa

Haluatko tietää lisää?

Me Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään entistäkin paremmin.

myynti@netello.fi   010 323 3840

Viimeisen vuosikymmenen aikana jäljentävien lomakkeiden suosio on lähestulkoon romahtanut ja lukuisat painot ovat lopettaneet toimintansa – meidän liikevaihtomme ja painomäärämme ovat vain nousseet. Tästä iso kiitos kuuluu Netellolle! […] Saamme tarjouspyyntöjä päivittäin netin kautta ja useimmiten lähetämme 2-3 tarjousta päivässä.

Risto Keränen, Laatulomake AJ Oy talousjohtaja

Tässä esimerkkitapauksessa sivuston käyttäjille tarjottiin erilaisia heidän tarpeitaan vastaavia yhteydenottotapoja. Vuoden sisällä esimerkiksi Ota yhteyttä -sivun näyttökerrat nousivat lähes 40 prosenttia.

Lue koko asiakastarina  »

Ennen konversio-optimoinnin aloittamista pohdimme kanssasi:

  • Mikä on verkkosivustosi tavoite?
  • Kuinka moni verkkosivuston kävijöistä ottaa yhteyttä tai pyytää tarjouspyynnön?
  • Onko verkkosivuston ulkoasu kunnossa?
  • Onko sivustolla liikkuminen helppoa?
  • Tarjoaako verkkosivuston sisältö kävijälle oikeaa tietoa?
  • Kuinka helppoa sivustosi käyttö on mobiililaitteilla?

Konversio satunnaiset kävijät asiakkaiksi

Me Netellolla autamme sinua saamaan yrityksesi verkkosivuston huippukuntoon niin, että asiakkaat tulevat luoksesi. Takaamme, että palveluillamme on Suomen paras hinta-laatusuhde.

Haluan saada verkkosivustoni tuottamaan enemmän

Kesti hetken ennen kuin hakukoneoptimoinnin tulokset alkoivat näkymään ja aluksi saimme jonkin verran vääränlaisia yhteydenottoja. Tämä muuttui, kun muokkasimme nettisivujemme tekstiä. Yhteydenottojen laatu parani ja nykyään saammekin yhteydenottoja juuri oikealta kohderyhmältä.

Jaana Salmelin-Laine, JP Postitus

Lue koko asiakastarina »

Miten Netello saa sivustosi tuottamaan enemmän?

Konversio-optimoinnin ydin on sivuston testaaminen. Kun sivustosta on tehty kattava alkukartoitus, tehokkaimmat ratkaisut löydetään yleensä hallittujen kokeilujen ja tulosten mittaamisen avulla. Analyyttisella testaamisella varmistamme, että yrityksesi sivusto todella palvelee tarkoitustaan mahdollisimman tehokkaasti.

1) Alkukartoitus

Liiketoimintaa merkittävästi edistävä konversio-optimointi edellyttää, että ymmärrämme yrityksesi tavoitteet. Kun olemme tietoisia tavoitteistasi, esimerkiksi, että haluat sivuston kävijöiden täyttävän tarjouspyyntölomakkeen, ryhdymme arvioimaan sivuston käytettävyyttä. Selvitämme myös, mistä lähteistä liikenne yrityssivustollesi tulle. Alkukartoitus antaa konkreettisia lukuja siitä, kuinka hyvin yrityssivustosi toimii. Tämän perusteella laadimme strategian, jonka päämäärä on parantaa verkkopalveluasi ja sitä kautta tehostaa yrityksesi myyntiä.

2) Ratkaisut ja niiden testaus

Verkkosivuston ongelmat liittyvät usein sivuston käytettävyyteen. Konversio-optimoinnin avulla kartoitetaan tekijät, jotka muodostavat esteiksi tavoitteiden saavuttamisessa. Sivuston konversioon vaikuttavat yleisen toimivuuden lisäksi muun muassa sivuston otsikot, kuvat ja painikkeet. Myös esimerkiski lomakkeiden täyttämisen helppous ja verkkokaupoissa esimerkiksi tilauksen tekemisen nopeus ovat konversion kannalta keskeisiä. Konversioon vaikuttavaa testausta voidaan suorittaa sekä suurempien kokonaisuuksien että pienten yksityiskohtien ympärillä.

Testaamalla erilaisia tekstejä, asetteluja ja prosesseja saamme tietää, mitkä ratkaisut toimivat ja mitkä eivät. Konversio-optimointi pyrkii parantamaan sekä sisällön että sivuston prosessien laatua ja toimivuutta. Kun nämä elementit saadaan kuntoon, saavutetaan sivustolle asetetut tavoitteet nykyistä paremmin ja sivusto ohjaa kävijät kohti haluttua tavoitetta.

3) Jatkuva kehitys

Konversio-optimointi on jatkuvaa työtä kokonaisuuden parantamiseksi. Kaikkea voi aina tehdä tehokkaammin. Mikäli haluat kasvattaa yrityksesi myyntiä, konversio-optimointiin kannattaa panostaa, sillä työ maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti. Konversion paraneminen tuottaa aina lisää euroja!


Haluatko saada enemmän tuottoa sivustosi kävijöistä?

Ota yhteyttä, hakukoneoptimoinnilla ja konversio-optimoinnilla muutamme kävijät maksaviksi asiakkaiksi.

myynti@netello.fi   010 323 3840

×