Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Näin laitat sivustosi referenssit kuntoon

Lähes jokaiselta yrityssivustolta löytyy ainakin jonkinlainen maininta referensseistä. Referenssien tehtävänä on kertoa potentiaalisille asiakkaille yrityksen osaamisesta ja luotettavuudesta. Siksi on merkitystä, missä muodossa työnäytteet sivustolle laitetaan.

Miten referenssit kannattaa valita?

Sivustolle tulevat referenssit kannattaa valita niin, että niistä saa mahdollisimman kattavan kuvan yrityksesi osaamisesta. Mikäli yrityksesi toimii esimerkiksi monella eri toimialalla, kannattaa jokaisesta niistä kaikista laatia omat, selkeät referenssinsä.

Sisällöllisesti referenssien tulisi olla mahdollisimman lähellä yrityksesi perustuotetta tai -palvelua. Mahdolliset erikoisprojektit kannattaa toki mainita sivustolla, mutta referenssin katsojalle pitäisi heti käydä ilmi, mikä on yrityksen ydinosaamista.

Runtu Works mobiili

 

Runtu Works on yksi Netellon toteuttamista verkkosivustoista. Teemme sivustolle myös hakukoneoptimointia.

Mitä sivustosi käyttäjä haluaisi tietää?

Koska referenssien tehtävänä on vakuuttaa sivustolle saapunut käyttäjä yrityksesi osaamisesta, pohdi tarkkaan, tukevatko sivuston nykyiset referenssit tätä tavoitetta.

Sivustollasi olevien, yksittäisten referenssien hyödyllisyyttä kannattaakin miettiä esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:

  • Onko referenssi edelleen ajankohtainen ja edustaako se yrityksen ydinosaamista?
  • Tuleeko käyttäjälle selväksi, mikä on ollut yrityksesi rooli kyseisessä projektissa?
  • Kerrotaanko tärkeimmistä referensseistä riittävän monipuolisesti, onko mukana tarpeeksi kuvia ja videoita?

Asiakaskertomuksetkin ovat referenssejä

Etenkin asiantuntijapalveluiden kohdalla törmätään monesti tilanteeseen, jossa yksittäisiä referenssejä ei voida esitellä kovinkaan yksityiskohtaisesti.
Tällöin projekteista kannattaa kertoa mieluummin yksittäisten artikkeleiden muodossa, joiden keskiössä ovat esimerkiksi asiakaskertomukset. Olisi hyvä, jos sisällöissä tuotaisiin esiin esimerkiksi konkreettisten tavoitteiden pääsemisestä, projektin kokonaisvaltaisuudesta sekä asiakkaalle seuranneista hyödyistä.

Asiakaskertomukset voidaan toteuttaa esimerkiski puhtaasti case study -tyyppisinä teksteinä. Artikkelin joukkoon voidaan lisätä asiakkaan kommentteja projektista tai yrityksesi toimintatavasta.


Uusimmat blogiartikkelimme

Hakukoneoptimointi 2025: trendit, ennusteet ja toimintaohjeet 

Vuosi 2024 oli tekoälyn kehittymisen vuoksi yksi hakukoneoptimoinnin merkittävimmistä vuosista. Vuonna 2025 SEO kehittyy entisestään, kun tekoäly, nollaklikkaukset ja uudet alustat edelleen muuttavat digitaalista markkinointia. Tässä artikkelissa tarkastelemme keskeisiä SEO-trendejä ja annamme vinkkejä siihen, miten voit valmistautua tulevaisuuteen. Vuoden 2024 tärkeimmät tapahtumat Keskeiset trendit vuodelle 2025 1. Tekoälyn vaikutus kasvaa Parempi hakukoneiden ymmärrys / Hakutulosten […]

ChatGPT:n tekoälyhaku on lanseerattu – lue, miten tekoäly tulee muuttamaan hakukoneita tulevaisuudessa ja miten tähän tulee varautua 

Hakukoneet, kuten Google ja Bing ovat jo pitkään olleet tiedonhakumme peruspilareita. Etsiessämme tietoa tuotteista ja palveluista tai kun tarvitsemme vastauksen kysymykseen, ensimmäinen askel on hakulausekkeen syöttäminen hakukoneen hakukenttään.   Tekoälyn nopea kehitys ja koneoppimisen hyödyntäminen ovat kuitenkin tuoneet uusia ulottuvuuksia siihen, miten hakukoneet toimivat ja kuinka ne tulevat kehittymään. Tulevaisuudessa tekoälyn vaikutus hakukoneisiin saattaa olla niin […]

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

00:22