Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Mitkä ovat verkkokauppasi kilpailuedut?

Sähköisen asioinnin ja verkosta tilaamisen yleistymisen vuoksi yhä useammat yritykset ovat ryhtyneet myymään tuotteitaan myös omissa verkkokaupoissaan. Yrityksen oman verkkokaupan myynti ei kuitenkaan välttämättä menesty parhaalla mahdollisella tavalla, mikäli verkkokaupan kilpailuedut eivät ole huolella mietittyjä.

Miten erottua kilpailijoista?

Kilpailu verkkokauppojen välillä on kovaa, eikä pelkkä verkkokaupan avaaminen enää riitä kilpailijoista erottumiseen. Etenkin kuluttajille suunnatun verkkokaupan tulee saada näkyvyyttä niin hakukoneissa kuin yhteisöpalveluissa päästäkseen mahdollisimman monen potentiaalisen asiakkaan tietoisuuteen. Tämän lisäksi tarjolla olevan tuotevalikoiman tulisi tarjota käyttäjälle kilpailijoita parempi diili. Näin myös aktiivisesti tuotteita vertailevat käyttäjät saadaan ohjattua kohti tilausta.

Hyvä löydettävyys on keskeinen kilpailuvaltti

Verkkokaupan näkyvyys hakukoneissa ja yhteisöpalveluissa on osoittautunut monelle verkkokauppiaalle varsin kustannustehokkaaksi liikenteen lähteeksi. Löydettävyyden tarkoituksena onkin varmistaa sekä uusien käyttäjien ohjaaminen verkkokauppaan kahdella ei tasolla:

1) verkkokaupan esittely potentiaalisille uusille asikkaille

2) tuotteiden esittely jo kertaalleen verkkokaupasta tilanneille asiakkaille

Etenkin jälkimmäisessä tilanteessa, jossa tuotteita pyritään markkinoimaan jo aikaisemmin verkkokaupasta tilanneille asikkaille, ovat yhteisöpalvelut osoittautuneet toimiviksi työkaluiksi.

Miksi asiakkaan pitäisi tilata juuri sinulta?

Jotta verkkokaupan myynti saataisiin kasvuun, tulisi tähän kysymykseen löytää konkreettinen vastaus. Hintojen alentaminen (joka saattaa johtaa verkkokaupan kannattavuuden heikkenemiseen) ei suinkaan ole ainoa ratkaisu, vaan vastauksia voivat olla esimerkiksi nämä:   1) Nopea toimitus ja varma saatavuus   Jos toimitat tilatun tuotteen esimerkiksi suoraan omasta varastostasi, ei asiakas joudu kantamaan ylimääräistä riskiä tuotteen toimituksen viivästymisestä.   2) Ilmainen toimitus   Etenkin hintoja tarkasti vertailevat asiakkaat huomioivat monesti myös tuotteen toimituksesta koituvat lisäkulut. Jos pystyt tarjoamaan asiakkaillesi ilmaisen toimituksen, muista tuoda asia selkeästi esiin jo tuotesivulla.   3) Tuotteen valintaan ja käyttöön tarjottava apu   Mikäli sinulla on mahdollisuus tarjota asiakkaille apua oikean tuotteen valinnassa tai jo hankitun tuotteen käytössä, pystyt keskeisesti parantamaan asiakaskokemusta. Palvelun kautta syntyneen luottamuksen kautta myös kynnys tilauksen jättämiseen muuttuu matalammaksi. 


Haluatko tietää lisää?

Me Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään entistäkin paremmin.
Ota yhteyttä, niin kerromme enemmän!


Uusimmat blogiartikkelimme

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

Tutki ennen kuin hutkit – hyvä markkinointistrategia voi mullistaa tulokset myös rajallisella budjetilla

Hyvin suunniteltu markkinointistrategia ohjaa yritystä kohti kestävää kasvua ja menestystä – oli budjetti mikä tahansa. Investointi huolellisesti laadittuun markkinointistrategiaan on yksi kannattavimmista sijoituksista, jonka rajallisella budjetilla toimiva yritys voi tehdä.  Kun markkinointibudjetti on tiukka, jokaisen euron on tuotettava tulosta  Hyvin laadittu markkinointistrategia toimii kompassina, joka ohjaa resurssien kohdentamista tehokkaimpiin kanaviin ja toimenpiteisiin. Se auttaa välttämään […]

Miten markkinoida rajallisella budjetilla?

Tässä artikkelissa käymme läpi, miten tekoälyn hyödyntäminen voi mullistaa hakukoneoptimoinnin ja millainen merkitys ihan oikeilla ihmisasiantuntijoilla on tässä kehityskulussa.

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

03:55