Jos potentiaaliset asiakkaat eivät löydä verkkosivuillesi tai poistuvat ostamatta mitään, on syytä ryhtyä toimenpiteisiin. Myynnin kasvattaminen verkossa onnistuu, kun kaikki palaset laitetaan kuntoon.
Mitä nämä palaset ovat?
- Yrityksesi täytyy näkyä verkossa monessa paikassa, jotta sivustolle saadaan väkeä
- Sivustosi on oltava laadukas, jotta asiakas saadaan vakuuttumaan yrityksestäsi
- Asiakas on ohjattava ostamaan tai ottamaan yhteyttä
- Muualle lähtenyt asiakas voidaan tavoittaa uudelleen
Ratkaisumme
Hakukoneoptimointi + digimarkkinointi + konversio-optimointi = lisää myyntiä verkossa
Hakukoneoptimointi varmistaa sen, että Googlesta tietoa etsivät ihmiset näkevät yrityksesi hakutulosten joukossa. Jos et näy Googlessa, menetät kilpailijoillesi kaikki ne potentiaaliset asiakkaat, jotka etsivät juuri sinun palveluasi.
Digimarkkinointi auttaa sinua tavoittamaan uusia asiakkaita kaikkialta verkosta. Sen avulla varmistat, että näyt somessa, Googlen mainosten joukossa ja muualla verkossa sekä tavoitat uudelleen ne asiakkaat, jotka ovat jo käyneet sivustollasi, mutta lähteneet pois.
Konversio-optimointi takaa sen, että sivustosi palvelee asiakasta mahdollisimman hyvin ja ohjaa häntä kohti ostopäätöstä tai yhteydenottoa. Menemme ostajan saappaisiin ja tarjoamme hänelle sitä, mitä hän etsii.
Jätä soittopyyntö asiantuntijallemme, joka kertoo tarkemmin, kuinka voimme kasvattaa juuri sinun yrityksesi myyntiä verkossa!
Jätä soittopyyntö asiantuntijalle »
Myynnin kasvattaminen: näin autoimme asiakkaitamme
”Liikevaihtomme on kolminkertaistunut viimeisen kahden vuoden aikana. Olemme Googlen ykkössivulla, joten saamme yhteydenottoja tasaiseen tahtiin.” Sari Uusikylä, Turun Jokeripelti. Lue koko tarina.
“Nykyään on tärkeää, että löydät etsimäsi asian verkosta nopeasti. Jos et, lähdet muualle etsimään. Halusimme luoda selkeän polun asiakkaitamme varten. Olemme erityisen tyytyväisiä siihen, miten polku on rakennettu ja kaikki löytyy helposti sivuiltamme. Vaikka sivut on julkaistu vasta muutama kuukausi sitten, yhteydenottoja on jo nyt tullut enemmän.” Ilkka Hämäläinen, Solarbiox. Lue koko tarina.
“Olemme saaneet uuden verkkokaupan kautta lisää myyntiä ja hakukoneoptimoinnin kautta enemmän yhteydenottoja. Olemme Googlen ykkössivulla kaikilla yrityksellemme valituilla avainsanoilla.” Viktor Stenmark, Jubilo. Lue koko tarina.
Miksi asiakas ei osta?
Yksi isoimmista ongelmista myyntiin tähtäävillä verkkosivuilla ja verkkokaupoissa on se, että sivustolle tulee liikennettä, mutta se poistuu samaa reittiä kuin on tullutkin. Yleisimmät syyt ovat varmasti siinä, että tuotteet tai palvelut eivät vastaa asiakkaan tarpeeseen, sivusto toimii liian hitaasti tai näyttää “epäilyttävältä” tai yhteydenotto/osto on tehty liian vaikeaksi.
Miksi asiakas ei siis osta tai ota yhteyttä? Kannattaa muistaa, että verkkoasiakas on kärsimätön: nettisivuvierailuiden pituus lasketaan sekunneissa! Asiakas täytyy siis vakuuttaa heti.
Näin me vakuutamme asiakkaat:
- Laadukas, selkeä ja puhutteleva teksti
- Tuotteet/palvelut heti löydettävissä
- Nopeat, kauniit ja laadukkaan näköiset sivut
- Toimiva asiakaspolku
- Yhteydenotto tai osto matalalla kynnyksellä
Näin saat lisää myyntiä verkossa
Jos kylmäsoittelu kyllästyttää ja myynnin voisi hoitaa kätevästi verkkosivujen kautta, kannattaa miettiä tarkasti, miten sen hoitaa. Miten sinä itse ostat? Mikä saa sinut vakuuttuneeksi, kun liikut netissä? Jos haluat lisää myyntiä verkossa tai lisää asiakkaita verkosta, kannattaa tarttua härkää sarvista ja soittaa Netellon asiantuntijoille.
Verkkomyynnin kasvattaminen onnistuu seuraavasti:
- Tärkein asia on hakukoneoptimointi: jos et näy Googlessa, asiakkaat eivät löydä yritystäsi.
- Asiakashankinta: Hyödynnä verkon koko potentiaali digitaalisen markkinoinnin avulla.
- Asetu asiakkaasi saappaisiin ja vastaa hänen tarpeisiinsa.
- Yksinkertainen ja laadukas verkkosivusto on kaiken a ja o.
- Tee ostaminen tai yhteydenotto mahdollisimman helpoksi.
- Analysoi ja seuraa liikenteen kehitystä, muuta taktiikkaa ja testaa!
Suositeltavaa on kuitenkin etsiä apuun ammattitekijä, joka hoitaa kaiken kerralla kuntoon. Tee se itse -tekijöitä riittää, mutta vain digiliiketoiminnan kovimmat konkarit tietävät kaikki uusimmat metkut ja kikat.