Globaalia verkkoviestintää

Netello Systems mukana taistelussa COVID-19 pandemiaa vastaan

Asiakkaamme Deep Sensing Algorithms Oy kehittää COVID-19-viruksen uloshengitysilmasta tunnistavaa laitetta ja algoritmia. Tämän laitteen, DSA analysaattorin, toimintaperiaate on samantyyppinen kuin alkometrin. Laitteella pyritään erittäin tarkkaan koronaviruksen tunnistukseen jo kahdessa minuutissa, eli huomattavasti nopeammin kuin tällä hetkellä käytössä olevat koronatestit. Tämä mullistaisi täysin maailman taistelun COVID-19-pandemiaa vastaan. Suurten ihmismäärien testaaminen ja tartuntaketjujen jäljittäminen voisi parhaimmillaan tapahtua vain muutamissa tunneissa.

DSA analysaattorin nanosensoritekniikan tieteellinen perusta on emeritusprofessori Risto Oravan käsialaa. Laitteen käyttö on suunniteltu helpoksi ja nopeaksi. Käyttäjän turvallisuus on huomioitu laitteen suunnittelussa tarkasti. Laitteessa ja muussa teknologiassa toteutetaan tieteellisesti testattuja ratkaisuja, mm. nanoteknologiaa ja tekoälyä.

Netello Systems Oy vastaa Deep Sensing Algorithms Oy:n verkkosivustosta dsa.fi, yrityksen sosiaalisen median strategiasta sekä nopeasti muuttuvista tarpeista verkossa ja verkkoviestinnässä. Netello Systems Oy:lle hanke on haastava nopean muutostarpeen ja globaalin toimintaympäristön takia, mutta samalla erittäin motivoiva. Tämä hanke todentaa myös organisaation kyvyn toimia nopeasti, joustavasti, ketterästi ja kustannustehokkaasti.

Laaja kokemuksemme ja jatkuva kehittyminen antavat meille mahdollisuuden hoitaa vastaavia hankkeita myös jatkossa. Meille verkkoliiketoiminnan ammattilaisille hankkeesta tekee erityisen mielenkiintoisen se, että voimme olla mukana ”taklaamassa” aikakautemme vitsausta, koronaa. Tiedämme, että digitaaliset kanavat ovat ainoa tapa rakentaa näin nopeasykliselle toiminnalle tehokas viestintäympäristö globaalisti.

DSA mediassa:

NBC Nightly News with Lester Holt
MTV Uutiset, Uutisaamu
Yle Uutiset
Helsingin Sanomat

Myyntipäällikön kirje

”Ei saa jäädä tuleen makaamaan!”

Erittäin hyvä asiakkaani käytti tätä kuuluisaa lausetta (sopivilla kirosanoilla ryyditettynä) pian koronakriisin puhjettua. Viittaus tuli kreivin aikaan, koska keskusteluamme edeltäneinä päivinä oli tullut lunta tupaan kohtalaisen paljon hamaan tulevaisuuteen siirtyneiden projektien muodossa. Tietysti myös koko tilanne yleisesti tuntui jokseenkin pelottavalta. Siispä lähitulevaisuus ei juuri sillä hetkellä hohtanut erityisen valoisana, vaikka firmamme tilanne onkin hyvin vakaa ja perhe on pysynyt terveenä.

Tuntemattomasta sotilaasta tuttu kommentti pysäytti syvällä tasolla, kun sitä hetken ihan oikeasti ajattelin. Me kaikki tiedämme, että eteenpäin on mentävä ja tällaisten myräköiden jälkeen vahvat, rohkeat ja kehityskykyiset nousevat entistä vahvempina. Ei liike-elämässä tietenkään kuulu jäädä odottelemaan parempia aikoja toivotaan toivotaan -asenteella – kaikkihan sen tietävät – mutta harvalla on oikeasti rohkeutta lisätä purjepinta-alaa silloin, kun puhuri on kovimmillaan.

Eräs talousasiantuntija kirjoitti hiljattain havaintonsa vallitsevasta tilanteesta suunnilleen näin:

”Päättäjäsegmentit ovat jakautuneet neljään osaan:

  • Lamaantuneet
  • Poteroihin kaivautuneet ja hiekkaa päälleen heittävät.
  • Vanhoihin lääkkeisiin luottavat (näin on aina toimittu ja toimitaan jatkossakin).
  • He, jotka katsovat tulevaisuuteen. ”

Jokainen yritys ja yrittäjä tietysti päättää oman tiensä

Valinta on vapaaehtoinen ja jokaisella päätöksellä seurauksensa.

Kyseinen asiakkaamme (Nestori-Tuote / Jouni ja Janne Sarin) päätti kääntää katseensa tulevaisuuteen. Ensin pysähdyttiin miettimään huolellisesti: mitä nyt oikeasti kannattaa tehdä ja miksi? Sitten laadittiin TIEkartta tulevaisuuteen, jota pitkin nyt kuljemme yhdessä.

On valtavan inspiroivaa työskennellä Jounin, Jannen ja lukuisten muiden sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät kerta kaikkiaan suostu lamaantumaan. Tilanne on mikä on, mutta maailma ei ole loppumassa eikä hyvälle perustalle rakennettu bisnes tämän takia mene nurin, jos niin päätetään. Otetaan siis koronapirusta kunnon kaulaote ja panostetaan voimakkaasti parempaan huomiseen.

Kaikki toiminta siirtyy nyt pakostakin todella suurelta osin nettiin. Tästä muutoksesta tulee pysyvä. Joko tämä ymmärretään ja sen mukaan toimitaan tai sitten luovutetaan.

Vastoinkäymiset ja tulevaisuuden haasteet voitetaan aina yhdessä. Haluan kiittää Jounia, Jannea ja monia muita edistyshaluisia tämän hetken pioneereja siitä, miten sitoutuneita olette projekteihimme, ja miten me olemme sparranneet toisiamme rakentaaksemme yhdessä tiimimme kanssa teille voittavan tulevaisuuden!

Ennen kaikkea haluan kuitenkin kiittää siitä, kuinka paljon voimaa minä, koko joukkueemme ja monet muut asiakkaamme ammentavat teidän asenteestanne. Nyt ei todellakaan ole aika jäädä tuleen makaamaan!

Shopping Ads – merkittävästi parempi tuotto maksetusta mainonnasta

Kaipaatko verkkokauppasi tuotteille tehokasta ja toimivaa mainontaa? Maailmalla hehkutetut Googlen Shopping-mainokset saapuivat viime vuonna myös Suomeen. Shopping-mainonta on erinomainen keino erityisesti verkkokauppojen tuotteiden mainostamiseen, verkkoliikenteen kasvattamiseen ja laadukkaiden liidien hankkimiseen. 
 
Kuluttajat haluavat löytää kiinnostavista tuotteista vertailutietoa mahdollisimman helpossa muodossa tarjoiltuna. Tähän yksinkertaiseen havaintoon perustuvat Googlen Shopping-mainokset, joilla viitataan yksinkertaisesti Googlen hakutuloksissa näkyviin, kuvallisiin mainoksiin. 
 
Shopping-mainosten saapumista Suomeen on odotettu pitkään – muissa Pohjoismaissa kampanjatyyppi on ollut mainostajien käytössä jo noin vuoden. Maailmalla Shopping-kampanjat ovat valtavan suosittuja: esimerkiksi Yhdysvalloissa 76,4 % verkkokauppiaiden hakumainonnan budjeteista käytetään Shopping-mainoksiin.

Mikä on Google Shopping?

Käytännössä Shopping-kampanja on Googlen hakutuloksissa näkyvä, kuvallinen mainos. Kuvan lisäksi mainoksessa näkyvät tuotteen tärkeimmät tiedot, kuten hinta, jälleenmyyjä ja mahdollisten tuote-arvioiden keskiarvo. 

Mainostettava tuote perustietoineen siis esitellään potentiaaliselle asiakkaalle jo ennen, kuin tämä saapuu yrityksesi verkkosivustolle. Tässä piileekin kampanjatyypin teho: koska yrityssivustolle Shopping-mainoksen kautta päätynyt henkilö on jo saanut tärkeimmät perustiedot myytävästä tuotteesta, on hän todennäköisesti hyvin kiinnostunut sen ostamisesta. 

Shopping ads

Oikein tehtynä Shopping on verkkokaupoille perinteistä Google Ads -mainontaa tehokkaampaa

Tämänhetkisen tiedon mukaan Shopping-mainokset keräävät merkittävästi enemmän laadukkaita klikkejä kuin tavalliset Google Ads -kampanjat. Keskeinen syy klikkien runsaaseen määrään on, että kuvallinen mainonta toimii pelkkää tekstimainosta huomattavasti paremmin. Kuvallinen mainos on houkuttelevampi ja siksi myös mainosten klikkausprosentti paljon tavallista tekstimainontaa korkeampi.
 
Klikit ovat laadukkaita, koska Shopping-mainosta klikkaava henkilö myös melko todennäköisesti ostaa tuotteen. Miksi? Saapuessaan verkkokauppaasi asiakkaalla on jo kaikki tarvittava tieto tuotteesta (hinta ja muut perusfaktat). Mikäli hän ei olisi aidosti kiinnostunut tuotteestasi, hän tuskin olisi päätynyt verkkosivustollesi.  

Shopping-mainosten hyötyihin kuuluvat muun muassa:

  • maksat vain toteutuneista klikkauksista

  • laadukkaiden liidien löytäminen helpottuu

  • kampanjahallinta ja konversioseuranta on kätevää
kuvallinen mainos on näyttävä ja tehokas

  • tutkitusti korkeampi klikkausprosentti kuin tekstimainoksilla
mainos sisältää ostajalle tärkeät perustiedot

  • kuluttajan näkökulmasta nopeuttaa hinta- ja muun vertailun tekemistä

Sopii lähes kaikille, kunhan myynnissä on konkreettinen tuote

Shopping-mainoksissa näytetään muun muassa myytävän tuotteen kuva, nimi, hinta sekä verkko- tai kivijalkakauppasi nimi. Lisäksi näkyvissä voi olla muun muassa tietoa tuotteen kunnosta (onko tuote esimerkiksi uusi vai käytetty) sekä tuote-arvosteluja tähtiluokituksen muodossa. Shopping-mainokset näytetään Googlen hakutuloksissa tekstimainosten vieressä tai niiden yläpuolella.
 
Jotta kampanja voidaan ottaa käyttöön, tulee siinä mainostaa konkreettista tuotetta (esim. Artekin nojatuoli, keltainen kevättakki tai Canonin PowerShot -kamera) – ei siis palveluita tai vaikkapa ladattavia ohjelmistoja. Tarkoituksena on, että kiinnostunut henkilö voi ostaa tuotteen helposti heti mainoksen klikkaamisen jälkeen. 

Googlen ehtona Shopping-mainoksille kuitenkin on, että kyseisellä toimialalla on riittävästi muitakin mainostajia. Näin toimimalla Google haluaa estää, ettei mikään yksittäinen mainostaja saa liian näkyvyyttä.
 
Shopping-mainonta ja Google Ads eivät missään tapauksessa ole toisiaan poissulkevia mainosmuotoja, vaan ne tukevat toisiaan erinomaisesti: siinä missä Shopping-mainosten avulla yksittäisille tuotteille voidaan saada merkittävää näkyvyyttä, Google Adsin avulla voidaan mainostaa helposti kokonaisia tuoteryhmiä.

Shopping ads

Mitä tulosta päätyisit todennäköisimmin klikkaamaan? Mihin huomiosi kiinnittyy?

1. Shopping-mainokset näkyvät Googlen hakutulosten yläosassa
2. Kilpailluilla tuotteilla ja toimialoilla mainokset puskevat orgaaniset hakutulokset tulossivun alalaitaan. Mobiilissa ensinäkymässä ei usein näy muita kuin mainoksia. 

Hinnoittelu vaihtelee toimialoittain

Shopping-kampanjoiden hinnat vaihtelevat toimialoittain. Joillain toimialoilla hinnat saattavat olla hieman tavallisia tekstimainoksia kalliimpia, toisilla toimialoilla taas teksti- ja Shopping-mainosten hinnat ovat suurin piirtein samaa luokkaa. 
 
Lähtökohtaisesti Shopping-mainosten klikit ovat kuitenkin hieman Google Ads -mainoksia kalliimpia. Vaikka hinnoittelun on oltava kohdallaan, ei myytävän tuotteen kannata olla ihan edullisimmasta päästä. On myös tärkeää, että mainostettavaa tuotetta on varmasti saatavilla. Muuten maksat näkyvyydestä sellaisille tuotteille, joita ei voi ostaa, seurauksena pettynyt asiakas.

Miten Shopping-mainoksista saa parhaan hyödyn?

Parhaan hyödyn Shopping-mainonnasta saat silloin, kun verkkokauppasi on oikeasti kilpailukykyinen sekä tuotevalikoimansa että hinnoittelunsa puolesta. Koska Shopping-mainosten klikkaukset ovat jonkin verran Googlen tekstimainoksia hintavampia, todella edullisia tuotteita ei välttämättä kannata Shoppingissa mainostaa. 
 
Shopping perustuu siihen, että asiakas saa selkeässä muodossa kuvan lisäksi tuotteen perustiedot, kuten hinnan. Huomioithan, mainostettavan tuotteen hinnoittelun on oltava kunnossa, sillä Shopping perustuu pitkälti kuluttajien nopeasti tekemään hintavertailuun. Mikäli verkkokauppasi tuote vertailussa aina se kaikista kallein, on todennäköistä, etteivät asiakkaat valitse tarjoamaasi tuotetta. Tuotteelle tulee siis olla kysyntää, ja lisäksi sen pitää olla oikein hinnoiteltu suhteessa kilpailijoihin.

Miten Shopping-kampanja luodaan? 

Käytännössä Shopping-mainos luodaan kampanjan pohjana toimivan Kauppiaskeskuksen kautta. Lisäksi tarvitset Google Ads -tilin. Mikäli tarkoituksenasi on mainostaa verkkokauppaa, Kauppiaskeskukseen tulee syöttää yrityksen perustietojen, kuten logon ja perustietojen lisäksi myös verkkokaupan tuotesyöte, minkä jälkeen tämä liitetään vielä Google Ads -tiliisi. Sitä kautta avataan myös varsinainen mainoskampanja. 
 
Shopping-mainosten tekeminen edellyttää tuotesyötettä, koska Google saa sitä kautta tiedot mainostettavista tuotteista. Syötteen voi tehdä joko manuaalisesti tai käyttää verkkokaupan valmista lisäosaa. Tekstimuotoiseen Google Ads -tekstimainoksen tekemiseen verrattuna Shopping-kampanjan tekemisen kanssa alkuun pääseminen on siis jonkin verran työläämpää. 
 
Haluatko asiantuntijoidemme apua maksetussa mainonnassa tai hakukonenäkyvyyden orgaanisessa kehittämisessä? Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään.

Haluatko tietää lisää?


Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään paremmin verkossa. Ota yhteyttä, niin kartoitetaan yrityksesi tarpeet yhdessä.

Chatbot vai Liidikone – mistä saada lisää parempia liidejä?

Suurin osa yrityksistä pohtii kuumeisesti vastausta samaan kysymykseen: mistä saada lisää parempia liidejä? Netellon asiantuntijoiden kehittämä Liidikone tarjoaa paitsi parempaa palvelua asiakkaillesi, myös automatisoi uusasiakashankintaa ja tehostaa myyntiä.

Moni yritys toivoo, että yrityssivusto olisi tuottava myynnin tuki, jonka kautta laadukkaita liidejä saadaan jatkuvasti lisää. Usein näin ei kuitenkaan ole, vaan myyjien kalenterit täyttyvät sellaisten liidien käsittelemisestä, jotka eivät todennäköisesti koskaan johda kauppaan.

Usein myöskään yrityssivuston potentiaalia asiakaspalveluun liittyen ei välttämättä hyödynnetä parhaalla mahdollisella tavalla. Yrityksen henkilöresursseja voi kulua merkittävästi siihen, että työntekijät vastailevat soittajien kysymyksiin, vaikka asiakaspalvelu olisi ainakin osittain mahdollista ulkoistaa automatisoidulla chatilla.

Mikä on Liidikone ja miten se eroaa tavallisesta chatbotista?

  • Et ole yksin tärkeimmässä vaiheessa. Saat halutessasi kaiken avaimet käteen -palveluna. Asiantuntijamme kartoittavat yrityksesi tarpeet ja tekevät ehdotuksen Liidikoneen logiikasta
  • Ammattikirjoittajamme haastattelee sinua ja kirjoittaa sisällöt Liidikoneeseen
  • Saat samasta paikasta lisäpalveluilla (hakukoneoptimointi, Google Ads – mainonta ja somemarkkinointi) lisää oikeanlaista liikennettä

Liidikone on Netellon asiantuntijoiden kehittämä diagnostiikkatyökalu, joka toimii automatisoidun chatin tavoin. Liidikone on eräänlainen chatbot, joka auttaa sinua tavoittamaan sellaiset henkilöt, jotka todennäköisesti saadaan muutettua yrityksesi maksaviksi asiakkaiksi. Näin yrityksesi henkilöresursseja ei kulu turhiin kyselyihin vastaamiseen eikä toisaalta yksikään potentiaalinen liidi jää käsittelemättä.

Liidikone pysäyttää jokaisen sivustolla vierailevan henkilön ja avaa tämän kanssa keskustelun. Se ohjaa potentiaalisen asiakkaan potentiaalisen tuotteen tai palvelun pariin ja kerää automaattisesti hyvien liidien yhteystiedot. Liidikone on markkinoiden edullisin palvelu, jonka logiikka ja kysymyspolut toteuttavat Netellon asiantuntijat – ei tekoäly. Halutessasi saat meiltä myös Liidikoneen jatkuvan ylläpito- ja kehityspalvelun.

Kun Liidikone generoi yrityksellesi jatkuvasti uusia, laadukkaita liidejä, voivat yrityksesi työntekijät keskittyä siihen kaikista tärkeimpään – myyntiin.   

”Netellon Liidikone on ollut yrityksemme käytössä vasta vähän aikaa, mutta vaikutukset ovat alkaneet jo näkyä. Liidikone tehostaa yhteydenottoja ja  auttaa meitä ymmärtämään paremmin sivustollemme saapuvien asiakkaiden tarpeita.

Pidämmekin erityisesti siitä, että Liidikone saa asiakkaan kertomaan lisää ongelmasta, johon tämä etsii apua. Näin yrityksemme asiantuntijoiden aikaa ei kulu taustatietojen selvittämiseen tai hintatietojen avaamiseen.Yhteydenottojen määrän lisäksi Liidikone siis tehostaa huomattavasti myös työntekijöidemme ajankäyttöä!”  

– Jari Stålhammar, HammarData Oy

Mikä on chatbot ja miten se auttaa yritystä markkinoinnissa?

Yksi suosittu ratkaisu asiakashankinnan ja -palvelun kehittämiseen on hankkia sivustolle asennettava chatbot. Kyseessä on eräänlainen tietokoneohjelma, joka jäljittelee ihmisten tapaa keskustella toistensa kanssa.   

Chatbot-työkaluja on lähes yhtä monta erilaista kuin niitä tarjoavia yrityksiäkin. Osa chatboteista pystyy tulkitsemaan ennaltamäärättyjen keskustelupolkujen lisäksi jonkin verran myös vapaata tekstiä. Joidenkin chatbottien toiminta hyödyntää tekoälyä, toiset taas perustuvat manuaalisesti määriteltyihin sääntöihin, joiden puitteissa ne toimivat.  

Osa yrityksistä käyttää chatbotteja ensisijaisesti uusasiakashankintaan. Monilla yrityksillä on kuitenkin käytössään myös esimerkiksi asiakaspalvelurobotteja, jotka auttavat asiakasta ratkaisemaan yksinkertaisia ongelmia ja tarvittaessa ohjaavat käyttäjää eteenpäin keskustelemaan oikean henkilön kanssa. 

Mitä chatbot voi tehdä oikeaa asiakaspalvelijaa paremmin?

Chatbot voidaan siis valjastaa hoitamaan monipuolisesti erilaisia myyntiin ja asiakaspalveluun liittyviä tehtäviä. Mutta mitä asioita chatbot voi tehdä oikeaa asiakaspalvelijaa paremmin? Alla on muutamia esimerkkejä.  

  1. Nopeus. Erilaisten chatbottien keskeisimpiin kuuluva valttikortti on nopeus, sillä liian monesti potentiaalisen ostajan yhteydenottopyyntöön ei ole mahdollista reagoida tarpeeksi nopeasti henkilöstöresurssien puutteiden takia.
  2. Vuorovaikutus jokaisen sivustolle saapuvan henkilön kanssa. Chatbottien keskeisin etu on, että niiden avulla jokainen sivustolle saapuva vierailija on mahdollista pysäyttää vuorokaudenajasta riippumatta.
  3. Datan kerääminen. Yksi chatbottien eduista on myös niiden keräämän datan potentiaali, ja monet chatbotit keräävätkin talteen potentiaalisten asiakkaiden yhteystietoja. Lisäksi asiakkaista saadaan tärkeää tietoa, sillä chatbotin kyky muistaa ja oppia voi parhaimmillaan olla valtava.
  4. Matalan kynnyksen yhteydenottokanava. Lisäksi chatbot voi tarjota potentiaaliselle asiakkaalle matalan kynnyksen saada vastauksia kysymyksiinsä silloin, kun tämä on vielä epävarma ostoaikeistaan eikä halua ottaa yhteyttä myyjään tai asiakaspalvelijaan esimerkiksi puhelimitse.

Mitä kaikkea chatbotilla voidaan automatisoida?

Mahdollisuudet sille, mitä kaikkea chatbotilla voidaan automatisoida, ovat todella laajat. Siksi asiaa kannattaakin lähestyä pohtimalla ensisijaisesti sitä, mikä on yrityksesi isoin haaste tai ongelmakohta. Käyttöön kannattaa valita sellainen chatbot, joka auttaa ratkaisemaan tätä ongelmaa mahdollisimman tehokkaasti – olipa kyseessä sitten asiakaspalvelua vauhdittava tekoälychatbot tai uusia asiakkaita etsivä keskustelurobotti.  

Mitkä ovat tyypillisiä esimerkkejä siitä, mihin chatbotteja käytetään?  

  • Asiakaspalvelu. Moni yritys kärsii esimerkiksi haasteista vastata asiakkaiden kyselyihin tarpeeksi nopeasti. Puhelinpalvelut voivat olla pahasti ruuhkautuneita ja pyhäpäivinä ketään ei ole tavoitettavissa. Henkilöresurssien säästyminen voi olla merkittävää, kun jokaista kysymystä ei osoiteta yrityksen oikealle työntekijälle, vaan esimerkiksi yleisimpiin rutiinikysymyksiin pyritään vastaamaan chatbotin avulla.
  • Asiakashankinta. Toinen yleinen syy ottaa chatbot käyttöön on halu kerätä laadukkaita liidejä yrityksen myynnin tueksi. Sen lisäksi, että chatbotin avulla on mahdollista kerätä vierailijoista valtava määrä dataa myyjien käytettäväksi, on chatbotin avulla helppoa erotella toisistaan niin sanotut hyvä- ja heikkolaatuiset liidit. Mikäli esimerkiksi potentiaalisen asiakkaan budjetti ei millään tavalla kohtaa yrityksen tarjonnan kanssa, ei  myyjien aikaa välttämättä kannata käyttää liidin käsittelemiseen. 
  • Erilaisten myynnillisten tehtävien hoitaminen tai tukeminen. Chatbot voi olla myös kätevä apu silloin, kun asiakas haluaa tehdä verkossa ostoksen tai varata ajan tiettyä palvelua varten. Chatbot voi auttaa asiakasta löytämään verkosta sopivan tuotteen, vahvistamaan tilauksen tai vaikkapa neuvomaan ajanvarauksen kanssa. 

Haluatko liidikoneen sivustollesi?


Liidikone toimii yhtä aikaa myyjänä ja asiakaspalvelijana, ja sen avulla yksikään liidi ei pääse enää karkuun!
Sovi alta tarkempi ajankohta tilanteesi kartoittamiseen yhdessä asiantuntijamme kanssa!

Verkkokaupan perustaminen vaatii hyvää suunnittelua

Verkkokaupan perustaminen kannattaa tehdä yhdessä kokeneen ammattilaisen kanssa, jolloin hankkimasi verkkokauppa vastaa yrityksesi nykyisiä tarpeita ja joustaa liiketoimintasi kehittyessä ja toimintasi kasvaessa.

Valitse verkkokauppaohjelma, jonka avulla saat asiakkaita ja myyntiä

Koska verkkokaupan perustaminen vaatii useita erityyppisiä käytännön järjestelyitä logistiikasta aina toimitussopimuksiin asti, jää käytettävän verkkokauppaohjelmiston valinta monesti vähemmälle huomiolle. Verkkokauppa-alustaksi tulevan ohjelmiston valinnassa kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota ohjelmiston helppokäyttöisyyteen, tuotteen laajennettavuuteen, saatavilla olevaan tukeen ja ohjelmiston avulla toteutettavan kaupan löydettävyyteen – eli siihen miten hyvin verkkokauppa tukee h. Markkinoilla on lukuisia verkkokauppaohjelmistoja, jotka lupaavat helpon perustamisen ja edullisen hinnan. Ennen valintaa kannattaa kiinnittää huomioita seuraaviin asioihin.

Verkkokaupan perustaminen ja hakukoneoptimointi

Verkkokaupan menestyksen kannalta ratkaisevaa on kävijöiden saaminen sivustolle. Netellon verkkokauppa-alusta mahdollistaa tehokkaan hakukoneoptimoinnin. Muutaman satasen säästö kaupan perustamisessa ei kannata, jos sen joutuu maksamaan mainonnassa moninkertaisena, koska hakukoneiden kautta ei tule riittävästi kävijöitä.

Verkkokaupan hallinta

Verkkokaupan perustaminen kannattaa aloittaa ohjelmiston valinnalla. Verkkokauppaohjelmistojen käytön helppoudessa on eroa. Netellon Verkkokaupan hallinnassa kauppias voi määritellä tuotteille kuvat, kuvaustekstit, hinnat, tuotenumerot ja veroprosentit. Kauppa tuottaa kauppiaalle raportit tilauksista ja toimituksista, sekä rekisteröityneistä asiakkaista. Kauppias voi lähettää järjestelmän avulla tiedotteita rekisteröityneille asiakkailleen sähköpostina. Asiakkaille voi tarjota monta maksutapaa – pankkien maksunapit, luottokortin, laskutuksen ja postiennakon.

Verkkokaupan ulkoasu

Näyttävä, yritykselle sopiva ja kilpailijoista myönteisesti erottuva ulkoasu on tärkeää Verkkokaupalle. Vaikka Internetissä hinta on merkittävä kilpailukeino, kaupan tulee ennen ostopäätöstä vakuuttaa luotettavuudellaan. Viimeistelty, ammattilaisen suunnittelema ulkoasu viestii luotettavasta toimijasta. Selkeä käyttöliittymä tekee ostamisesta helppoa, ja kohderyhmää puhutteleva ulkoasu houkuttaa ostopäätöksiin. Kun perustat verkkokauppaa, tilaa myös graafinen suunnittelu ammattilaiselta.

Verkkokaupan Kävijäseuranta

Hyvää kauppiasta kiinnostaa, minkälaisia ihmisiä kaupassa käy, vai käykö kaupassa kukaan. Kävijäseurannan avulla voi seurata kaupan kävijäliikennettä. Kävijäseuranta on tärkeä osa toimivaa Verkkokauppaa. Verkkokaupan perustaminen kannattaa suunnitella siten, että kävijäseuranta onnistuu.

Hakukoneoptimointi auttaa löytymään

Kauppa ei käy, ellei kohderyhmäsi löydä sinua, etkä sinä heitä. Varmista siis että Verkkokaupan perustaminen tehdään oikein. Hakukoneoptimointi saa verkkokauppasi löytymään entistäkin paremmin hakukoneissa, juuti silloin kun ostohaluiset asiakkaat etsivät tuotteita.

In English
×