Jos potentiaalinen asiakas käy sivustollasi, mutta poistuu ottamatta yhteyttä, voit vielä tavoittaa hänet verkon eri kolkissa. Uudelleenmarkkinointi (remarketing) auttaa sinua houkuttelemaan hänet takaisin!
Uudelleenmarkkinointi on tehokas tapa jäljittää potentiaalinen asiakas, joka on vieraillut sivustollasi, mutta poistunut muualle. Jos asiakas on jo osoittanut kiinnostusta yritystäsi kohtaan, kannattaa ehdottomasti pysyä hänen näkökentässään ja siten myös mielessä.
Remarketing:
- Tavoitat sivustollasi vierailleen potentiaalisen asiakkaan uudelleen
- Pysyt mielessä, kun asiakas jää pohtimaan ostopäätöstä
- Voit päättää, missä ja millaisilla mainoksilla kenellekin näyt
- Maksat oman valintasi mukaan näyttökerroista tai klikkauksista
- Määrittelet itse budjettisi
Haluan kuulla lisää hyödyistä »
Uudelleenmarkkinointi tuo ostovalmiit asiakkaat takaisin sivuillesi
Vain murto-osa sivustollasi vierailevista ihmisistä pyytää tarjouksen tai tekee oston. Loput poistuvat sivustoltasi jälkeä jättämättä. Uudelleenmarkkinointi on sitä varten, että pystyt tavoittamaan nuo ihmiset mainoksillasi eri puolilla verkkoa – voit jopa valita, millaisia mainoksia näytät kenellekin.
Ideana on se, että jos potentiaalinen asiakas jää harkitsemaan oston tekemistä ja poistuu sivustoltasi tai siirtyy kilpailijasi sivuille, pystyt jäljittämään hänet mainoskampanjoillasi ja pysyt siten mielessä. Kun hetki on oikea, ja asiakas valmis ostamaan, hän muistaa yrityksesi ja pääset ajamaan kilpailijoidesi ohi.
Voit luoda kampanjan esimerkiksi pelkästään Facebookiin, LinkedIniin tai Googlen Display-verkostoon. Tai sitten vaikka niihin kaikkiin.
Miten uudelleenmarkkinointi eli remarketing toimii?
Tämän markkinointimuodon toiminta perustuu evästeeseen, remarketing-koodiin, joka verkkosivuillasi vierailleen henkilön selaimeen asentuu. Kun hän jatkaa matkaansa verkon syövereissä ja päätyy esimerkiksi selaamaan Facebookia, hän törmää sinun mainokseesi. Jos mainoskampanjasi kestää pidempään, esimerkiksi useamman kuukauden, voit määritellä näyttötiheyden, jotta asiakas ei koe liiallista mainostamista ahdistavana.
Uudelleenmarkkinointia voi tehdä Facebookissa ja LinkedInissä sekä Googlen Display-verkostossa. Kaikissa kanavissa voidaan hyödyntää niitä mainosominaisuuksia, mitä kussakin palvelussa on tarjolla. Se tarkoittaa esimerkiksi karusellimainoksia, bannereita tai videoita. Voit lukea näiltä sivuilta lisää Facebook-mainonnasta, LinkedIn-mainonnasta tai Display-mainonnasta.
Voit myös määrittää kohdeyleisösi ennalta. Jos haluat, että mainoksia näytetään vain niille asiakkaille, jotka ovat kiinnostuneita tietystä tuotteestasi, se on mahdollista. Kysy lisää asiantuntijaltamme!