Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Näin saat verkkonäkyvyyden kuntoon

Yrityksen tulisi pystyä hankkimaan verkkonäkyvyyttä ainakin parista erillisestä kanavasta. Toisinaan hyvin toteutetun hakukonenäkyvyyden ajatellaan riittävän takaamaan yritykselle loistava verkkonäkyvyys, mutta aina näin ei ole. Asiakkailla on nimittän erilaisia tottumuksia, jotka vaikuttavat heidän tapoihinsa etsiä tietoa verkossa.

Mistä kanavista yrityksen verkkonäkyvyys kannattaa hankkia?

Kanavat, joissa yrityksesi pitäisi näkyä riippuvat pitkälti yrityksesi kohderyhmästä.

Onkin tärkeää, että markkinoija tunnistaisi ne sosiaalisen median kanavat, joita yrityksen kohderyhmäkin käyttää. Jos haluat esimerkiksi tavoittaa milleniaaleja, kannattaa panostukset todennäköisesti laittaa mieluummin kuvanjakopalvelu Instagramiin kuin Facebookiin. Kanavien sopivuuden analysoiminen helpottaa lisäksi myös mahdollista mainosbudjettien kohdentamista.

 

Verkkonäkyvyyden kanavat

Yhteisöpalvelut vaativat aktiivisuutta

Kehitä keskustelua ja muista aitous

Sosiaalisen median kekiössä on yleensä ajankohtaisten ilmiöiden ympärille syntyvä keskustelu. Pelkkä yritysprofiilin pystyttäminen ja silloin tällöin tehtävät päivitykset eivät siis palvele sosiaalisen median käyttäjien odotuksia. Jos somenäkyvyyteen ei ole resursseja juurikaan panostaa, voi monesti olla parempi jättää profiilin perustaminen myöhemmäksi.

Säännöllisyys on siis yhteisöpalveluissa tärkää. Jos esimerkiksi julkaiset yrityssivustollasi blogitekstin tai uuden tuotteen, kerro siitä yhteisöpalvelussa eli markkinoi ajankohtaista sisältöä.

Kun yrityksesi on menossa messuille, tarjoa vapaaliput parille seuraajallesi. Yrityksen verkkonäkyvyyden kannalta somea kannattaakin ajatella viestinnän apuvälineenä, jolloin sisällön tuottaminen yhteisöpalveluihin ei muodostu ylivoimaiseksi esteeksi.

Sosiaalisessa mediassa yrityksiltä odotetaan aitoutta ja läpinäkyvää toimintatapaa. Viime kädessä yritykset kilpailevat monissa somepalveluissa käyttäjien ystävien, perheenjäsenten ja tuttavien julkaisemien sisältöjen kanssa. Kannattaakin pohtia huolella, millaista äänensävyä haluaa sosiaalisessa mediassa käytttää.

Miten näkyvyys verkkohauissa kannattaa suunnitella?

Myös perinteisen Google-näkyvyyden kohdalla markkinoijan kannattaa pohtia, miten omat tavoitteet on mahdollista saavuttaa.

Oletetaan että yritykselläsi on myynnissä viisi toisistaan poikkeavaa tuotetta. Tällöiin vaihtoehtoina olisi:

  • Varmistaa, että yrityksesi löytyy hyvin jokaisen viiden tuotteen tai tuoteryhmän nimellä.
  • Selvittää, mitä hakutermejä asiakkaasi käyttävät kahta tärkeintä tuotettasi vertaillessaan.

Jälkimmäinen malli antaa sinulla mahdollisuuden tuplata hakutermien arsenaalin. Voit myös skaalata saman strategian koko tuotevalikoimaasi.

Toimintamalli onkin monesti varsin hedelmällinen, etenkin tilanteissa, joissa kilpailijat ovat tyytyneet varmistamaan näkyvyyttään pelkillä tuoteryhmien nimillä.


Haluatko tietää lisää?

Me Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään entistäkin paremmin.
Ota yhteyttä, niin kerromme enemmän!

Ota yhteyttä


Uusimmat blogiartikkelimme

Älykkäämpää hakukoneoptimointia – Näin Netello reagoi tekoälyhakujen kasvuun

Tekoäly- eli AI-haut yleistyvät ja hakukoneisiinkin on tulossa AI:n tekemiä tiivistelmiä. Googlekin testaa AI:n tuomista hakukoneeseensa ja tämä saapunee ehkä jo loppuvuodesta Suomen markkinoille. Myös ChatGPT:n markkinaosuus hauissa on kasvussa.   Tässä artikkelissa käymme läpi, miten Netello ottaa AI-haut huomioon hakukoneoptimoinnissa, miten tekoälyhaut muuttavat hakukoneoptimointia ja millaisia haasteita tuloksien raportoinnissa on tällä hetkellä.  Miten Netellon hakukoneoptimoinnissa […]

Googlessa asiantuntijuus tekee eron – Pelkällä tekoälyllä menetät näkyvyyttä

Hakukoneoptimoinnin (SEO) ja digitaalisen sisällöntuotannon kenttä on muuttunut viime vuosina merkittävästi, erityisesti tekoälyn kehittymisen myötä. Tekoälypohjaiset työkalut, kuten ChatGPT, ovat mullistaneet tapamme luoda sisältöä, mutta samalla ne ovat tuoneet mukanaan uusia haasteita. Yksi keskeisimmistä näistä haasteista liittyy siihen, miten Google arvioi ja sijoittaa sisältöä hakutuloksissaan. Pelkkä tekoälyllä tuotettu sisältö ei enää riitä – asiantuntijuus on […]

Miksi Netello valitsee ihmiskeskeisen tavan toimia?

Tässä artikkelissa kerron liiketoimintajohtajan näkökulmasta, miksi me Netellossa valitsemme ihmiskeskeisen lähestymistavan hakukoneoptimointiin ja kaikkiin muihinkin palveluihimme – ja miksi se ei suinkaan tarkoita modernin teknologian hylkäämistä. Viimeisen parin vuoden aikana markkinoille on tullut trendi, joka on monille hyvinkin tuttu: tekoäly ja siihen pohjautuvat digitaalisen markkinoinnin, kuten hakukoneoptimoinnin eli SEOn palvelut. Vaikka teknologia kehittyy huimaa vauhtia […]

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

18:17