Kumppanisi, kun haluat onnistua verkossa.

Näin saat verkkonäkyvyyden kuntoon

Yrityksen tulisi pystyä hankkimaan verkkonäkyvyyttä ainakin parista erillisestä kanavasta. Toisinaan hyvin toteutetun hakukonenäkyvyyden ajatellaan riittävän takaamaan yritykselle loistava verkkonäkyvyys, mutta aina näin ei ole. Asiakkailla on nimittän erilaisia tottumuksia, jotka vaikuttavat heidän tapoihinsa etsiä tietoa verkossa.

Mistä kanavista yrityksen verkkonäkyvyys kannattaa hankkia?

Kanavat, joissa yrityksesi pitäisi näkyä riippuvat pitkälti yrityksesi kohderyhmästä.

Onkin tärkeää, että markkinoija tunnistaisi ne sosiaalisen median kanavat, joita yrityksen kohderyhmäkin käyttää. Jos haluat esimerkiksi tavoittaa milleniaaleja, kannattaa panostukset todennäköisesti laittaa mieluummin kuvanjakopalvelu Instagramiin kuin Facebookiin. Kanavien sopivuuden analysoiminen helpottaa lisäksi myös mahdollista mainosbudjettien kohdentamista.

 

Verkkonäkyvyyden kanavat

Yhteisöpalvelut vaativat aktiivisuutta

Kehitä keskustelua ja muista aitous

Sosiaalisen median kekiössä on yleensä ajankohtaisten ilmiöiden ympärille syntyvä keskustelu. Pelkkä yritysprofiilin pystyttäminen ja silloin tällöin tehtävät päivitykset eivät siis palvele sosiaalisen median käyttäjien odotuksia. Jos somenäkyvyyteen ei ole resursseja juurikaan panostaa, voi monesti olla parempi jättää profiilin perustaminen myöhemmäksi.

Säännöllisyys on siis yhteisöpalveluissa tärkää. Jos esimerkiksi julkaiset yrityssivustollasi blogitekstin tai uuden tuotteen, kerro siitä yhteisöpalvelussa eli markkinoi ajankohtaista sisältöä.

Kun yrityksesi on menossa messuille, tarjoa vapaaliput parille seuraajallesi. Yrityksen verkkonäkyvyyden kannalta somea kannattaakin ajatella viestinnän apuvälineenä, jolloin sisällön tuottaminen yhteisöpalveluihin ei muodostu ylivoimaiseksi esteeksi.

Sosiaalisessa mediassa yrityksiltä odotetaan aitoutta ja läpinäkyvää toimintatapaa. Viime kädessä yritykset kilpailevat monissa somepalveluissa käyttäjien ystävien, perheenjäsenten ja tuttavien julkaisemien sisältöjen kanssa. Kannattaakin pohtia huolella, millaista äänensävyä haluaa sosiaalisessa mediassa käytttää.

Miten näkyvyys verkkohauissa kannattaa suunnitella?

Myös perinteisen Google-näkyvyyden kohdalla markkinoijan kannattaa pohtia, miten omat tavoitteet on mahdollista saavuttaa.

Oletetaan että yritykselläsi on myynnissä viisi toisistaan poikkeavaa tuotetta. Tällöiin vaihtoehtoina olisi:

  • Varmistaa, että yrityksesi löytyy hyvin jokaisen viiden tuotteen tai tuoteryhmän nimellä.
  • Selvittää, mitä hakutermejä asiakkaasi käyttävät kahta tärkeintä tuotettasi vertaillessaan.

Jälkimmäinen malli antaa sinulla mahdollisuuden tuplata hakutermien arsenaalin. Voit myös skaalata saman strategian koko tuotevalikoimaasi.

Toimintamalli onkin monesti varsin hedelmällinen, etenkin tilanteissa, joissa kilpailijat ovat tyytyneet varmistamaan näkyvyyttään pelkillä tuoteryhmien nimillä.


Haluatko tietää lisää?

Me Netellolla haluamme tuottaa asiakkaillemme konkreettista ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme digiliiketoiminnan asiantuntijoita ja kertoisimme mielellämme lisää siitä, miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi menestymään entistäkin paremmin.
Ota yhteyttä, niin kerromme enemmän!

Ota yhteyttä


Uusimmat blogiartikkelimme

Yli 90 % kuluttajista tekee ostopäätöksen arvostelujen perusteella – käyttäjäarvostelut ovat verkkosivuston menestyksen avain

Kuvittele tilanne, jossa vierailet ensimmäistä kertaa uudella verkkosivustolla etsimässä tuotetta tai palvelua. Sivusto näyttää ammattimaiselta, ja tuotteet vaikuttavat lupaavilta, mutta jotain puuttuu – käyttäjäarvostelut. Epäröit hetken, sillä et tiedä, millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on ollut. Päätät jatkaa etsintääsi toiselle sivustolle, jolla arvostelut ovat näkyvästi esillä.  Tämä on arkipäivää nykyajan digitaalisessa maailmassa, ja siksi asiakasarvostelujen merkitys […]

Tutki ennen kuin hutkit – hyvä markkinointistrategia voi mullistaa tulokset myös rajallisella budjetilla

Hyvin suunniteltu markkinointistrategia ohjaa yritystä kohti kestävää kasvua ja menestystä – oli budjetti mikä tahansa. Investointi huolellisesti laadittuun markkinointistrategiaan on yksi kannattavimmista sijoituksista, jonka rajallisella budjetilla toimiva yritys voi tehdä.  Kun markkinointibudjetti on tiukka, jokaisen euron on tuotettava tulosta  Hyvin laadittu markkinointistrategia toimii kompassina, joka ohjaa resurssien kohdentamista tehokkaimpiin kanaviin ja toimenpiteisiin. Se auttaa välttämään […]

Miten markkinoida rajallisella budjetilla?

Tässä artikkelissa käymme läpi, miten tekoälyn hyödyntäminen voi mullistaa hakukoneoptimoinnin ja millainen merkitys ihan oikeilla ihmisasiantuntijoilla on tässä kehityskulussa.

×



Netello
Netello

Tervehdys, miten voimme olla avuksi?

Ps. Sinulle vastaa ihminen, ei botti.

09:17